آخرین خبرها

زندگینامه استاد ناصر چشم آذر

730869 225 - زندگینامه استاد ناصر چشم آذر

ناصر چشم آذر:

در ۱۰ دی ماه ۱۳۲۹ در اردبیل متولد گردید. در سایه تعلیمات پدرش استاد اسماعیل چشم آذر (ازنوازندگان بنام موسیقی آذربایجان) مراحل اولیه موسیقی را آموزش می‌بیند. در کودکی ساز آکاردئون را انتخاب می‌کند.

در ۱۲ سالگی به همراه پدرش وارد ارکستر آذربایجانی رادیو ایران می‌شود. در ۱۳ سالگی جایزه ویژه موسیقی را در مقطع دبیرستانی به خاطر نواختن آکاردئون دریافت نمود. در ۱۷ سالگی رهبری کنسرت ترتیب داده شده در سفارت ایران درعراق رابر عهده می‌گیرد. در ۱۸ سالگی به همراهگوگوش، سفرهای رسمی خود را آغاز نمود.

IMAGE634203293924062500 300x180 - زندگینامه استاد ناصر چشم آذر

در ۲۰ سالگی جهت گذراندن دوره جاز به آمریکا مسافرت می‌کند. پس از بازگشت سرپرستی ارکستر شوی تلویزیونی پرویزغریب افشار را برعهده گرفت. در محضر اساتید بنام موسیقی ایران نظیر مرتضی حنانه، ملک اصلانیان دوره‌های تکمیلی را سپری نمود. در سال ۱۳۵۷ به مدت ۵ سال جهت تکمیل دوره موسیقی جاز و موسیقی فیلم به آمریکا مسافرت می‌کند. وی از پیشگامان سازهای الکترونیک در ایران می‌باشد. باران عشق یکی از شاهکارهای اوست

ناصر چشم آذر به همراه بابک صحرایی ترانه سرا و حمیدرضا حامی، مسابقه خواننده گی به نام آکادمی موسیقی هزار صدا تشکیل دادند.

آهنگ هجرت با شعر شهیار قنبری که قرار بود، حسین آهنیان مقدم ملقب به افشین مقدم این ترانه را اجرا کند اما به دلیل تصادف فوت می‌کند، و گوگوش این ترانه رااجرا می‌کند به گفته عده‌ای از موسیقی دانان این آهنگ یکی از شاهکارهای موسیقی ایرانیست.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Reza Vahedi

یک نظر

  1. در عنوان این مقاله بهتر بود به جای ” زندگینامه بزرگان موسیقی: ناصر چشم آذر ”

    از جمله ” زندگینامه ناصر چشم اذر یکی از بزرگان موسیقی ایران ”

    استفاده می کردید .

    زیرا کلمه” زندگینامه بزرگان موسیقی ” در دسته بندی ها اورده شده است و تکرار بیش از حد ان موجب کاهش رتبه سایت می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *