آخرین خبرها

طرز تهیه ی پیراشکی‌های نعلی

519645 298 300x153 - طرز تهیه ی پیراشکی‌های نعلی

مواد لازم:

گوشت چرخ‌کرده ۳۰۰ گرم
جعفری ۱۰۰ گرم
تخم‌مرغ ۲ عدد
پیاز کوچک ۱ عدد
سرکه ۲ ق غ
زعفران دم‌کرده ۲ ق غ
زرده تخم‌مرغ ۱ عدد
کنجد ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل قرمز
روغن مایع

پیراشکی های نعلی مخصوص مهمانی‌های عصرانه

مواد مورد نیاز برای خمیر :

آرد ۴ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
روغن یک دوم پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق چ
نمک یک چهارم ق چ

پیراشکی های نعلی مخصوص مهمانی‌های عصرانه

طرز تهیه:

1. ابتدا خمیر پیراشکی را آماده می‌کنیم؛ به این صورت که ماست، روغن، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید؛ سپس کم‌کم آرد را به آن اضافه کنید.

2. ورز می‌دهیم تا خمیر آماده شود و به دست نچسبد. روی خمیر را با حوله نم‌داری بپوشانید و ۶۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا آماده شود.

پیراشکی های نعلی مخصوص مهمانی‌های عصرانه

3. در مدت زمانیکه طول میکشه تا خمیر آماده بشه مایه داخل پیراشکی را آماده می‌کنیم. در تابه‌ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود سپس پیاز نگینی خرد شده را در آن تفت دهید تا سبک شود؛ بعد گوشت را اضافه کرده و سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد.

4. سرکه، نمک و فلفل قرمز را به آن افزوده و تابه را از روی حرارت بردارید. اصولاً پیراشکی را با سس گوجه یا … هر نوع سس دیگه مصرف می‌کنند و به همین علت به مایه گوشت رب گوجه اضافه نمی‌کنند ولی اگه دوست دارید می‌تونید خیلی کم رب گوجه فرنگی بزنید. تخم مرغ‌های آب‌پز را رنده کنید و به همراه جعفری خرد شده به گوشت اضافه کنید.

پیراشکی های نعلی مخصوص مهمانی‌های عصرانه

5. خمیر آماده شده را به ۶ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را با وردنه به شکل دایره به قطر ۳۰ سانتی‌متر باز کنید. این کار یکم سخته اما برای اینکه کارتون راحت‌تر بشه وردنه را که روی خمیر می‌گذارید به صورت دایره‌وار بچرخونید نه اینکه جلو عقب ببرید. سپس با پیتزا بُر یا یک کارد هر دایره را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید. مواد گوشتی را روی قسمت کمان دایره بگذارید و آن را رول کنید.

6. برای رول کردن ابتدا خمیر را روی مایه گوشتی برگردونید و خمیر را به پایین رول کنید و در انتها شکل نعل به آن بدهید. و دو طرف آن را ببندید.

پیراشکی های نعلی مخصوص مهمانی‌های عصرانه

7. کف سینی فر را چرب کنید، آرد بپاشید و پیراشکی‌ها را با فاصله درون آن قرار دهید. زرده تخم‌مرغ و زعفران دم‌کرده را با چنگال بزنید، با قلم مو روی پیراشکی‌ها بمالید و روی آن کنجد یا سیاه‌دانه بریزید. سینی را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا روی آن طلایی شود.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *