آخرین خبرها

دیدنی های کشور مالت

دیدنی های کشور مالت : مجمع الجزایر مالت در مدیترانه مرکزی بین سیسیل و ساحل شمال آفریقا،به یک ملت شناخته شده برای مکان های تاریخی مربوط به جانشینی حاکمانی از جمله رومیان،شوالیه های سنت جان ،فرانسوی و انگلیسی است.

کشور مالت یکی از کشورهای حوزه شینگن می باشد که برای ورود به آن شما ملزم به اخذ ویزای شینگن می باشد. ویزانت با سالها تجربه این امر را برای شما آسان خواهد کرد.

مالت دارای 300 روز آفتابی در سال و میانگین دمای 18.9 درجه سانتیگراد می باشد.این کشور یکی از معدود کشورهای جهان است که در آن مردم در سمت چپ جاده رانندگی می کنند.

مالت در زمان های دور توسط یونانیان و رومیان باستان به عنوان ملیتا به معنای جزیره عسل شناخته شده بود.

دانشگاه مالت یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است که در سال 1592 تاسیس شده است.

دیدنی های کشور مالت

گفته می شود که فردی به نام  Apostle Paul مسیحیت را 2000 هزار سال پیش به این کشور آورده است زمانی که با کشتی به سوی رم حرکت میکرده در بین راه کشتی او در سواحل مالت غرق می شود.

نام رسمی این کشور جمهوری مالت است و دارای دو زبان رسمی مالتی و انگلیسی می باشد.کشورهای همسایه ی آن عبارتند از: ایتالیا(سیسیل) از جنوب،تونس در شرق و لیبی از شمال می باشد.جمعیت کشور مالت طبق برآورد سال 2016 برابر با  425,799 نفر است.

دیدنی های کشور مالت وجاذبه های آن

کشور مالت یک جزیره نیست بلکه یک مجمع الجزایر می باشد که متشکل از سه جزیره:مالت،Gozo وComino که مساحتی حدود 316 کیومتر مربع را شامل می شوند.

مالت یکی از کوچکترین و پرجمعیت ترین کشورهای جهان می باشد.

malta flag - دیدنی های کشور مالت پایتخت کشور مالت ،شهر والتا می باشد که در محاوره به عنوانایل کمربند ( Il-Belt ) در مالت شناخته شده است و نیمی از جمعیت این کشور در این شهر زندگی می کنند.

valletta - دیدنی های کشور مالت

گزو دومین جزیره بزرگ در مالت با جمعیتی حدود 7000 هزار نفر می باشد . زیباترین محل در این جزیره Cittadella می باشد که قدمت آن به قرون وسطا برمی گردد.

malta victoria - دیدنی های کشور مالت

معابد Megalithic  مالت چند معبد ماقبل تاریخ هستند  که از بناهای شناخته شده در میراث جهانی یونسکو می باشند که در طول زمانی مشخص در حدود بین 3600 سال قبل از میلاد و 700 سال بعد از میلاد در کشور مالت هستند که ادعا می شود قدیمی ترین ساختمان های روی زمین هستند.

megalithic temples of malta - دیدنی های کشور مالت

صخره Dingli در روستای دینگلی ، واقع در سواحل غربی مالت  است که بالاترین نقطه در جزایر مالت با 253 متر(830 فوت) بالاتر از سطح دریا می باشد.

dingli cliffs - دیدنی های کشور مالت

سواحل مالت برای هر فردی با هر سلیقه ای جای مناسبی می باشد سواحل آن دارای شن و ماسه طلایی،شن و ماسه قرمز،سنگ های زیبا و  تالاب آبی است. محبوب ترین سواحل مالت عبارتند از: خلیج طلایی،خلیج ملیحه و Għajn Tuffieħa.

malta beach - دیدنی های کشور مالت

مرداب آبی در کومینو واقع شده است و مثل یک عکس گرفته شده از یک کارت پستال به نظر می رسد و شن های سفید آن زیبایی خاصی به این منطقه داده است،جاذبه ی اصلی کومینو به دلیل همین مرداب می باشد و سومین جزیره بزرگ مالت می باشد.

blue lagoon malta - دیدنی های کشور مالت

Inland Sea یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی در تالاب Dwejra می باشد که به عنوان نقطه عطف طبیعی در مجمع الجزایر مالت است.

inland sea - دیدنی های کشور مالت

قایق های ماهیگیران مالتی در رنگ های روشن نقاشی شده اند که بر روی هر یک از آنها یک جفت چشم در هر طرف از جلوی قایق ها نیز نقاشی می شود ،این سنت به دوران فنیقی باستان برمی گردد که این چشم برای محافظت قایق های ماهیگیری از ارواح شیطانی بوده است.

malta fishing boats - دیدنی های کشور مالت

در سال 1980 میلادی فیلمی به نام Papeye در روستایی به همین نام در مالت ساخته شد که پس از پخش آن این روستا به یک موزه فضای باز برای خانواده ها مورد توجه قرار گرفته است.

popeye village - دیدنی های کشور مالت

منبع:دیدنی های کشور مالت

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *