آخرین خبرها

بیوگرافی کیوکو تاکزاوا

بیوگرافی کیوکو تاکزاوا :  کیوکو تاکزاوا Kyoko Takezawa ویلونیست مشهور متولد ژاپن می باشد وی موسیقی را از سن سه سالگی با ساز ویلون شروع نمود . کیوکو تاکزاوا یکی از مشهورترین ویلونیستهای معاصر می باشد .

کیوکو تاکزاوا - بیوگرافی کیوکو تاکزاوا
بیوگرافی کیوکو تاکزاوا

بیوگرافی کیوکو تاکزاوا

کیوکو تاکزاوا با کمپانی های BMG و RCA ضبط کرده است. خانم کیوکو تاکزاوا  در 3 سالگی آغاز به یادگیری ویلن نمود و در 7 سالگی به آمریکا، کانادا و سوئیس به عنوان عضوی از انجمن شیوه سوزوکی سفر کرد. در سال 1982 در رقابت پنجاهمین سالگرد موسیقی ژاپن مقام اول را کسب نمود و در 17 سالگی برای تحصیل در محضر خانم دوروتی دیلی (Dorothy DeLay) به مدرسه موسیقی آسپن وارد شد که یادگیری از این استاد را تا فارغ التحصیل شدن از مدرسه جولیارد در سال 1989 ادامه داد.

کیوکو تاکزاوا در سالهای اخیر جایزه برجسته ترین موسیقیدان را از آن خود کرده است. وی مدال طلای رقابت بین المللی ویلن در شهر ایندیاناپلیس سال 1986 را از آن خود نمود.

کیوکو تاکزاوا ویلن ساخته آنتونیو استرادیواریوس (Antonio Stradivarius) سال 1710 را می نواخت تا آنکه آن ساز در سال 2006 در مزایده ای به مبلغ 3544000 دلار به فروش رساند!

کیوکو تاکزاوا با قدرت موسیقی خود تماشاگران را جذب می کند، احساس اعتمادی عمیق به خود و شوقی که او را به عنوان یکی از مشهورترین ویلنیستهای معاصر ثبت نموده است. استعداد انکار ناپذیر و بینش فوق العاده وی در تفسیر و نواختن قطعات، او را سولیستی ساخته است که هر ارکستر مشهوری در دنیا آرزوی اجرایی با او دارد.

کیوکو تاکزاوا با ارکسترهای بزرگی همچون: فیلارمونیک نیویورک، سمفونیک بوستون، ارکستر فیلادلفیا، سمفونیک شیکاگو، سمفونیک سن فرنسیسکو و ارکستر سمفونیکهای: کلولند، بالتیمور، هوستون، تورنتو، دتوریت، سینسیناتی، لندن، زوریخ، رادیو باورین، concertgebow amsterdam، لپزیگ، فیلارمونیک ژاپن، هونگ کونگ، بوستون و بسیاری دیگر از ارکستر سمفونیکها و فیلارمونیکهای مهم دنیا نواخته است. همچنین با رهبران بزرگ دنیا اجرا داشته است همچون: سجی اوزاوا، کورت مازور، مایکل تیلسون و مرن جانوویکس.

کیوکو تاکزاوا در تالارهای مشهور دنیا نیز حضور یافته از برجسته ترین آنها: تالار کارنگی نیویورک، مرکز کندی در واشنگتن، بی بی سی پرومز لندن، مرکز موسیقی وین و تالار سانتوری در توکیو است. فصل 2008-9 کیوکو تاکزاوا با اجراهایی در آمریکای شمالی به همراه ارکستر سمفونیک ونکور، ارکستر سمفونیک مینسوتا و ارکستر سمفونیک آماریلو و در فنلاند به همراه ارکستر سمفونیک کیمی آغاز شد.

در بهار 2009 به همراه ارکستر سمفونیک استرالیا در استرالیا و ژاپن، ویلن کنسرتوی بتهوون را اجرا کرد. وی همچنین به همراه ارکستر سمفونیک هامبورگ در سفری به ژاپن، سولیست بود. نوازنده بزرگ موسیقی مجلسی خانم تاکزاوا، در جشنواره های موسیقی بسیاری از جمله در آمریکا و کره شرکت نموده است. وی همچنین از برگزارکنندگان جشنواره سانتوری در توکیو می باشد.

کیوکو تاکزاوا  با ایساک استرن، یویو ما، ولفانگ ساوالیچ (Wolfgang Sawallisch)، ژوزف ساک (Joseph Suk)، پینچز زوکرمن (Pinchas Zukerman) و بسیاری دیگر از موسیقیدانان مشهور عصر خود همکاری و همنوازی داشته است. در فصلهای اخیر در جشنواره آسپن و در اولین جشنواره موسیقی مجلسی تایوان به همراه چو لیانگ شرکت کرد.

در حالی که کیوکو تاکزاوا  پیش از این برنده رقابت ویلن ایندیاناپلیس بود، اخیرا به عنوان داور به این جشنواره دعوت شده است. وی در زمینه ضبط آثارش نیز بسیار درخشیده است؛ هنر وی را میتوان بر روی ضبطهای با نشان قرمز ویکتور RCA و BMG شنید. از جدیدترین ضبطهایش اجرای او به همراه ارکستر سمفونیک سن لوئیز می باشد.

 ضبطهای دیگر او: کنسرتو ویلن الگار به همراه سر کالین دیویس (Sir Colin Davis) و ارکستر سمفونیک رادیو باورین، کنسرتو ویلن 2 بارتوک به همراه سمفونیک لندن، کنسرتوی 1 و2 مندلسون با سمفونیک بمبرگ. ضبط او از سوناتهای فرانسوی توسط استریو ریویو به عنوان یکی از بهترین آثار ضبط شده سال 1993 شناخته شده است.

منبع : دانشنامه تی تیل ,  بیوگرافی کیوکو تاکزاوا

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *