آخرین خبرها

طرز تهیه ی عدس پلو با گوشت

17312319226191001236923639250791272331838 - طرز تهیه ی عدس پلو با گوشت

مواد لازم

برای 4 نفر:
برنج: 3 پیمانه
عدس: 1/5 پیمانه
گوشت چرخ کرده: 800 گرم
پیاز بزرگ: 2 عدد
تخم مرغ: 1 عدد
کشمش پلویی: 1 پیمانه
پسته و خلال بادام: هر کدام 1/2 پیمانه
زردچوبه: 1 قاشق غذا خوری
چاشنی لیمو فلفل: به میزان دلخواه
ادویه مخلوط: به میزان دلخواه
ادویه دارچین: به میزان دلخواه
کره: 100 گرم
زعفران، روغن و نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه:
ابتدا عدس ها را تمیز شسته و با آب و کمی نمک می پزیم، سپس آنها را در یک آبکش ریخته و کنار می گذاریم. (توجه داشته باشید که عدس ها نبید له شوند).
پیاز ها را رنده کرده به گوشت چرخ کرده اضافه و با تخم مرغ و چاشنی لیمو فلفل و زردچوبه به خوبی مخلوط کرده و ورز می دهیم تا مواد کمی به صورت چسبناک در آید.
سپس مواد را به صورت کوفته های خیلی کوچک در می آوریم (کوفته قلقلی) و کوفته ها را در ماهیتابه با کمی روغن داغ سرخ می نماییم.
در زمانی که کوفته ها در حال آماده شدن است در یک قابلمه بزرگ آب و مقداری نمک ریخته و پس از جوش آمدن برنج را به آن اضافه کرده و می گذاریم تا برنج ها نرم شوند سپس در آبکش ریخته و کمی آب سرد روی آن می ریزیم.
کشمش ها را نیز شسته با کره تفت می دهیم. حال مواد آماده دم کردن است.
در یک قابلمه ی بزرگ کمی آب و روغن و دو کفگیر برنج، یک کفگیر عدس و مقداری کوفته ریزه و کمی کشمش به اضافه ی ادویه ی مخلوط (پلویی) و دارچین و یک قاشق غذا خوری زعفران آبکرده می ریزیم و به همین ترتیب مواد را روی هم می ریزیم.
در انتها درب قابلمه را گذاشته و روی شعله با حرارت زیاد قرار می دهیم. پس از 5 الی 7 دقیقه درب قابلمه را برداشته دم کنی را می گذاریم و شعله ی گاز را کم کرده و به مدت 1 ساعت غذا را دم می کنیم. برای تزئین غذا می توانید در هنگام سرو، روی آن را با خلال پسته و بادام به شکل دلخواه تزئین نمایید.

منبع : آکا ایران

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *