آخرین خبرها

راه هایی برای افزایش رنکینگ سایت

چه راه هایی برای افزایش رنکینگ سایت شما وجود دارد ,چگونه  می توان رنکینک سایت را بالا برد از جمله سوالات مطرح در میان وب مستران و طراحان وب سایت های اینترنتی می باشد . در این مقاله که توسط دانشنامه تی تیل گرد آوری شده است . چند عنوان از مهمترین عناوین طراحی سایت با سئوی بالا و رنک پزیری بالا را برای شما نام خواهیم برد پس با دانشنامه تی تیل همراه باشید .

استفاده از کلمات کليدي در برچسب Title صفحه

titel 300x225 - راه هایی برای افزایش رنکینگ سایت
title

مي توان گفت که يکي از مهمترين عوامل درون صفحه اي که در بهينه سازي صفحات براي موتور هاي جستجوگر نقش کليديي را بازي مي کند، انتخاب عنوان مناسب براي صفحه است. قرار دادن کلمه کليدي مورد نظر درون برچسب Title صفحات وب نه تنها باعث افزايش رتبه شما براي آن واژه شده، بلکه ميزان CTR را افزايش مي دهد. ( کلمات کليدي موجود در Title، در صفحه تنايج جستجوي گوگل بصورت Bold نمايش داده مي شود و اين باعث افزايش CTR مي شود و تعداد کليک ها بر روي صفحه وب شما افزايش پيدا مي کند) بهينه سازي عنوان صفحات وب کمترين کاري است که شما مي توانيد براي بهبود وضعيت سئو سايت خود انجام دهيد. در برخي موارد جابجايي کلمات در Title تاثير بسيار زيادي در افزايش رنکينگ صفحه براي کلمه کليدي مورد خواهد داشت.

استفاده از واژه هاي کليدي در متن صفحه وب

قرار دادن عبارات کليدي درون محتواي صفحه وب و استفاده از کلمات کليدي مرتبط با واژه اصلي نقش مهمي در افزايش رنکينگ براي آن کلمه کليدي ايفا مي کند. البته تکرار کلمات کليدي، انباشته کردن محتويات صفحه با کلمه کليدي مورد هدف، توصيه نمي شود و اين کار ممکن است که از ديد موتور جستجو، تقلب محسوب شود. سعي شود بطور طبيعي هنگامي که محتويات صفحه وب خود را مي نويسيد از واژه هاي کليدي مورد نظر در سرتاسر مقاله استفاده کنيد و هرگز زياده روي نکيند.

ميزان ارتباط و نزديکي محتويات صفحه به کلمات کليدي مورد هدف – Topic Analysis

استفاده از کلمات کليدي مترادف با واژه اصلي مورد هدف درون محتويات صفحه وب نه تنها يکي از عوامل موثر درتعيين رنکينگ صفحه وب براي کلمه کليدي اصلي محسوب مي شود، بلکه به افزايش رنک صفحه وب براي عبارات کليدي چند کلمه اي مرتبط با واژه اصلي نيز کمک مي کند. بنابراين همانطور که گفته شد، در نوشتن محتواي صفحه وب سعي کنيد از واژه هاي کليدي مترادف و مرتبط با واژه کليدي اصلي نيز استفاده کنيد و محتويات صفحه را فقط براي يک واژه کليدي بهينه نکنيد.

استفاده از کلمات کليدي در برچسب 1H صفحه

مي توان گفت که استفاده از واژه هاي کليدي مرتبط با واژه اصلي درون برچسب 1H دومين عامل مهم درون صفحه اي است که در تعيين رنکينگ صفحه وب براي واژه کليدي اصلي بکار مي رود. سعي کنيد که عنوان صفحه با عبارت موجود در برچسب H1 متفاوت باشد. از عباراتي استفاده کنيد که از لحاظ معنايي با کلمات کليدي مورد نظر تناسب داشته باشد. استفاده از يک عبارت يکسان در عنوان صفحه و در برچسب H1 و Meta Description مي تواند مشکل ساز باشد.

استفاده از کلمات کليدي در اسم Domain – Keyword .Com

قرار گرفتن کلمات کليدي در اسم دومين، تنها زماني مفيد خواهند بود که توسط علامت – از همديگر جدا شده باشند. افزايش تعداد – در نام دامنه، باعث کاهش اعتبار دومين شده و بنابراين از بکار بردن دومين هاي بيش از 3 کلمه خودداري کنيد ( Keyword1-Keyword2-Keyword3 .com ) .
وجود کلمات کليدي در نام دامنه، باعث مي شود که بطور خودکار هنگامي که شما از سايت هاي ديگر Back Link مي گيريد، متن اين BL ها حاوي کلمه کليدي مورد نظر شما خواهند بود که اين امر از بعد سئو بسيار حائز اهميت است.

استفاده از کلمات کليدي در URL صفحه

قرار دادن کلمات کليدي در URL صفحه مي تواند باعث افزايش CTR شود ولي تاثير چنداني در افزايش رنکينگ صفحه نخواهد داشت. واژه هايي که در URL صفحه قرار مي گيرند، در صفحه نتايج جستحو گوگل با فونت درشت نمايش داده مي شوند که اين امر به افزايش تعداد کليک و CTR کمک خواهد کرد. اگر URL بصورت متن Back Link بکار رود ممکن است در افزايش رنک نيز تاثير داشته باشد.

استفاده از کلمات کليدي در برچسب هاي(3H و 2H)

قرار دادن کلمات کليدي در برچسب هاي 2H, H3, … اگر بدرستي انجام نشود ، نه تنها بهبودي در رنک صفحه وب ايجاد نخواهد کرد بلکه ممکن است باعث کاهش رنکينگ صفحه نيز بشود. قرار دادن کلمه کليدي يکسان در برچسب هاي Title H3، H2، Meta Descriptionممکن است از ديد موتور جستجو خوشايند نباشد. بهترين کار اينست که از کلمات کليدي مختلف ولي مرتبط با کلمه کليدي اصلي درون برجسب هاي فوق استفاده شود.

استفاده از کلمات کليدي درون ALT و Title تصاوير

برخي از موتور هاي جستجو نظير گوگل امکان جستجو در بين تصاوير را براي کاربران فراهم مي آورند. استفاده از واژه هاي کليدي درون برچسب هاي ALT و Title تصاوير صفحه وب، مي تواند رنک صفحه را براي آن واژه در موتور هاي جستجوگر تصوير، افزايش دهد. اگر تصاوير بصورت لينک بکار برده شوند، متن موجود در ALT و Title، تاثير خوبي در رنک صفحه خواهند داشت.

بکار بردن کلمات درون برچسب هاي Strong و Bold

استفاده از کلمات کليدي درون برچسب هاي Bold و يا Strong باعث مي شود که آن ها از بقيه متن صفحه متمايز گردند و اصطلاحآ تاکيد و وزن بيشتري براي آن ها محسوب شود و اين امر ممکن است در تعيين رنکينگ صفحه موثر باشد ولي ميزان تاثير آن اندک است. بهتر است از برچسب strong بجاي bold استفاده شود. سعي کنيد کلمات کليدي مترادف را نيز درون اين برچسب استفاده کنيد و فقط به درشت نمايي واژه کليدي اصلي نپردازيد.

استفاده از کلمات کليدي درون برچسب Meta Description

قرار دادن کلمات کليدي درون Meta Description ممکن است CTR را افزايش دهد . همچنين نوشتن يک متن خوب باعث جلب توجه کاربر شده و تعداد کليک ها را افزايش مي دهد . سعي کنيد از متن هاي جذاب و جالب استفاده کنيد و براي هر صفحه Meta Description مجزا تعريف کنيد.

استفاده از واژه هاي کليدي درون برچسب Meta Keywords

تاثيري در رنکينگ ندارد! اگر هم داشته باشد بسيار اندک است. مي توان درون اين برچسب کلمات کليديي که غلط املائي دارند را قرار داد. ممکن است در ياهو کاربرد داشته باشد.

در بالا، فاکتور هاي مهم در تعيين رنکينگ صفحات وب در موتور جستجوگر گوگل از بعد کلمات کليدي و نحوه قرار گرفتن آن ها در داخل المان هاي تشکيل دهنده صفحات وب مورد بررسي قرار گرفت. در اين قسمت در مورد تاثير ويژگي ها و مشخصات صفحات وب از بعد ساختار Navigation سايت، کيفيت محتويات صفحات، نحوه ارتباط لينکي بين صفحات و عوامل ديگر در تعيين رتبه صفحات وب در موتور هاي جستجوگر بالاخض گوگل صحبت خواهم کرد.

تعداد و کيفيت لينک هاي موجود بين صفحات وب يک وبسايت – Internal Linking Structure

هر چقدر تعداد و کيفيت لينک هايي که به يک صفحه از داخل صفحات ديگر برقرار است، بيشتر باشد، به همان ميزان رنکينگ آن صفحه در صفحه نتايج جستجوي گوگل، افزايش پيدا خواهد کرد. بنابه اين دليل صفحه اصلي يک وبسايت در اکثر مواقع از رنکينگ بالايي نسبت به صفحات داخلي برخوردار است چراکه تمامي صفحات داخلي به صفحه اصلي لينک دارند. همچنين وجود لينک بين صفحات يک وبسايت، باعث مي شود که اسپايدر هاي موتور هاي جستجوگر به صفحات عمقي دسترسي آسانتري داشته باشند و اين امر به افزايش تعداد صفحاتي که در گوگل ايندکس مي شوند، کمک بسزائي مي کند. البته نبايد فراموش کرد که سهولت دسترسي به صفحاتي که در سطوح عميقتري نسبت به صفحه اصلي قرار گرفته اند رابطه تنگا‌تنگي با Page Rank صفحات دارد. نحوه برقراري لينک بين صفحات به ساختار وبسايت و Navigation آن بستگي دارد. بنابراين، نحوه طراحي سايت مي تواند تاثير زيادي بر روي جنبه هاي سئو داشته باشد.

کيفيت و تناسب لينک هاي موجود از صفحات داخلي به صفحات موجود در وبسايت هاي ديگر

ايجاد لينک به صفحات مهم و مرجع که از لحاظ محتويات با محتواي صفحه وب برقرار کننده لينک تناسب معنايي داشته باشد، مي تواند تاثير مثبتي در افزايش رنکينگ صفحه برقرار کننده لينک داشته باشد. بنابراين به سايتي که فکر مي کنيد هيچگونه ارتباطي با موضوع سايت شما ندارد، لينک ندهيد. موضوعي که بيشتر در تبادل لينک مشاهده مي شود.

قدمت صفحات وب

صفحات و اسناد قديمي ممکن است از درجه اعتبار بالاتري در الگوريتم گوگل برخوردار باشند و ممکن است رنکينگ آن ها نسبت به صفحاتي که جديدا ايجاد شده است بالاتر باشد. اگرچه قدمت دامين بيشتر از قدمت صفحه وب مي تواند در تعيين رنکينگ صفحه تاثيرگذار باشد.

مقدار متن قابل رويت صفحه که قابل ايندکس شدن باشد(تعداد کلمات موجود در صفحه)
حجم اطلاعات نوشتاري موجود در صفحه وب نيز مي تواند در تعيين رنکينگ صفحه وب موثر باشد. اصولا مقالات طولاني و مفصل که درباره يک موضوع متمرکز نوشته شده باشند رتبه بالاتري را نسبت به صفحاتي که فقط از تعدادي تصوير و يا انيميشن هاي فلش تشکيل شده اند، خواهند داشت. بنابراين تکه تکه کردن يک مقاله طولاني و قرار دادن آن ها در صفحات مجزا توصيه نمي شود.

کيفيت محتواي صفحات وب

اگر محتويات صفحات وب خود را از جايي کپي کرده باشد، منتظر نباشيد که گوگل سايت شما را در صفحه اول خود نمايش دهد! نوشتن مقالات مفيد و با کيفيت مي تواند باعث افزايش ميزان اعتبار صفحات وب شما شود. مردم هميشه به مقالات و صفحاتي که محتويات مفيد و با ارزش دارند لينک مي دهند که اين به نوبه خود باعث افزايش رتبه صفحه در موتور هاي جستجوگر مي شود. البته اينکه موتور جستجوگر بتواند کيفيت محتواي صفحه وب را بصورت الگوريتم يک بسنجد، کمي غير ممکن به نظر مي آيد.

بروز رساني محتويات صفحات وب

بي شک صفحاتي که محتويات آن ها بطور مداوم بروز مي شود، از اهميت بيشتري نسبت به صفحاتي که اصلا بروز نمي شود برخوردار هستند. اگرچه نوع صفحات وب و ماهيت آن ها تعيين مي کند که آيا اين عامل مي تواند در تعيين رتبه صفحه اثرگذار باشد يا نه. بسيار ديده شده است صفحاتي که بسيار قديمي هستند و مدتهاست بروز نشده اند ولي با اين وجود از رتبه بالايي در گوگل برخوردارند.

فاصله صفحه وب از شاخه اصلي(Root) سايت

اسپايدرهاي موتور هاي جستجوگر صفحاتي را که در سطوح نزديکتري نسبت به شاخه اصلي سايت قرار گرفته اند، به آساني ايندکس مي کنند و هر چقدر صفحات وب درون ساختار پيچيده اي از دايرکتوري هاي تو در تو قرار گرفته باشد، دسترسي به آن ها سخت تر بوده و در صورتي که صفحه از Page Rank بالايي برخوردار نباشد، ‌ممکن است که اين صفحات اصلآ ايندکس نشوند. البته ساختار لينک هاي داخلي موجود بين صفحات وب اگر بدرستي پياده سازي شده باشد، مي تواند ميزان اثرگذاري اين عامل در تعيين رتبه صفحات وب را به حداقل برساند.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

یک نظر

  1. سلام
    اقا خدا قوت خسته نباشی یه سری سوالات ذهنم رو مشغول کرده یه نیم ساعتی هست خیره شدم به این بنر تعمیرات فلش
    سوال 1- شخصی که داره یه سره چکش میزنه قومیتش چیه؟یه نفس داره کار میکنه! 2-بعد شما با توجه به روشهای سنتی فلش رو تخریب ببخشید تعمییر میکنید؟فعلا اینارو جواب بده تا سوالات بد رو بپرسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *