آخرین خبرها

زندگینامه میشا مایسکی

زندگینامه میشا مایسکی : میشا مایسکی در مسکو متولد وهنر موسیقی را در هنرستان هنرهای زیبا آغاز کرد . میشا مایسکی یکی از ویلن سلیستهای مشور می باشد . با دانشنامه تی تیل همراه باشید .

d607b183bb4a7b97c0d3c339 2 - زندگینامه میشا مایسکی
زندگینامه میشا مایسکی

زندگینامه میشا مایسکی

میشا مایسکی (Mischa Maisky) متولد 1948 در Riga، Latvia است؛ موسیقی را برای اولین بار وقتی به Children’s Music School و هنرستان هنرهای زیبا رفت آغاز کرد.

در سال 1962 وارد هنرستان Leningrad شد. در سال 1965 نام مستعار Rostropovich of the Future برای خود انتخاب کرد و همکاری با Leningrad Philharmonic را شروع کرد. یک سال بعد او برنده جایزه مسابقه بین المللی چایکوفسکی در مسکو شد و تحصیلات خود را تحت نظر Rostropovich در هنرستان هنرهای زیبای مسکو شروع کرد.

در سال 1970 به مدت 18 ماه در کمپ labour در نزدیکی Gorky زندانی شد و پس از آن از USSR مهاجرت کرد. در سال 1973در اسراییل ساکن شد و در همان سال در مسابقه بین المللی ویلون سل Gaspar Cassad در فلورانس برنده شد.

کار خود را در New York’s Carnegie Hall با Pittsburgh Symphony Orchestra و تحت نظر William Steinberg آغاز کرد.

در سال 1974زیر نظر Gregor Piatigorsky به تحصیل پرداخت و او را تبدیل به تنها ویلن سلیستی کرد که با دو استاد به نام Piatigorsky و Rostropovich کار کرده. در سال 1975 یک دوره منظم بین المللی کنسرت در سرتاسر آمریکا، اروپا، استرالیا و شرق دور به ویژه ژاپن اجرا کرد.

در سالهای 1976 Royal Philharmonic Orchestra و 1977 تک نوازی با همکاری پیانیست مشهور Radu Lupu را در لندن تجربه کرد.

اولین کار خود را برای Deutsche Grammophon در سال 1982 انجام داد، همچنین کنسرت Brahms’s Double با همکاری Gidon Kremer و the Wiener Philharmoniker تحت نظر Leonard Bernstein در کارنامه خود ثبت کرد.

در سال 1983 یکی از منحصر به فرد ترین کنسرتهای خود را با همکاری Deutsche Grammophon اجرا کرد، همچنین اثرSchumann’s را با همکاری Bernstein ضبط کرد(که در سال 1986 منتشر شد). دو سی دی مهم نیز در این سال به انتشار رسید the Cello (Gamba) Sonatas با Martha Argerich و اولین رکورد او بود با 6 قطعه Solo.

در سال 1986 سی دی های شامل کنسرتو ویولونسل Dvor k و Israel Philharmonic (برنده جایزه ، توکیو 1989) منتشر شد. سی دی های Adagio، گلچین ادبی قطعات رمانتیک، the Orchestre de Paris تحت نظر Semyon Bychkov در سال1992منتشر شد.

در سال 1993 با همکاری Martha Argerich ( یکی از مهم ترین شرکای هنری وی ) برنامه ای را در فستیوال سالزبورگ ارایه دادند. پس از 23 سال برای اولین بار در سال 1995 به مسکو برگشت و کنسرتی را اجرا کرد، همچنین چند کار از Prokofiev و Miaskovsky برای DG با همکاری Mikhail Pletnev و the Russian National Orchestra ضبط کرد؛ CD قطعهa coupling of Vivaldi and Boccherini را با همکاری Orpheus Chamber Orchestra (برنده Echo Award در سال 1996) را در همین سال منتشر کرد.

در سال 1998 اجرای تریو همراه با Martha Argerich و Gidon Kremer در توکیو از آثار Shostakovich و Tchaikovsky( به طور زنده به وسیله DG ضبط و در سال 1999 منتشر شد، که برنده Echo Award در سال 2000 نیز شد) را به کارنامه خود اضافه کرد.

در سال 1999 گلچین فرانسوی Apr s un r ve ( به Daria Hovora ) و Brahms Sonatas (با Pavel Gililov) را بر روی سی دی ارایه داد. در سال 2000 بیش از 100 کنسرت را در آسیا، استرالیا، شمال و جنوب آمریکا و در بسیاری از کشوهای اروپای اجرا کرد.

همنوازی با همکاری Martha Argerich در Carnegie Hall و Kennedy Center ؛ تریو با همکاری Martha Argerich و Gidon Kremer در Carnegie Hall؛ اجرای دیو با همکاری Sergio Tiempo در فستیوال سالزبورگ را در سال 2003 به اجرا گذاشت.

در سال 2004 با همکاری Chung و Orchestra di Santa Cecilia در روم، نیز با رویال فیلارمونیک لندن (در لندن) و با ارکستر فیلارمونیک رادیو پاریس (در پاریس) ظاهر شد؛ اجرای گسترده کنسرتو چلوی دورژاک، همکاری در تور Czech Philharmonic، تور ژاپن با همکاری the Prague Radio Symphony Orchestra، تک نوازنی در اروپا، آمریکا، کره، ژاپن و Verbier، Schleswig-Holstein و فستیوال سالزبورگ از دیگر افتخارات او در سال 2004 می باشد.

در سال 2005 با کنسرتهایی در سرتاسر اروپای شرقی و غربی، فستیوال Budapest Festival Orchestra، Israel Philharmonic، Czech Philharmonic، Netherlands Philharmonic، North German Radio Symphony (NDR) و Kremerata Baltica ظاهر شد و در ژانویه همان سال کنسرتی را به نفع قربانیان تسونامی در آسیا با همکاری Thomas Quasthoff در Vienna’s Musikverein اجرا کرد.

منبع : دانشنامه تی تیل . زندگینامه میشا مایسکی

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *