آخرین خبرها

معرفی موسیقی ترنس

معرفی موسیقی ترنس –

موسيقي «ترنس» چيست؟

ترنس در اوايل دهه 90 از انواع موسيقي تکنو (Techno) و رقص (Dance) منشعب شد.موسيقي ترنس در حال حاضر جزء انواع پر طرفدار موسيقي هاي الکترونيکي مي باشد و بايد اذعان کرد که پايه و اساس آن سکانسر (Sequencer)، سينتي سايزر (Synthesizer) و افکت هاي الکترونيکي است.

در دنياي موسيقي امروز اصطلاح ترنس (Trance) شامل محدوده وسيعي از موسيقي مي شود. در قسمتي از اين طيف همانند کارهاي يان ون دال (Ian Van Dahl) يا حتي گروه ATB شاهد موسيقي اي هستيم که بيشتر شبيه به موسيقي رقص مردمي (Pop Dance) است و شما مي توانيد آنها را در منزل، اتومبيل يا هنگام پياده روي با دستگاه پخش موسيقي خود گوش کنيد و احساس کنيد که دقيقا” در يک مهماني بزرگ هستيد. در قسمت ديگر از طيف موسيقي ترنس به افرادي مانند ساشا و ويليام اربيت (Sasha & William Orbit) بر ميخوريم که موسيقي الکترونيک مردمي را به سمت موسيقي ترنس سوق داده اند.

.jpg - معرفی موسیقی ترنسترنس در اوايل دهه 90 از انواع موسيقي تکنو (Techno) و رقص (Dance) منشعب شد.موسيقي ترنس در حال حاضر جزء انواع پر طرفدار موسيقي هاي الکترونيکي مي باشد و بايد اذعان کرد که پايه و اساس آن سکانسر (Sequencer)، سينتي سايزر (Synthesizer) و افکت هاي الکترونيکي است.

علاوه بر پر انرژي بودن، محبوبيت موسيقي ترنس نزد مردم را مي توان مديون دي-جي (DJ) هايي مانند ساشا، پاول ون دايک (Paul Van Dyk) و پاول اوکنفولد (Paul Okenfold) دانست. آنها توانستند با ترکيب موسيقي تاريک تکنو و صداهاي موسيقي الکترونيک رقص اروپايي به اين سبک از موسيقي دست پيدا کنند.

اواخر دهه 90 موسيقي ترنس پيچيده تر شد و هنرمنداني چون BT توانستند با استفاده از سيستم هاي کامپيوتري و نمونه هاي صدا (Samples) و حتي ارکسترهاي بزرگ آکوستيک روح و احساسات بيشتري را در اين موسيقي القاء کنند. هم اکنون بنظر مي رسد که موسيقي ترنس با عبور از هزاره دوم بالغ شده و مسير اصلي خود را پيدا کرده است.

دامنه استفاده از موسيقي ترنس امروزه به آسيا و خاور ميانه نيز گسترش پيدا کرده است و در اثر ترکيب با سازها و ريتم هاي محلي گونه هاي زيبايي از اين موسيقي بوجود آمده است. در حال حاضر آلمان، هلند و انگليس از جمله کشورهايي هستند که موسيقي ترنس در آنها بسيار فراگير مي باشد.

از ديگر مواردي که راجع به اين موسيقي بايد به آنها اشاره کرد آنکه :

– تمپوي موسيقي معمولا” بين 125 تا 150 است.

– براي بالا بردن تاثير موسيقي روي انسان، اجراي آن معمولا” توام با افکت هاي نوري است.

– مدت زمان اجراي کنسرت هاي ترنس مي تواند از 2 ساعت تا حتي 3 روز به درازا بينجامد.

منبع:harmonytalk.com

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *