آخرین خبرها

طرز تهیه ی بستني لیموترش

369424 809 300x2131 300x213 - طرز تهیه ی بستني لیموترش

مواد لازم

شير:700 ميلي‌ليتر
شكر: 220 گرم
پودرثعلب: یک‌دوم قاشق چاي‌خوري
خامه: 250 ميلي‌ليتر
آب لیموترش تازه: به میزان لازم
جوهرلیمو: نصف قاشق چای‌خوری
اسانس لیمو: ۳ قطره

روش تهیه :

1. ابتدا شير را كه بايد كاملا سرد باشد داخل ظرفي فلزي (ترجيحا مسی) ريخته و آن را درون كاسه‌اي بزرگ‌تر كه پر از آب و تكه‌هاي يخ است، قرار مي‌دهيم. سپس پودر ثعلب، شكر و جوهر لیمو را به خوبي با هم مخلوط كرده، داخل شير پاشيده و با يك قاشق يا همزن دستي مفتولي مواد را مدام هم مي‌زنيم.

2. وقتي شروع به هم زدن كرديم، آب لیمو اسانس و خامه را كه از قبل توسط مقداري شير رقيق شده به مايه اضافه كرده و هم زدن را ادامه مي‌دهيم تا غلظت پيدا كند. دقيقا اين عمل مثل درست كردن فرني است؛ با اين تفاوت كه بستني روي يخ آماده مي‌شود. پس از غليظ شدن مايه را يك ساعت در فريزر گذاشته، خارج كرده، تكه‌هاي يخ‌زده دور كاسه را داخل مايه می‌گذاریم و دوباره يك ساعت در فريزر قرار مي‌دهيم. اين كار را سه تا چهار بار تكرار مي‌كنيم و بستني را يك شب در فريزر قرار مي‌دهيم تا كاملا ببندد.

3. اين مرحله براي از بين بردن بلور‌هاي ريز يخ در بستني است. مايه را از فريزر بيرون آورده، می‌گذاریم تا كمي شل شود و پس از اينكه كمي نرم شد با يك ليسك يا كاردك چوبي آن را خوب هم مي‌زنيم تا كرم مانند شود. كرم حاصل را با همزن برقي آنقدر مي‌زنيم تا كاملا پف كرده و حجم آن دو تا سه برابر شود (اين كار بين پنج تا هشت دقيقه طول مي‌كشد). ظرف را داخل فريزر قرار داده پس از يك ساعت خارج می‌کنیم و تكه‌هاي يخ‌زده دور كاسه را توسط ليسك، داخل مايه مي‌گذاریم (اين كار را دو تا سه بار انجام دهيد ولي زياد هم نزنيد تا پف مايه نخوابد) و بستني را در فريزر قرار می‌دهیم تا ببندد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *