آخرین خبرها

سن پترزبورگ یا مسکو |درگیری دیرینه مسکو و سن پترزبورگ

سن‌پترزبورگ در تضاد با مسکو » سن‌پترزبورگ St. Petersburg  یکی از بهترین مکان ها به ‌منظور بازدید در هر موقع از سال است، خصوصاً در فصل تابستان که می‌توانید با آرامش خاطر در طول شب در خیابان‌های آن قدم بزنید. گذران اوقات فراغت و تعطیلات آخر هفته در این شهر بسیار زیبا تجربه‌ای فراموش ‌نشدنی و متفاوت در مسکو Moscow است. زمانی که شما در آنجا حضور دارید ممکن است که دانستن رقابت واقعی بین مسکوMoscow   و سن‌پترزبورگ  St. Petersburg  براتان  جالب و مهیج باشد، مثل رقابت و تفاوت‌هایی که بین نیویورک (New York) و واشنگتن (Washington) یا تفاوت‌هایی که بین ادینبورگ (Edinburgh) و گلاسکو (Glasgow) وجود دارد.

و سن پترز بورگ - سن پترزبورگ یا مسکو |درگیری دیرینه مسکو و سن پترزبورگ

سن پترز بورگ پایتخت شمالی روسیه

رسماً مسکو پایتخت کشور روسیه (Russia) است، با این ‌وجود سن‌پترزبورگ اغلب به‌ عنوان پایتخت شمالی نام‌گرفته است. هر یک از این دو شهر در زمان‌های مجزا با ویژگی‌ها و برتری‌های مختص خودشان به وجود آمدند، از سال 1307 این دو شهر وارد یک رقابت 300 ساله باهم شدند، زمانی که امپراتور پیتر کبیر; سن‌پترزبورگ را بر روی سواحل رودخانه نوا (Neva) بنیان نهاد. دلیل اصلی این رقابت نهفته بین دو شهر مسکو و سن‌پترزبورگ این است که سن‌پترزبورگ در تضاد با مسکو ساخته‌شده است. مسکو تجسمی از شهر روسیه است، درحالی‌که سن‌پترزبورگ تجسمی از شهر اروپایی است. این موضوع آشکارا در نوع معماری، مدل و حتی زبان آن‌ها مشهود است، در قرن 18، در سن‌پترزبورگ و در میان طبقات اجتماعی بالاتر، زبان فرانسوی نسبت به زبان روسی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود. تاریخچه مسکو بسیار قدیمی‌تر از سن‌پترزبورگ است.

روسیه - سن پترزبورگ یا مسکو |درگیری دیرینه مسکو و سن پترزبورگ

مسکو به‌صورت ارگانیک و پراکنده شکل گرفت و رشد پیدا کرد و در تلاقی مسیرهای مهم تجاری ساخته‌شده بود. در این دوره، شهروندان سن‌پترزبورگ، شهروندان مسکو را اذیت می‌کردند. مسکو به ‌عنوان یک روستای بزرگ نامیده می‌شد که روابط مختلفی در آن به چشم می‌خورد.

رانی در مسکو - سن پترزبورگ یا مسکو |درگیری دیرینه مسکو و سن پترزبورگ

پایتخت بودن سن پترزبورگ قبل از مسکو

سن‌پترزبورگ از ابتدا به‌عنوان پایتخت شناخته‌شده بود، در این زمان هر چیزی باعث رنجیدن و خشمگین شدن اهالی مسکو می‌شد، اهالی سن‌پترزبورگ; ناگهان و با انتقال پایتخت توسط پیتر کبیر، ایالت نشین شدند. به‌ هرحال سن‌پترزبورگ موفق به اثبات بسیاری از موفقیت‌های خود در زمینه‌های مختلف شد. جدیدترین روند در مد، معماری، نقاشی، موسیقی و ادبیات برای اولین بار در پایتخت شمالی ظاهر شد، درصورتی‌که مسکو سال‌ها بعد به این موفقیت‌ها دست‌یافت. مسکو در سال 1918 بعد از بلشویکی‌ها (Bolsheviks) به قدرت رسید. این شهر هنوز هم به‌عنوان مرکز فرهنگی روسیه مورد توجه اهالی آن قرار داشت. مسکو در قرن‌های 18 و 19 سریع‌ترین، گیج‌کننده‌ترین و بی‌مانندترین تجارت را از آن خود کرد. این در حالی است که سن‌پترزبورگ به‌عنوان شلوغ‌ترین پایتخت شهری در آن زمان بود. در سن‌پترزبورگ نیازی به عجله کردن نیست چراکه بسیار کوچک‌تر از مسکو است.

.jpg - سن پترزبورگ یا مسکو |درگیری دیرینه مسکو و سن پترزبورگ

مسکو شهری شیک تر از سن پترزبورگ

یک شخص در سن‌پترزبورگ می‌تواند راه برود، اگرچه اهالی مسکو در طول زمستان‌های طولانی می‌بایست برای انتقال و جابجایی از کابین و مترو استفاده کنند. مسکو در مقایسه با سن‌پترزبورگ شیک‌تر جلوه می‌نماید. درواقع گلچینی از عجایب در مسکو وجود دارد. بااینکه اهالی سن‌پترزبورگ بر این باورند که اهالی مسکو افراد بی‌حس و حالی هستند; اما در مقابل اهالی مسکو، مردم سن‌پترزبورگ را افرادی کسل و خسته‌کننده تلقی می‌نمایند. برخلاف ساختار ارگانیک مسکو، سن‌پترزبورگ بر اساس طرح از پیش تعیین‌شده‌ای ساخته‌شده است.

مسکو - سن پترزبورگ یا مسکو |درگیری دیرینه مسکو و سن پترزبورگ

ساختمانهای مسکو

امروزه قوانین شهری ساخت ساختمان‌هایی با بیش از 4-5 طبقه در مرکز شهر را منع کرده است. درنهایت قابل ‌ذکر است که تفاوت اصلی میان این دو شهر در بین مردمان و اهالی آن‌هاست. از طرفی در حال حاضر مسکو یک شهر بین‌المللی است. اصلی‌ترین شهروندان سن‌پترزبورگ از روسیه شمالی هستند، بنابراین طرز فکر و رفتار آن‌ها همانند اهالی فنلاند (Finland) و اسکاندیناوی (Scandinavia) است.

.jpg - سن پترزبورگ یا مسکو |درگیری دیرینه مسکو و سن پترزبورگ

منبع : سن پترزبورگ یا مسکو

5/5 - (1 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *