آخرین خبرها

طرز تهیه ی شیرینی گل‌هاي رنگارنگ

535769 215 300x232 - طرز تهیه ی شیرینی گل‌هاي رنگارنگ

مواد لازم :

2 /1 1 پيمانه آرد
8 /1 ق‌چ وانيل
1 ق‌چ پودر كاكائو
رنگ‌هاي خوراكي مجاز
125 گرم كره
2 /1 پيمانه پودر قند
مقداري پودر نشاسته

طرز تهیه:

1. كره، پودر قند و وانيل را در كاسه‌اي ريخته و با همزن برقي مخلوط كنيد، آنقدر هم بزنيد تا كرم‌رنگ و كشدار شود.آرد را الك كنيد و كم‌كم به مواد داخل كاسه اضافه كرده ، خوب مخلوط كنيد تا خمير نرم و لطيفي به دست آيد.خمير را به پنج قسمت مساوي تقسيم كنيد. روي يك سطح صاف و تميز مقداري پودر نشاسته بپاشيد.

2. يك قسمت از خمير را روي اين سطح بگذاريد و چند قطره رنگ مجاز خوراكي به آن اضافه كنيد و خمير را ورز دهيد تا رنگ به همه جاي خمير برسد و اين قسمت خمير، رنگي شود. با اين روش هر قسمت از خمير را به يك رنگ درآوريد. رنگ‌هاي سبز، نارنجي و صورتي براي سه قسمت از خمير اين شيريني مناسب هستند.

3. پودر كاكائو را الك كنيد و يك قسمت از خمير را با آن به رنگ قهوه‌اي درآوريد و يك قسمت از خمير را به همان رنگ كرم باقي بگذاريد. هركدام از اين پنج خمير رنگي را جداگانه در يك كيسه فريزر گذاشته، در كيسه را ببنديد و خميرها را در يخچال به مدت يك‌ساعت استراحت دهيد.

4. بعد از يك ساعت خميرها را از يخچال درآوريد، از هر خمير به اندازه يك نخود برداريد و به شكل‌ها و رنگ‌هاي مختلف در كنار هم بگذاريد تا شيريني‌هاي رنگارنگي مانند تصوير داشته باشيد. مي‌توانيد چهاررنگ مختلف كنار هم بگذاريد و با خمير قهوه‌اي‌رنگ يك نوار كاكائويي درست كنيد و دور اين چهاررنگ بپيچيد تا به شكل مربع درآيند.

5. سيني فر را آماده كنيد و شيريني‌ها را به دلخواه درست كرده و روي سيني بچينيد.فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم شود. بعد از گرم شدن، سيني را در طبقه وسط فر به مدت 20ـ 15 دقيقه حرارت دهيد تا روي شيريني‌ها طلايي شود.بعد از پخت شيريني‌ها، سيني را از فر بيرون آورده و مدتي صبر كنيد تا آنها خنك شوند. بعد یکی یکی از سيني جدا كرده در ظرف مورد نظر بچينيد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *