آخرین خبرها

طرز تهیه ی خورش قیمه

uzle9xeb0krjq5xgs5oa 300x234 - طرز تهیه ی خورش قیمه

مواد لازم برای 6 نفر
750 گرم گوشت خورشي
1 پيمانه  لپه
1 عدد پياز
1 كيلوگرم كنگر پاك‌شده
3 تا 4 عدد  ليموعماني
1  ق س رب گوجه‌فرنگي
1 ق چ  زردچوبه
نوك ق چ زعفران ساييده‌شده
نمك به مقدار لازم
روغن مايع به مقدار لازم

طرز تهیه:

1.  گوشت را پس از پاك‌كردن به صورت قيمه‌اي خرد كنيد و بعد از شستن در سبدي بريزيد تا آب اضافي آن خارج شود. سپس پياز را پوست گرفته و به صورت خلالي خرد كنيد. حالا در يك قابلمه مقداري روغن بريزيد و روي حرارت قرار دهيد. بعد از داغ‌شدن روغن، پياز را داخل آن تفت دهيد تا طلايي‌رنگ شود. البته  هنگام سرخ‌شدن پياز، كمي زردچوبه هم بريزيد و بگذاريد بوي خامي آن گرفته شود.

2. زعفران را در كمي آب‌جوش حل كرده و كناري بگذاريد. گوشت را به مخلوط پيازداغ اضافه كنيد و همراه با آن تفت  دهيد. حالا مقداري آب در قابلمه بريزيد و بگذاريد گوشت بپزد. البته در اين مرحله زعفران حل شده را هم اضافه كنيد.

3. در اين فاصله، كنگرهاي پاك‌شده را بشوييد و هر كدام را به اندازه 3 سانتي‌متر خرد كنيد. پس از آن در يك تابه گود، مقداري روغن بريزيد و روي حرارت قرار دهيد.  كنگرها را داخل تابه بريزيد و كمي نمك به آن اضافه كنيد و بگذاريد كنگرها تفت داده شوند. حالا مقداري آب جوشيده در تابه حاوي كنگر بريزيد و در تابه را بگذاريد تا بپزد.

4.  ليموعماني‌ها را بشوييد و توسط چنگال‌ چند سوراخ در هر كدام ايجاد كنيد. سپس در كاسه‌اي روي لیموها آب جوش بريزيد تا نرم شوند.

5. كنگرهاي پخته‌شده را داخل مخلوط لپه و گوشت بريزيد و بگذاريد جوش بزند. سپس ليموها را به آن اضافه كنيد.

6. رب را تفت دهيد تا خامي آن گرفته شود. سپس رب را به خورش اضافه كنيد. حالا زير حرارت را كم كنيد تا خورش خوب جا بيفتد.

یه جور دیگه

شما مي‌توانيد لپه‌ها را به صورت مجزا و از قبل بپزيد و بعد از آنكه گوشت پخت، به آن اضافه كنيد. اگر مايل هستيد كه خورش ترش‌تر شود، علاوه بر ليمو عماني‌هاي درسته، پودر ليموعماني هم مي‌توانيد به آن اضافه كنيد.

منبع : پرشین وی

2.3/5 - (3 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *