آخرین خبرها

طرز تهیه کیک با طعم کاپوچینو

 

2q8ft0wxawd1kyw2nmqt 300x244 - طرز تهیه کیک با طعم کاپوچینو

مواد لازم:
آرد 300 گرم
مارگارین  175 گرم
شكر قهوه‌ای 250 گرم
تخم‌مرغ 5 عدد
پنیر خامه‌ای 100 گرم
شیر 125 میلی لیتر (نصف پیمانه)
نسكافه 2 ق غ
پودر شیر خشك 60 گرم
روغن مایع  60 میلی‌لیتر
بیکینگ پودر یك ق چ
وانیل مایع  یك ق چ
روش تهیه:

1. ابتدا شكر، كره، روغن مایع و پنیرخامه‌ای را با یكدیگر داخل كاسه همزن می‌ریزیم و آنقدر هم می‌زنیم تا یكدست شده، كمی پف كنند. وانیل و سپس همه تخم مرغ‌ها را با هم اضافه كرده و هم می‌زنیم تا مواد مخلوط شوند.

2. دركل این كیك احتیاجی به هم زدن زیاد ندارد. در مرحله بعدی آرد را با بیكینگ پودر، شیر خشك و شیر مخلوط كرده و نیمی از این مخلوط را به مواد اضافه می‌كنیم سپس نسكافه را در آب گرم حل كرده داخل مایه می‌ریزیم و بقیه آرد را نیز داخل مایه كیك ریخته و همه مواد را دو دقیقه با درجه كند همزن هم می‌زنیم تا یكدست شود سپس این مایه شل را در یک قالب گرد به قطر 30 سانتی متر و یا 4 گوش به ضلع 23 سانتی‌متر ریخته و یك ساعت روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم كرده‌ایم می‌پزیم.

نکته:

در تهیه این كیك می‌توانیم كلا به جای شكر سفید از شكر قهوه‌ای استفاده كنیم. در صورتی كه بخواهیم این كیك را با طعم كاپوچینوی تلخ درست كنیم، می‌توانیم میزان شكر را تا نصف كم كنیم و به آن یك قاشق غذاخوری پور نسكافه اضافه كنیم. برای تزئین نیز می‌توانیم به جای پودر شكر از پودر قهوه خالص یا مخلوط آن با شكر استفاده كنیم.

منبع : پرشین وی

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *