آخرین خبرها

طرز تهیه ی سوپ تره فرنگی با سیب زمینی

05876362391214102a 292x300 - طرز تهیه ی سوپ تره فرنگی با سیب زمینی

مواد لازم سوپ تره فرنگیی با سیب زمینی :

مواد لازم
اندازه
مقدار / کالری
هویج
2 عدد
100 گرم / 30 کالری
پیاز
2 عدد متوسط
100 گرم / 5 کالری
سیب زمینی
400 گرم
100 گرم / 93 کالری
کرفس
شاخه
100 گرم / 13 کالری
تره فرنگی
400 گرم
100 گرم / 22 کالری
سیر
2 حبه
100 گرم / 120 کالری
نمک ، فلفل سیاه
به میزان لازم
100 گرم / 0 کالری
روغن زیتون
به میزان لازم
100 گرم / 900 کالری
عصاره مرغ یا سبزی
یک عدد
نامشخص

برای پخت سوپ تره فرنگیی با سیب زمینی :

*. ابتدا هویج ها را شسته و پوست کنده و گرد برش بزنید. بعد نوبت به کرفس ها می رسد آن را نیز همانند هویج ها همراه با پیاز خرد کنید و کنار بگذارید. تره فرنگی ها را نیز کاملا خرد کنید. نوبت به سیب زمینی ها رسیده تا پوست کنده شود و به صورت حبه ای یا نگینی برش بخورد. سیرها را شسته و پوست بکنید.

*. یک قابلمه متوسط را روی حرارت زیاد قرار داده و 2 قاشق پر روغن زیتون به آن اضافه کنید. ابتدا سیر را درون قابلمه بریزید و بعد تمام سبزی هایی را که خرد کرده اید با هم درون قابلمه ریخته و با یک قاشق چوبی آن را هم بزنید. در قابلمه را به صورت کج قرار دهید و بگذارید تا مواد به مدت 10 دقیقه بپزد. زمانی متوجه پخت سبزی ها می شوید که هویج ها کاملا نرم شده باشند.

*. ولی هنوز شکل خود را از دست نداده باشند. 108 لیتر آب جوش را درون قابلمه ریخته و یک عدد عصاره مرغ را به آن اضافه کنید و بگذارید درون آب جوش حل شود.سوپ خود را به خوبی هم بزنید و بگذارید تا به جوش بیاید. بعد حرارت را کم کرده و بگذارید تا آرام به مدت 10دقیقه بدون در قابلمه بجوشد تا عصاره همه سبزی ها با هم میکس شوند.

برای سرو کردن :

*. زیر گاز را خاموش کرده و به آن ادویه بزنید، مطمئن شوید که نمک و فلفل سوپ کافی است. سوپ رادر کاسه های مجزا ریخته و برای مهمان ها سرو کنید کنار سوپ می توانید از نان تست به همراه لیمو استفاده کنید.

خواص کرفس :

*. کرفس کلیه و مثانه را تمیز می کند . از تولید سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می کند و ملین است دانشمندان بر این عقیده اند که کرفس بهترین ماده غذایی است برای عفونت مجاری ادرار و اسید اوریک بالا از طریق تمیز کردن کلیه و مجاری ادرار. ترپین ماده معطر کرفس که مانع ماندن سنگ کلیه در مجاری ادرار و یا آلودگی میکروبی و درد می شود .

منبع : آکا ایران

1/5 - (1 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *