آخرین خبرها

طرز تهیه ی سوپ نودل و سبزی ها با مرغ آسیایی

20157215594210a - طرز تهیه ی سوپ نودل و سبزی ها با مرغ آسیایی

مواد لازم نودل مرغ :

مواد لازم
اندازه
مقدار / کالری
تخم کدوتنبل ، کوکتار و آفتاب گردان
یک قاشق غذاخوری
نامشخص
بادام هندی
یک مشت کوچک
100 گرم / 573 کالری
فیله مرغ
به میزان لازم
100 گرم / 200 کالری
فلفل قرمزچیلی
یک عدد
100 گرم / 22 کالری
عصاره مرغ
یک عدد (گالینابلانکا)
نامشخص
نودل
100 گرم
نامشخص
سس سویا
به میزان لازم
100 گرم / 64 کالری
لیمو
یک عدد
100 گرم / 42 کالری
اسفناج
یک دسته کوچک
100 گرم / 25 کالری
مارچوبه
6 عدد باریک یا 4 عدد متوسط
100 گرم / 20 کالری

ادویه ها :

نمک

فلفل سیاه

روغن زیتون

زنجبیل

یک بند انگشت

برای شروع :

*. کتری را آب کنید، یک تابه متوسط را روی حرارت زیاد گاز قرار دهید، بادام هندی را همراه با بقیه تخم ها را داخل تابه بریزید و بگذارید تا کاملا گرم شود. یک قابلمه را آب کرده و روی حرارت بگذارید. یک لیتر آب کافی است، مواد داخل تابه را هم بزنید، بعد آن را از تابه درآورده و کنار بگذارید.وقت آن رسیده تا مرغ ها را برش داده و داخل تابه سرخ کنید، قبل از سرخ کردن آن را در ادویه های مخصوص بغلتانید، درون تابه به میزان کافی روغن زیتون ریخته و مرغ ها را سرخ کنید.

غذای اصلی :

*. بعد از انجام مراحل اولیه، بگذارید مرغ ها خوب سرخ شوند. درهمین حین زنجبیل را پوست کنده و برش بزنید و فلفل را روی آن برش بزنید. عصاره مرغ را درون قابلمه حاوی آب جوش ریخته تا در آب حل شود. نودل ها را درون آب جوش ریخته تا نرم شوند. فلفل را همراه با نمک، مارچوبه، زنجبیل و بادام هندی، تخم کدوتنبل، کوکتار و آفتاب گردان را به آن اضافه کنید، درآخر سس سویا و آب لیمو را درون قابلمه بریزید و به مدت   4-3 دقیقه اجازه دهید تا جوش بخورد. در همین زمان که مواد نودل آماده شده است، مرغ ها هم پخته اند. پس سوپ را داخل هرظرف ریخته و در آخر مرغ ها را برش زده و روی آن بگذارید.

برای سرو :

*. برگ های اسفناج را شسته و در کاسه ها تقسیم کنید. سعی کنید این سوپ داغ سرو شود.

خواص اسفناج :

*. ن داراى مواد صمغى – مواد سفیده اى – مواد قندى – سبزینه و یک ماده ى صابونى هستم . ترشى خون را کم مى کنم عضلات و استخوان ها را تقویت مى نمایم . رعشه و بوى بد دهان را از بین میبرم و از دوستان کبد هم مى باشم . قوت غذایى من از سایر سبزیها بیشتر است ، مشروط بر اینکه آب مرا دور نریزید و از ساقه هاى نازک و نو رسته من در سالاد استفاده نمایید. خوردن پخته و بورانى من التهاب و تشنگى را از بین مى برد، و براى درد سینه – درد کمر و درد ریه مناسب است . غرغره آب خام یا پخته من ، جهت درد گلو مفید است . عصاره من جهت درد گلو و یرقان و خرد کردن سنگ و ناراحتى هاى مجارى ادرار و بند آمدن آن مفید مى باشد.

منبع : آکا ایران

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *