باغ الکساندر طبیعتی جادویی در دل مسکو Alexander garden Moscow Александровский сад  » باغ الکساندر طبیعتی بکر با درختانی انبوه، مکانی است که قطعاً لحظات خوش و آرامی را برای شما رقم خواهد زد. پس از دستور ساخت این باغ زیبا، توسط تزار الکساندر Tsar Alexander این باغ به نام الکساندر نام‌گذاری شد.

دل مسکو - باغ الکساندر مکان دیدنی در مسکوی روسیه

به هنگام ورود به باغ الکساندر دروازه‌ای از جنس چدن به روی شما گشوده می‌شود و پس‌ازآن دریچه‌های زیبای درب ورودی که زاویه‌ای به سمت باغ دارند شمارا مجذوب خود خواهند کرد. درب ورودی و دریچه‌های این باغ به مناسبت پیروزی روسیه طراحی‌شده‌اند، همچنین در سال 1967 و در دوران شوروی سابق، آرامگاه سربازان گمنام توسط رهبران کمونیست در این مکان ساخته شد.

پس از عبور از دروازه، شما به محوطه‌ای قدم می‌گذارید که چند ساختمان بلوکی با بنایی تاریخی در آن قرار دارد. هرکدام از این ساختمان‌ها به نام قهرمانان مختلفی نام‌گذاری شده‌اند. این ساختمان‌ها به مناسبت گرامی داشت و قدردانی از شهرهایی که نقش مهمی در تاریخ جنگ جهانی دوم داشتند بنانهاده شده‌اند.

الکساندر طبیعتی جادویی - باغ الکساندر مکان دیدنی در مسکوی روسیه

این باغ اولین پارک عمومی در مسکو است. باغ الکساندر در کنار دیوار کرملین قرار دارد و گل‌های رنگارنگ و بی‌نظیر سرتاسر آن را پوشانده. باغ الکساندر دارای چشم‌اندازی بسیار چشمگیر است که گردشگران با آسودگی خاطر در آن به گردش پرداخته و از مناظر طبیعی لذت می‌برند. در قرن هفدهم رودخانه نگلینایا Neglinnaya از میان باغ‌های انبوه این پارک عبور می‌کرد و در حال حاضر سدها و آسیاب‌های زیبایی در آن بناشده است. به هنگام انحراف رودخانه نگلینا در سال 1821 این باغ توسط معمار اوسیپ بوو Osip Bove بازسازی گردید.

باغ الکساندر  در دل مسکو

باغ الکساندر در دل مسکو » دیوار محافظ باغ الکساندر از جنس لوله‌های فولادی محکمی است که به دستور امپراتور الکساندر اول روسیه ساخته شد. این باغ سرسبز و زیبا و باغ‌های گل که در سرتاسر باغ به چشم می‌خورند یکی از مکان‌های موردعلاقه بازدیدکنندگان به شمار میرود. در باغ الکساندر شما در قلب شلوغ و پرازدحام مسکو، آرامشی عمیق خواهید یافت و صدای پرندگان و نسیم خنک این باغ روح شمارا نوازش می‌دهد.

جادویی - باغ الکساندر مکان دیدنی در مسکوی روسیه

در سال 1914 ستون‌های سنگی هرمی شکل در سرتاسر این گردشگاه ساخته شد. در این مسیر شما با بناهای تاریخی و منحصربه‌فردی روبرو می‌شوید و تاریخ باشکوه قرن بیستم در مقابل چشمان شما زنده خواهد شد. پس از انقلاب  این بنا جلوه‌ای سلطنتی، تاریخی و انقلابی به خود گرفت و ویژگی‌های باقی‌مانده از دولت قبلی حذف شد.

 

در قسمت ورودی اصلی این باغ آرامگاه سربازان گمنام وجود دارد و دورتادور آن شعله‌هایی از آتش نمادین به چشم می‌خورد. این آرامگاه پیش ‌از این در کنار مقبره لنین قرار داشت اما پس از جنگ به این باغ منتقل شد. در بخش میانی باغ یک غار مصنوعی در کنار برج آرسنال Arenal ساخته‌شده است. تا سال 1841 این بخش از قسمت‌های اصلی باغ محسوب می‌شد. سنگ‌های ناصاف کنار درب ورودی از زمان جنگ روسیه به همان شکل باقی‌مانده و تخریب نشده‌اند.

جادویی در دل مسکو - باغ الکساندر مکان دیدنی در مسکوی روسیه

در سال 1914 در مقابل غار مصنوعی ستون هرمی شکل ساخته شد که جلا و شکوه خاصی به این غار بخشید. این بنا از جنس گرانیت خالص ساخته شده و نمادی از تاریخ ملی روسیه است.

 

درختان انبوه، ستون‌های هرمی، گل‌های طبیعی زیبا و طبیعت بکر و بی‌نظیر باغ الکساندر، شکوه و جلای خاصی به شهر مسکو داده است. بازدیدکنندگان در طول روز با نقاط دیدنی شهر مسکو آشنا شده و سپس به‌منظور استراحت و بازدید از این فضای رؤیایی در آن به گردش می‌پردازند.

الکساندر - باغ الکساندر مکان دیدنی در مسکوی روسیه

کلمات کلیدی جستجو شده :

باغ الکساندر طبیعتی جادویی در دل مسکو,باغ الکساندر در مسکو,باغ های مسکو,جاذبه های گردشگری مسکو,جاذبه طبیعی شهر مسکو,جاذبه های توریستی روسیه,مکان های دیدنی کشور روسیه,