آخرین خبرها

راههایی برای رفع چاقی شکم

رفع چاقی شکم : تمام افرادی که دچار چاقی شکم می بشند دنبال راه حلهای می گردند که این چاقی شکم را سریعا مرتفع نمایند . اما باید دانست که برای از بین بردن چاقی شکم بصورت اصولی باید زمانی تقریبا بلند مدت را سپری کرد تا به نتیجیه دلخواه دست یافت . در این مقاله نه روش  برای از بین بردن چاقی شکم بیان شده است با دانشنامه تی تیل همراه باشید تا با این روشها برای از بین بردن چاقی شکم آشنا شوید.

شکم - راههایی برای رفع چاقی شکم
چاقی شکم

رفع چاقی شکم

 راه اول:

به برچسب روي مواد غذايي در رابطه با ميزان کالري موجود در آنها توجه نماييد.

 راه دوم:

ميانگين کالري دريافتي خود را در طول چند روز محاسبه نماييد. 500 تا 1000 کالري از ميزان مصرفي روزانه را کاهش دهيد. اين کار باعث کاهش نيم تا يک کيلوگرم در هفته از وزن شما مي شود که واقعي و مناسب است. جهت محاسبه ميزان کالري مورد نيازتان، به مقاله مفاهيم پايه اي تغذيه 1 مراجعه فرماييد.

 راه سوم:

براي اينکه خورد و خوراک خود را محدود کنيد، غذاي خود را در بشقاب کوچکتري بخوريد تا از نظر رواني احساس کنيد که يک وعده غذايي کامل ميل کرده ايد. اگر بطور متناوب مقدار غذايي که ميل مي کنيد کمتر از قبل باشد، شما کاهش وزن و اندازه شکم خواهيد داشت.

راه چهارم:

در بين وعده هاي غذايي، ميان وعده هاي کوچک و سالم بخوريد تا متابوليسم بدن شما فعال شده و اشتهايتان کنترل گردد. ميان وعده هايي بر پايه ميوه و سبزيجات، کراکر با غلات کامل، چيپس ذرت و سالسا، يک مشت مغز و آجيل، ماست کم چربي و …

از ميان وعده هاي فرآوري شده به شدت بپرهيزيد.

راه پنجم:

فقط در پشت ميز نهار خوري، غذا ميل کنيد. از خوردن غذا در حال فعاليت هاي گوناگون مانند نگاه کردن به تلويزيون، راه رفتن، کارکردن با کامپيوتر و … که موجب عدم هوشياري شما نسبت به آنچه که مي خوريد مي شود، خودداري کنيد. خوردن را تبديل به يک عمل آگاهانه نماييد. از آن لذت برده و از سير شدن خود آگاه شويد. براي هر وعده غذايي حداقل 20 دقيقه زمان اختصاص داده تا بدن فرصت تشخيص سيري را داشته باشد. هر زمان که احساس گرسنگي نکرديد، خوردن را متوقف کنيد.

راه ششم:

نوشيدني هاي کم کالري را جايگزين پر کالري ها نماييد مانند آب، قهوه يا چاي. جهت کاهش اشتها، 15 دقيقه قبل از غذا، يک ليوان آب ميل کنيد. ميوه کامل را جايگزين آبميوه هاي پر کالري نماييد. چرا که ميوه کامل حاوي کالري کمتر و ميزان فيبر بيشتري در مقايسه با آبميوه است.

راه هفتم:

به جهت دريافت فيبر و ساير مواد مغذي، غلات کامل را جايگزين غلات تصفيه شده نماييد. فيبر ها باعث مي شوند که در يک وعده غذايي مختصر، احساس سيري بيشتري نماييد، به حرکات روده نظم مي بخشد، باعث مي شود تا سطح گلوکز خون بالا يا پايين نرود و بطور کلي باعث مي شود تا شما از يک تغذيه سالم بهره مند شويد. محصولاتي را بخريد که در ليست مواد اوليه آنها غلات کامل وجود داشته باشد.

راه هشتم:

از چربي هاي غير اشباع در خوراک و در پخت و پز خود استفاده نماييد. در پخت و پز به جاي کره و روغن هاي جامد، روغن هاي گياهي مصرف کنيد. جهت دريافت پروتئين، خوراک هاي دريايي، مرغ بدون پوست و حبوبات مصرف کنيد. تا حد امکان از مصرف گوشت قرمز بپرهيزيد.

 راه نهم:

دو تا سه وعده در روز لبنيات کم چرب يا بدون چربي مصرف نماييد. با پزشک خود در رابطه با مصرف مکمل هاي کلسيم به جهت جلوگيري از پوکي استخوان مشورت کنيد.

منبع : دانشنامه تی تیل ,چاقی شکم

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *