سرخط خبرها
خانه - آشپزی - طرز تهیه توپک های پنیری برای سفره افطار

طرز تهیه توپک های پنیری برای سفره افطار

a07239256174102a

به علت عدم نیاز به پخت و یا سرخ کردن، این غذا، غذایی ساده و در عین حال سالم و مناسب برای افطار کردن در ماه رمضان است.

مواد لازم توپک پنیری :

مواد لازم
اندازه
مقدار / کالری
پنیر فتا (پنیرصبحانه)
۵۰۰ گرم
100 گرم / 250 کالری
ماست چکیده خامه ای
۱۰۰ گرم
100 گرم / 150 کالری
شوید و زیره
۵ قاشق غذاخوری
نامشخص
مغز پسته
۵ قاشق غذاخوری
100 گرم / 680 کالری
مغز گردوی خرد شده
۵ قاشق غذاخوری
100 گرم / 625 کالری
کنجد
۵ قاشق غذاخوری
100 گرم / 580 کالری

روش تهیه توپک پنیری :

*. پنیر فتا و ماست چکیده را به وسیله چنگال با هم خوب مخلوط کرده و به اندازه یک فندق از آن بردارید و در دست فرم دهید سپس در صورت تمایل می توانید در شوید و زیره بغلطانید، این مواد برای افرادی که دارای چربی خون بالا هستند، مناسب می باشد. و یا اینکه توپ های پنیری را در مغز گردوی خرد شده، مغز پسته یا کنجد بو داده بغلطانید و کنار هم در ظرف قرار دهید و همراه نان و سبزی خوردن یا با چای میل کنید.

نکته تغذیه ای :

*. به علت عدم نیاز به پخت و یا سرخ کردن، این غذا، غذایی ساده و در عین حال سالم و مناسب برای افطار کردن است. در ضمن وجود پنیر، ماست و مغزهای روغنی باعث بالا رفتن ارزش غذایی این افطاری می شود. شوید و زیره نیز برای افراد مبتلا به چربی و فشار خون بالا مناسب است.

خواص کنجد :

*. افزایش ذخیره ی ویتامین E در حیوانات املاح معدنی مفید موجود در کنجد کنجد انواع دسر ، پیش غذا،دسرهای خوشمزه – بسیار خوبی از مس، کلسیم، منیزیم و روی است. تنها یک چهارم لیوان از آن، قابلیت تامین 4/70 درصد مس، 6/31 درصد منیزیم و 1/35 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه را دارد.

اختصاصی آکاایران

به این مطلب امتیاز دهید
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره ی صادق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس