آخرین خبرها

تاریخچه پدید آمدن شیرینی ماکارون

430300 688 300x286 - تاریخچه پدید آمدن شیرینی ماکارون

تاریخچه‌ای كوتاه از شیرینی ماكارون

هرچند غالب داستان‌ها از این قرارند كه اصلیت شیرینی ماكارون به فرانسه برمی‌گردد، اما سند قطعی در این‌باره وجود ندارد و هنوز هم هرازگاهی این شیرینی محبوب بین‌المللی به دیگر كشورها ازجمله ایتالیا نسبت داده می‌شود، البته شاخص‌ترین نظر درباره تاریخچه ماكارون به سال 1533 برمی‌گردد.

تاریخچه‌ای كوتاه از شیرینی ماكارون

این تاریخ دقیقا مصادف است با ورود آشپز مخصوص «كاترین دی مریسیس» به فرانسه. شاهزاده خانم این آشپز را به مناسبت مراسم عروسی‌اش با پادشاه فرانسه به این كشور آورد، اما در عین حال همچنان هیچكس نتوانسته قاطعانه روی این قصه صحه بگذارد كه نخستین بار طبخ این شیرینی توسط آشپز ایتالیایی شاهزاده‌های فرانسوی انجام شده است.

وقتی در تاریخی نزدیك‌تر سراغ ماكارون می‌رویم به اطلاعات معتبرتری برمی‌خوریم. این شیرینی خوشرنگ و لعاب حدود سال 1830 همراه با مربا یا ادویه‌های به‌خصوصی سرو می‌شده. به هرحال ماكارون این روزها به ماكارون پاریس مشهور شده است.

ماكارون‌های پاریسی

در شهر پاریس فروشگاه لادیور، مشهورترین مركز فروش شیرینی ماكارون است كه سابقه آن به حدود 150 سال پیش برمی‌گردد.

تاریخچه‌ای كوتاه از شیرینی ماكارون

در فرانسه شعبه‌های فست‌فود مكدونالد، شیرینی ماكارون را همراه مك‌كافی‌های خود به فروش می‌رسانند. مشابه ماكارون‌های پاریس در ژاپن و سوییس هم وجود دارد، اما بیشترین شباهت را می‌توانید در بین شیرینی‌های ماكارون كانادا و پاریس پیدا كنید، البته آمریكایی‌ها هم ماكارون خود را دقیقا از روی نسخه پاریسی آن طبخ می‌كنند و به مشتری تحویل می‌دهند.

ماكارون زعفرانی از آن دسته ماكارون‌هایی است كه جایی تهیه نمی‌شود و من این كار را برای مراسم‌های مذهبی خودمان در ایران انجام داده‌ام، مثلا برای ماه مبارك رمضان مابین آن حلوا بگذارید. این پیشنهادی است كه نمی‌توانید ردش كنید.

تاریخچه‌ای كوتاه از شیرینی ماكارون

انواع ماكارون‌های فرانسوی

از این شیرینی دوست‌داشتنی انواع مختلفی در فرانسه طبخ می‌شود. شیرینی‌های ماكارون در شهر آفیس تركیبی از میوه‌ها، عسل و بادام است. البته ماكارون‌های این خطه به اندازه ماكارون‌های پاریس شیرین نیستند. در شهر مونتموریلون كه یكی از مشهورترین ماكارون‌های فرانسه را دارد یكی از قدیمی‌ترین آشپزخانه‌های طبخ ماكارون وجود دارد كه تاریخ آن به سال 1920 باز می‌گردد.

تاریخچه‌ای كوتاه از شیرینی ماكارون

درواقع یكی از قدیمی‌ترین نسخه‌های ماكارون كه در حال حاضر موجود است به 150 سال قبل مربوط می‌شود. (نسخه تهیه غذایی كه همچنان در این شهر بدون ذره‌ای تغییر و به همان ترتیب تهیه می‌شود.) شهر كوچك نانسی در منطقه لورین، داستان طول‌ودرازی با ماكارون دارد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *