آخرین خبرها

شکلات این خوراکی سیاه دوست داشتنی

در این مطلب سریالی ابتدا شکلات، این خوراکی بسیار خوشمزه را معرفی کرده و به توضیح خواص آن پرداخته ایم و سپس انواع غذا، خوراکی، دسر و نوشیدنی که می شود با شکلات درست کرد را برایتان آموزش داده ایم.

آشنایی با شکلات

شکلات به انواعی از خوراکی‌های مشتق از کاکائو گفته می‌شود که بسیارپر طرفدار و انرژی زا است. شکلات به‌طور معمول از ترکیب شیر، شکر، کره کاکائو و پودر کاکائو با نسبت‌های متفاوت تولید می‌شود. انواع تلخ آن برای سلامتی بسیار مفید است.

m74045ow4sgmwspocu5l 300x200 - شکلات این خوراکی سیاه دوست داشتنی

 

شاید جالب باشد بدانید، هر قدر درصد شکلات استفاده شده بیشتر باشد شکلات سیاه تر و تلخ تر می‌شود. شکلات‌ها از ۱۰٪ (شکلات سفید) تا ۹۹٪ (دارک چاکلیت یا شکلات تلخ) درجه بندی می‌شوند. معمولاً اسانس نعنا، پرتقال، موز، توت فرنگی و… را برای طعم دادن به شکلات اضافه می‌کنند.

در شکلات‌های تخته‌ای از مغز میوه جات مثل، گردو، فندق، بادام زمینی و… استفاده می‌شود. گاهی عسل، کارامل، مربا یا کشمش هم در تهیه شکلات به کار می‌رود. شکلات یکی از معروف‌ترین اسنک‌ها در همه جای دنیاست.

یکی از افزودنی‌های نامطلوب که باعث کاهش قیمت شکلات می‌شود، موم پارافین است. شکلات‌های دارای این افزودنی در دمای بدن به سرعت ذوب نمی‌شوند و از این روش می توان آنها را شناسایی کرد.

خواص شکلات، این سیاه دوست داشتنی

f92u26rfsoa739vj9k1 300x184 - شکلات این خوراکی سیاه دوست داشتنی

 

شکلات سیاه به دلیل وجود آنتی اکسیدان جلوی تولید رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد و بنابراین مفیدتر است. همچنین مصرف این ماده به راحتی از پوکی استخوان پیشگیری کرده و سرعت پیشرفت آن را کاهش می‌دهد.

خوردن هر روز بخش کوچکی از شکلات تیره به سالم نگه داشتن قلب و کاهش کلسترول بدن کمک می‌کند.

شکلات تیره، منبع خوبی از انرژی است و سطح انسولین خون را افزایش نمی‌دهد.

منبع :پرشین وی

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *