آخرین خبرها

معرفی سبک کانتری در موسیقی

معرفی سبک کانتری در موسیقی -سبک کانتری برای گیتار از زیباترین و پر هیجان ترین سبک های گیتار بوده و بطور کلی کانتری پهنه ای از انواع موسیقی فولکلور جنوب کشور امریکا محسوب میشود و از علایق کاوبوی های (Cowboy) غرب آمریکا پایه میگیرد.

اولین نشانه های کانتری را میتوان در موسیقی فولکلور اروپا دید ولی تکمیل و گسترش آن در آمریکا بوده و موسیقی کاملا آمریکایی محسوب میشود.

Country music موسیقی محلی در آمریکا است که به صورت بسیار گسترده در بسیاری از ایالت‌ها نواخته شده و طرفداران بسیاری نیز دارد.

موسیقی کانتری در ایران تا سالهای اخیر آنچنان شناخته شده نبود، اما در سالهای اخیر تعداد افرادی که این سبک را میشناسند یا در آن فعالیت میکنند رو به افزایش است.

به گزارش مجله موسیقی ملودی (به انگلیسی: Melodymag) پیشگام موسیقی کانتری در ایران گروه دریم روورز ,(به انگلیسی: Dream Rovers) میباشد که در سال 2007 در تهران توسط عرفان رضایت بخش (به انگلیسی: Erfan Rezayatbakhsh) تاسیس شد.

موسیقی - معرفی سبک کانتری در موسیقیاز آلات اصلی این سبک می‌توان به گیتار لپ استیل بانجو، ویلن، گیتار و هارمونیکا (سازدهنی) اشاره نمود.

دو سبک اصلی آن:

کانتری سنتی Traditional country
کانتری مردمی Pop country

است که کانتری مردمی یا پاپ آن طرفداران خیلی بیشتری دارد.
کانتری مردمی در واقع شاخهای از سبک راک Rock محسوب میشود که پخش آن برای اولین بار از یکی از رادیو های آمریکا بنام رادیو Nashville آنرا تبدیل به صنعتی سود آور کرد و جای خود را در بین سبکهای سنتی آمریکا تثبیت کرد.

یکی از نمایندگان مشهور موسیقی فولکلور آمریکا باب دایلان (Bob Dylan-1941) بوده که موسیقی او ترکیبی از کانتری مردمی و راک اندرول آمریکا بوده که به سبک Folk_Rock شهرت دارد.

از دیگر نوازندگان و خوانندگان کانتری میتوان به جانی کاش (Johny Cash-1932) اشاره نمود که او و گیتارش نمایندگانی قدرتمند برای کانتری سنتی و مردمی هستند.
بیشتر ترانه های او ”ترانه های اعتراضی” بوده که از بارز ترین آنها میتوان به ترانه مشهور ”جانی کاش در زندان فولزوم” اشاره نمود.

موفقیت موسیقی کانتری:

این عقیده که خوانندگان موزیک کانتری نمی توانند فروش خوبی داشته باشند با انتشار آلبوم “بدون حصار” (14) گارت بروکز(Garth Brooks)، با فروش 13 میلیون کپی، از میان رفت. در طول دهه 90 میلادی، بروکز موفق شد با ترکیب آهنگهای عامه پسند کانتری، هانکی تانک (15)، و مقداری کمی راک مخاطبان بسیاری را جذب کند. با اینکه فروش آلبوم هایش دیگر به زیادی آن زمانها نیست، و با اینکه تقریبا بازنشستگی و زندگی خانوادگی را انتخاب کرده است، اما به طور قطع ثابت کرد که موزیک کانتری می تواند حضوری پایدار و قاطع در جدول موسیقی آمریکا داشته باشد.

جانی کش ستاره موسیقی کانتری:

12 سپتامبر 2003 جانی کش، بزرگترین ستاره سبک موسیقی کانتری در آمریکا، درگذشت. سرودن ۵۰۰ ترانه، کسب ۱۳ جایزه گرمی و فروش بیش از ۵۰ میلیون نسخه آلبوم “مرد سیاه پوش” کانتری را جاودانه کرد.

۲۶ فوریه ۱۹۳۲ داستان زندگی مردی که بعدها او را “مرد سیاه پوش” لقب دادند، آغاز شد. این لقب را وامدار لباس های سیاه رنگی بود که بر تن می کرد. او گفته بود که تا زمانی که ریشه فقر و جنگ در دنیا خشک نشود، همواره سیاه خواهد پوشید. او خود در خانواده ای بسیار تنگدست زاده شده بود. ژوئن سال ۱۹۵۵ جانی کش همراه با دو نوازنده دیگر شانس شان را برای امضای قراردادی با کمپانی تولید موسیقی “سان” محک زدند. پس از آنکه صاحب کمپانی به آنها گفت که علاقه ای به موسیقی سبک گاسپل این سه نفر ندارد، آنها ترانه “گریه کن، گریه کن، گریه کن” (Cry, cry, cry) را که جانی کش در دوران خدمتش در ارتش نوشته بود، اجرا کردند. این ترانه و این اجرا درهای تازه ای را به روی جانی کش گشود. کمپانی سان ترانه “گریه کن، گریه کن، گریه کن” را همراه با ترانه ای دیگر با نام Hey, Porte که جانی کش آن را نیز در دوران خدمتش نوشته بود، روانه بازار کرد. اما سال سرنوشت ساز برای جانی کش ۱۹۵۶ بود. در ماه ژوئیه آن سال او ترانه I walk the line را ضبط کرد که تا به امروز پرفروش ترین تک آهنگ این خواننده آمریکایی بوده است. این آهنگ بیش از هر ترانه ی دیگر جانی کش از سوی خوانندگان دیگر بازخوانی (کاور) شده است. جانی کش نزدیک به ۴۰ آلبوم موسیقی روانه بازار کرد. او همراه با الویس پریسلی نواخت و به صورت زنده در زندان های آمریکا آلبوم ضبط کرد.

3.5/5 - (2 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

2 نظر

  1. بریم شلتون پس چی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *