آخرین خبرها

بک ترک 5

در صورتی که شما از علاقمندان مباحث امنیت دیجیتال و نفوذگری(هک) هستید حتماً نام بک ترک به گوشتان خورده. لینوکس بک ترک(BackTrack) یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس اوبونتو و مجهز به بهترین و به روزترین ابزارهای آنالیز امنیت و هک است.

backtrack free download1 - بک ترک 5

با توجه به سوالاتی که در مورد نسخه ها و انواع مختلف تنظیمات در هنگام دانلود از شما سوال میشود تصمیم گرفتم در این مورد توضیحات کوتاهی بدهم.

در صورتی که با بک ترک آشنا نیستید یا سوالی دارید سوالات رایج بک ترک را مطالعه کنید. در صورتی که هنوز هم سوالی دارید میتوانید در بخش نظر ها آنها را بپرسید، مطمئناً بدون جواب نمی مانید.

دانلود بک ترک ۵

برای دانلود بک ترک از سایت رسمی بک ترک وارد بخش دانلود بک ترک شوید. در اینجا از شما سوال می شود که قبل ازدانلود قصد ثبت نام در سایت را دارید؟ در صورتی که چنین قصدی ندارید بر روی دکمه Download کلیک کنید.

backtrack download1 - بک ترک 5

در قدم اول کدام انتشار از نسخه ۵ بک ترک را دانلود کنیم؟

شما میتوانید توزیع RC1 یا انتشار اول از بک ترک را انتخاب کنید. قطعاً RC1 گزینه ی بهتریست. چون مشکلات انتشار اول در RC1 اصلاح شده، بعضی ابزار ها اصلاح و بروزرسانی شدند و بعضی مشکلات مربوط به درایور ها و پشتیبانی سخت افزاری در آن حل شده.

بک ترک را برای VMware دانلود کنم یا نسخه DVD کامل آن را؟

بهتر است قبل از اینکه در مورد محیط های کاری KDE و GNOME تصمیم بگیریم نوع نصب بک ترک را مشخص کنیم. این بخش خیلی مهم است. در صورتی که قصد دارید از بک ترک فقط بر روی ماشین مجازی استفاده کنید نسخه VMware بک ترک با محیط کاری GNOME را دانلود کنید(همانطور که در تصویر بالا میبینید). در این حالت امکان استفاده از محیط زیبای KDE برای شما فراهم نخواهد بود. من این حالت را پیشنهاد نمیکنم چون در صورت انتخاب حالت ISO در بخش Image صفحه دانلود علاوه بر امکان استفاده از بک ترک بر روی VMware امکان استفاده لایو(به صورت زنده از روی دی وی دی) و به صورت نصب در کنار ویندوز را هم خواهید داشت.

پس در بخش Image گزینه ISO را انتخاب می کنیم.

کدام محیط گرافیکی بهتر است KDE یا GNOME؟

KDE از بسیاری از جهات بر GNOME برتری دارد. به نظرم تنها برتری که GNOME برای شما خواهد داشت سبک تر بودنش خواهد بود. من پیشنهاد می کنم KDE را دانلود کنید. محیط KDE بک ترک تجربه جالب و حتی قابل مقایسه ای با ویندوز ۷ خواهد بود.

معماری ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی برای من مناسب تر است؟

معماری ۶۴ بیتی فوق العاده است اما یک ایراد دارد: سازگاری با سخت افزارها و سیستم های مختلف. در صورتی که شما قصد دارید فقط در سیستم هایی که دارای پردازشگر با معماری ۶۴ بیتی هستند از بکترک استفاده کنید نسخه ۶۴ بیتی برای شما مناسب است.

اما در صورتی که میخواهید در هر شرایطی و بر روی هر سیستمی از بک ترک استفاده کنید نسخه ۳۲ بیتی برای شما بهتر است. من در کل نسخه ۳۲ بیتی را ترجیه میدهم و آن را پیشنهاد می کنم.

دانلود با تورنت یا با لینک مستقیم؟

در صورتی که از طرفداران تورنت هستید از این گزینه راضی خواهید بود. تورنت بکترک تعداد سیدهای زیادی دارد و سرعت آن فوق العاده است. اما برای کاربران ایرانی که سرعت آنها معمولاً کمتر از ۵۱۲Kbps است لینک مستقیم شما را سریع تر به نتیجه می رساند. پیشنهاد می کنم از یک نرم افزار مدیریت دانلود برای دریافت فایل ایمیج بکترک استفاده کنید.

 دانلود نسخه های قدیمی تر بکترک

بیشتر منابع و آموزش های بکترک مربوط به نسخه ۴ آن است. اما این نسخه دیگر توسط تیم بکترک پشتیبانی نمیشود. اما در صورتی که به هر دلیلی قصد دانلود نسخه های قدیمی تر را دارید دیگر از طریق سایت رسمی بکترک امکان دانلود آن را نخواهید داشت. بهتربن راه برای دانلود آن استفاده از شبکه های اشتراک فایل(تورنت) است.

backtrack free download1 - بک ترک 5

3/5 - (1 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

یک نظر

  1. سلام لطفا راهنمایی کنید. سایت اصلیه بک ترک کجاس اگه میشه ادرسشو همینجا بفرسین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *