آخرین خبرها

مقاله درباره فوائد و مضرات اینترنت

مقاله درباره فوائد و مضرات اینترنت –

مقدمه

اینترنت به عنوان یک وسیله آموزشی، زمانی وارد دانشگاه ها و مدارس شد که اغلب مردم تصوری سرگرمی مدار از این رسانه نوظهور داشتند. البته ورود کامپیوتر به عنوان وسیله ای برای پردازش اطلاعات به عرصه حیات انسانی به دهه 1930 برمی گردد که بیشتر برای محاسبات ریاضی به عنوان یک ماشین حساب پیشرفته مورد استفاده قرار می گرفت، از ورود فراگیر اینترنت به زندگی مردم، زمان زیادی نمی گذرد.

.jpg - مقاله درباره فوائد و مضرات اینترنتاینترنت بدون شک ذکرش، انسان را به یاد کامپیوتر می اندازد، به زودی توانست در عرصه آموزش جایگاه ویژه ای به دست آورد و به عنوان منبعی برای یافتن اطلاعات مختلف مورد استفاده قرار گرفت. این نوشتار به نقش اینترنت در پژوهش های دانشجویی می پردازد.

در دنیایی که بحث های یک سویه و دو سویه در باره همه پرسش های اجتماعی به اوج خود رسیده است،

وسعت و گستردگی اینترنت به گونه ای است که برای هر کسی اطلاعات لازم را می تواند فراهم سازد. این رسانه چنان جایی در میان دانشجویان باز کرده است که بدون آن ادامه تحصیل با مشکل مواجه می‌شود. از آن جا که اینترنت در همه ابعاد زندگی مردم ریشه دوانده است، جای تعجب نیست که دانشجویان بیش از پیش برای انجام تحقیقات خود به آن روی می آورند و به نوعی پژوهش آنلاین وابسته می شوند.

تهاجم فرهنگی :

بحث استفادهای سیاسی از شبکه اینترنت بسیار گسترده است که شاید یکی از مهمترین دلایل ان راه اندازی سایت های غیر اخلاقی و مستهجل اینترننتی باشد متا سفانه تعداد این سایتها به حدی زیاد و استفاده از انها در بین جوانان سراسر دنیا به حدی گسترش پیدا کرده که کنترل ان بسیار سخت شده است تا مدتی پیش کمتر کسی تصور میکرد که عدم جلوگیری ان بسیار سخت شده است تا مدتی پیش کمتر کسی تصور میکرد که عدم جلوگیری دولتها ی غربی و اروپایی از پیشرفت این سایت ها در سالهای قبل یک برنامه سیاسی از پیش طراحی شده و بلند مدت باشد اما پس از ان که در برسی های انجام شده در ماهای اخیر مشخص شده است که بیش از 40 درصد استفاده های کار بران اینترنتی به بازدید از این سایتها مربوط میشود کم کم اهداف کثیف این دولت ها بر سایرین هم اشکار شد برخی از دولت ها مانند دولت اسلامی ایران با استفاده از فناوری فیلترینگ توانستند تا حدودی این مشکل را بر طرف کنند اما کشور های مانند امریکا و برخی از کشور های اروپایی که ت مدتی پیش فیلترینگ در ایران را به تمسخر میگرفتند و ان را مخالف حقوق بشر میدانستند اکنون دست به دامن شرکتهای بزرگ اینترنتی شده اند تا راهکاری برای جلوگیری از دسترسی کو دکان و نو جوانان به این سایت ها

پیدا شد به عنوان مثال چندی پیش دولت چین بوجه کلانی به اینموضوع اختصاص داد و قوانین خاصی را برای جلوگیری از دسترسی جوانان به سایتهای مستهجل اینترنتی تصویب کرد همچنین حدود دو ماه پیش هم شرکتهای گوگل میکروسافت و یاهو به در خواست پلیس فدرال امریکا با هم متحد شدند تا فناوری مشترکی برای شناسایی ساستهای غغیر اخلاقی و ممانعت از جستجوی انها طراحی کنند

جنبه های مثبت:

جنبه های مثبتی هم در استفاده سیاسی از شبکه اینترنت وجود ارد انتخابات همواره جزو فعل و انفعالات مهم در روند سیاسی هر کشور محسوب میشوند و تبلیغات پخش اصلی و تاثیر گذار در هر انتخابات است امروزه در سراسر دنیا کاندیداهای به شبکه اینترنت به دید یک میدان بدون مرز برای تبلیغ اهداف سیاسی خود نگاه میکنند

این مطلب در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی بیشتر گشور های جهان به طور گسترده دیده میشود جدای از تبلیغات و نصب تصاویر و شعار های تبلیغاتی در سایت های پر بیننده ایترنتی معملا کاندیدا ها و احزاب مختلف یک وب سایت اختصاصی راه اندازی می کنند

این وب سایت میتواند چند جنبه مثبت برای کاندیدا و مهچنین مردم ومخا طبین هم میتوانند به طور مستقیم با فرد در تماس باشند و از نظرات و دیدگه های او مطلع شوند سایت ها و شبکه های عمومی هم یکی دیگر از عرصه های تبلیغاتی خواهد بود به عنوان مثال در انتخابات ایالتی که مدتی پیش در کشور امریکا انجام شده بود تعداد زیادی از کاندیدا ها در سایتهای عمومی معروف نضیرmyspaceانجمن های شخصی راه اندازی کرده بودند که در هریک از انها طرفداران و مخالفان به اظهار نظر و بیان دیدگاه های خود می پرداختند .

خطرات اینترنت :

دولت آمریکا سالها پیش بین شبکه های مختلفی که هر یک در نقطه ای از این کشور قرار داشت ارتباط برقرار کرد. سپس این گروه مرتبط از شبکه توسعه یافت و شامل دانشگاه ها و مراکز غیر دولتی هم شد.

برای آنکه این رایانه ها بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، استانداردهایی تهیه و به منظور اطمینان از رسیدن پیامها به مقصد صحیح خود تدابیری در نظر گرفته شد. پس از چند سال میلیون ها نفر به این شبکه بزرگ پیوستند، اینترنت به عنوان داغ ترین سوژه روز مطرح شد و امروز مادر دهکده جهانی هستیم.
اینترنت با وجود فواید بسیار می تواند یک محیط خطرناک و نامطبوع هم باشد. هر روزه شاهد افزایش وب سایت هایی هستیم که مسایل غیر اخلاقی را در قالب تصویر های مستهجن اشاعه می دهند و با این کار سعی دارند فساد و فحشا را بین قشر جوان و نوجوان ترویج کنند.

یک کارشناس امور اجتماعی می گوید: به نظر می رسد افزایش سریع این نوع سایت ها با برنامه ای از پیش طراحی شده صورت می گیرد که از آن می توان به عنوان سلاح جدید ابرقدرت های استکباری درمقابله با کشورهای صاحب هویت مذهبی و ملی قوی یاد کرد.

از همین رو است که آنها با هدف تضعیف باورها و اعتقادات مذهبی و گرایش های معنوی، تخریب و نفی هویت ملی و مذهبی، ایجاد گسستگی تاریخی ما تحقیر و نفی ارزشها و گسترش بی رویه یاس و ناامیدی و انحراف و تباهی، نسل جوان و نوجوان این کشورها را آماج حمله های الکترونیکی خود قرار داده اند و متاسفانه ایران عزیز نیز در نوک پیکان این تهاجم قرار گرفته است. وی ادامه می دهد: با این که زمان زیادی از امکان راه یابی کشور به بزرگراه اطلاعاتی نمی گذرد، دستیابی به اطلاعات تصویرهای قبیح و مستهجن موجی از نگرانی بین مردم ایجاد کرده و خانواده ها با آگاهی از تایید محتوای تصویرها و مطالب مستهجن سایتهای اینترنتی خواهان دسترسی نداشتن فرزندانشان به آنها شده این کارشناس، ادامه می دهد: بر اساس یک تحقیق در آمریکا فقط طی شش ماه 450620 قطعه تصویر و متن نوشتاری مستهجن در سایت های مرتبط با این کشور منتشر شده که بیش از شش میلیون و 432 هزار بار مورد استفاده قرار گرفته است. حال سوال این که چه باید کرد؟! در ایالات متحده که خود بانی و مروج فساد در بزرگراه های اینترنتی بوده و از این حربه علیه کشورهای دیگر استفاده کرده به اندازه ای وارد کردن تصاویر و اطلاعات مستهجن فراگیر شده که بسیاری از دولت ها برای جلوگیری از این مساله به تدوین و تنظیم قوانین و مقررات محدود کننده رو آورده اند.

از جمله این اقدام ها می توان به تصویب قانون «حجب و حیای ارتباطات» اشاره کرد که در آمریکا به تصویب نهادهای قانونگذار رسید. این قانون، فرستادن تصویرها، پست الکترونیکی متون نوشتاری و سایر اشکال زشت، غیر اخلاقی و مستهجن را ممنوع می سازد. بر این اساس فرستادن تصویرهای زشت و دیگر موارد عنوان، جرم کیفری قابل مجازات شناخته و برای مرتکبان جریمه ای تا بیش از 100 هزار دلار و دو سال زندان در نظر گرفته شده است. البته این در حالی است که آمریکا از فرستادن تصویرها و اطلاعات مستهجن برای دستیابی به هدف های استعماری در سایر کشورها استفاده می کند. گزارش ایسکانیوز می افزاید: اکنون به نظر می رسد برای مبارزه با این سرطان قرن 21 سوای اجرای قوانین، مشارکت مردم و مسوولان می تواند گره گشا باشد و هدف نهایی را میسر سازد. در این بین می تواند گره گشا باشد و هدف نهایی را میسر سازد.

در این بین مردم در قالب خانواده ها ایفاگر نقش مهمی هستند و استحکام خانواده ها به مثابه سربلندی در مقابل تهاجم کثیف فرهنگی است. خانواده هر چند در مجموعه نهادهای جامعه از نظر اندازه کوچک ترین ، اما از نظر اعتبار و اثر بخشی، والاترین و مهم ترین کانون اجتماعی به شمار می رود. ایجاد تعادل اخلاقی، عقلی و اجتماعی و عاطفی از مهم ترین کارکردهای خانواده در قبال شخص است و نیز تقویت بهداشت روانی جامعه توسعه بهزیستی و سلامت جامعه، انتقال اندیشه اهمیت و قداست خانواده، پرورش اراده جوانان، تقویت باورها و اعتقادهای مذهبی و گرایش های معنوی، تبیین هویت مذهبی و ملی و احیای ارزشها و پیوندهای تاریخی از سوی مسوولان می تواند به کاهش های مجموعه های فرهنگی و گرایش و ترغیب نوجوانان و جوانان به سایتها و کانال های غیراخلاقی شود. گزارش ایسکانیوز حاکی است: بر ما وارثان هزاران شهید والامقام و معنونیت است که بزرگراه خلاقیت های فکری و عقلی جوانان را در این سرزمین مقدس و اسلامی از لوث افکار پلید دشمنان انسانیت و تفکر و زیستن مخلصانه و مومنانه پاک کنیم و حریمی از محبت و عشق را برایشان فراهم سازیم. بیایید فرزندانمان را از گرداب تصویرها و مطالب مستهجن و غیر اخلاقی رها کنیم.

اینترنت رسانه ای برای پژوهش

اینترنت به وسیله ای برای ارتباط برقرار کردن با دیگران، انجام معاملات و داد و ستدها و حتی وسیله‌ای برای خرید تبدیل شده است. هر چند اغلب اینترنت را منبعی برای سرگرمی می دانند، اما ابزاری تحقیقی و آموزشی نیز هست وهمین جنبه از آن است که مورد توجه و علاقه دانشجویان قرار می گیرد.

یکی از مزایای اینترنت این است که وب این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که دسترسی به اطلاعاتی پیدا کنند که به راحتی در منابع چاپی نمی توان آن ها را یافت. به علاوه، اینترنت مانند کتابخانه شبانه روزی است و تعطیل بردار نیست و نهایتا این که تعامل پذیری بعضی از وب سایت ها آن ها را بی نظیر ساخته است. این مزایا باعث می شود که بسیاری از دغدغه های دانشجویان برای یافتن اطلاعات و منابع اطلاعاتی از بین برود.

هنگام استفاده از اینترنت برای تحقیق، دانشجویان به اطلاعات دانشگاه ها، موسسات آموزشی آژانس‌های دولتی و سایر منابع جهانی دسترسی دارند. وجود فهرست های کتابخانه ای در وب، دانشجویان را قادر می سازد که از همان موسسه کوچک و دور افتاده محل تحصیل خود به مجموعه‌های ارزشمند معتبرترین دانشگاه های دنیا دسترسی داشته باشند. دانشجویان با استفاده دقیق از این رسانه می توانند به منابعی دسترسی داشته باشند که در نبود اینترنت، امکان فراهم شدن آن بعید است .

اینترنت کتابخانه ای دائمی و همیشه«باز» است. در هر ساعت از شبانه روز، در همه روزهای هفته و حتی در روزهای تعطیل، در اینترنت به روی همه باز است.

دانشجویان نه تنها در هر زمانی که بخواهند می توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند، بلکه می‌توانند با بسیاری از منابع اطلاعاتی در آن تعامل داشته باشند. وب یک رسانه تعاملی است.

در درون متن اغلب وب سایت ها، پیوندی فرا متن وجود دارند که پژوهشگر را با یک کلیک به وب سایت های مختلف یا جایی دیگر در همان سایت می فرستند.

این ویژگی تعاملی به دو دلیل ممتاز شناخته می شود. مزیت اول این است که اکثر وب سایت ها یک پیوند (link ) به آدرس الکترونیکی نویسنده دارند که این امکان را به دانشجویان می دهد تا پرسش ها یا درخواست های خود را برای کسب اطلاعات بیشتر برای او بفرستد. این تعامل باعث می شود که دانشجویان مستقیما با نویسنده در ارتباط باشند. مزیت دیگر تعامل اینترنتی، ایجاد سایت هایی است که از سایت های آکادمیک تکامل یافته اند و در آن ها اعضای شناخته شده یک حوزه، نوشته های خود را برای نقد در اختیار دیگر اعضا قرار می دهند و بدین ترتیب موضوع و محتوای نوشته خود را به بحث و بررسی می گذارند و ایده های خود را مطرح می سازند. برای دانشجویان محقق، چنین سایت هایی« پویا و ذاتا غنی » از اطلاعات هستند.

اما اینترنت می تواند مضراتی هم برای دانشجویان داشته باشد. از جمله این که دانشجویان ممکن است با استفاده از آن دچار نوعی « سوء تفاهم » شوند که بیشتر به خاطر ماهیت مفهوم زدایی اطلاعاتی است که به طریق الکترونیکی یافته می شوند، مثلا پژوهش تاریخی نیازمند شناخت و درک بافت است: دستخط، شکل تایپ، صفحه آرایی و کیفیت کاغذ مورد استفاده در کتاب، نشانه های ارزشمندی برای شناخت معنا هستند.

چنین نشانه هایی بافتی برای دانشجویانی که از وب استتفاده می کنند، موجود نیست.

اتکای بیش از حد دانشجوی محقق به اینترنت باعث افت کیفی کاراو می شود.

دانش از در کنار هم قرار دادن اطلاعات مختلف و نتیجه گیری از آن ها به دست می آید،اما اینترنت نه دانش می دهد و نه اطلاعات. بلکه منبعی از داده های خام است. هنگامی که این داده ها دستکاری شوند تبدیل به اطلاعات می شوند. اما برخی از دانشجویان از داده های خام به عنوان اطلاعات استفاده می‌کنند و همین باعث افت کیفی مقالات آنان می شود. معمولا دانشجویانی که فرق بین «اطلاعات» و«دانش» را نمی دانند به چنین افت کیفی اثر مبتلا می شوند.

چگونگی استفاده ایرانیان از اینترنت :

دو سالی است که بر روی موضوعی فکر می‌کنم و این امر به عنوان یکی از دلمشغولی‌های روزانه من درآمده است. آنهم چگونگی استفاده ایرانیان از اینترنت است.

یکی از مشکلاتی که ما در کشور خود داریم ، این است که با ورود هر تکنولوژی جدید به کشور، بدون اطلاع از فرهنگ استفاده از آن، به صورت سراسیمه به سراغش می‌رویم و از این تکلولوژی استفاده می‌کنیم. نبود فرهنگ استفاده از محصول فوق مشکلاتی را در کشور پدید آورده است که بعضا مضررات تکنولوژی نوین را در ایران بیشتر از فواید آن کرده و می‌کند. برای مثال می‌توان به تلفن‌های همراه دارای سیستم ضبط تصاویر اشاره کرد. این تکنولوژی در ابتدا با اهدافی اخلاقی و مترقی تولید شد و هدف سازندگان این بود که به مردم امکان ثبت و ضبط خاطرات شیرین خود در هر شرایطی را بدهند.

اما ما از این سیستم نوین چگونه استفاده کردیم؟

در مورد استفاده از اینترنت نیز به همین صورت است. متاسفانه مسئولان به جز فیلتر گذاری و مانع تراشی بر سر راه مردم برای دسترسی به اینترنت پر پیش از ارائه نتایج نیاز است که یک نکته را یاد آوری کنم که تمام ۱۳۸۶ مورد گفتگویی که انجام شده است، تماما با زنانی و دخترانی بوده است که از اینترنت استفاده می‌کنند. لذا بانوانی که با این تکنولوژی بیگانه هستند در این تحقیق لحاظ نشده اند. عده ای با در خرید این تلفن‌ها به استخرهای زنانه رفته و از نوامیس مردم فیلم گرفتن و در جامعه پخش کردند. بدون اینکه یک لحظه به خود زحمت فکر کردن به این موضوع را بدهند، زنی که تصویر برهنه اش را منتشر می‌کند پدر و برادر و همسری دارد که با مطلع شدن از این موضوع هزار و یک درد به جانش می آید.

از این دست استفاده‌ای غیر اخلاقی از تکنولوژی‌های نوین در کشورما فراوان است و می‌توان برای محصولاتی چون ویدیو، ماهواره و غیره هزار و یک مثال در این مورد بیان کرد. اینترنت نیز از جمله همین موارد است که امروز در کشور ما به صورت یک دغدغه فکری برای تمام کسانی که علاقه‌مند به فرهنگ ایرانی هستند، درآمده است. یکی از راه‌هایی که برای رفع این دغدغه‌ها ارائه می‌شود، ایجاد موانعی برای دسترسی مردم به محصولات و کالاهای نوین است. این راهکار عموما از طرف کسانی دیکته می‌شود که شناختی از جهان امروز نداشته و هنوز تصور می‌کنند در دوران قاجار زندگی می‌کنند.

اما راه دوم این است که با ورود هر محصول جدید، فرهنگ استفاده از آن محصول نیز به مردم آموزش داده شود. این راهکار متاسفانه چندان جایگاهی در ایران ندارد و صد افسوس که مسئولان نیز اهمیتی به آن نمی‌دهند. در مورد استفاده از اینترنت نیز به همین صورت است.

متاسفانه مسئولان به جز فیلتر گذاری و مانع تراشی بر سر راه مردم برای دسترسی به اینترنت پر سرعت کار دیگری بلد نیستند و به خود زحمت فکر کردن برای یافتن راه حل های علمی را هم نمی‌دهند.

 اینترنت چه بلایی سر مغز شما می‌آورد؟

گروهی از دانشمندان چینی در تحقیقات خود متوجه شده‌اند که مغز افرادی که به شکل افراطی از اینترنت استفاده می‌کنند، مانند مغز افرادی که به مواد مخدر یا سیگار و الکل معتاد هستند، به مرور دستخوش تغییراتی می‌شود.

در بخشی از تحقیقات دانشمندان چینی که اخیرا منتشر شده گفته می‌شود: نارسایی اعتیاد به اینترنت اکنون در سراسر جهان به یک عارضه یا بیماری ذهنی فراگیر بدل می‌شود. تحقیقات قبلی که در این مورد صورت گرفته بود بیشتر روی جنبه‌های حاشیه‌ای یا وابسته به وضعیت ذهنی و روانی افراد تمرکز داشت.

اما در این تحقیقات جدید با استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌های مشاهده و بررسی بافت‌های مغز، تغییرات ناشی از استفاده افراطی از اینترنت در مغز گروهی از نوجوانان مورد بررسی قرار گرفته است.

در مقایسه گروهی از نوجوانان سالم و عادی با گروه دیگری که به شکل افراطی از اینترنت استفاده می‌کنند معلوم شد که این بخش از فعالیت‌های مغز در میان استفاده‌کنندگان افراطی اینترنت فعالیت کمتری دارد.

کالج سلطنتی روان‌پزشکی بریتانیا برای تعیین این موضوع از دو منبع معتبر استفاده می‌کند. یکی گزارش‌های دوره‌ای سازمان بهداشت جهانی در مورد دسته‌بندی عارضه و بیماری‌های جدید است که آخرین مورد آن در سال ۱۹۹۴ منتشر شده و قاعدتا در آن نشانی از اعتیاد به اینترنت وجود نداشت.

پروفسور دراموند خاطرنشان می‌کند که اگر افراد به دلیل داشتن مشکلات روحی و احساسی مثل تنهایی یا گوشه‌گیری و افسردگی به استفاده بیش از حد از اینترنت روی می‌آورند باید آن را یک معلول دانست.

اشخاص زیادی به خاطر غرق شدن در دنیای بازی‌های کامپیوتری و به دلیل این که از نظر احساسی دیگر قادر به ارتباط گرفتن با دنیای واقعی نیستند در عرصه‌های مختلف زندگی مثل تحصیل، کار و یا روابط خانوادگی به شدت دچار مشکل می‌شوند.

اما هنوز متخصصان روان‌پزشکی در مورد تلقی کردن این نوع اعتیاد به عنوان بیماری به توافق نرسیده‌اند. مسلما انتشار نتایج تحقیقات دانشمندان چینی به شواهد لازم برای نتیجه‌گیری در این مورد خواهد افزود، اما دامنه آن تحقیقات آن قدر محدود بوده که بعید است بتوان آن را تنها منبع نتیجه‌گیری در این زمینه قلمداد کرد.

چت

چت (Chat)یک کلمه انگلیسی است که به معنای ( گفتگو ) می آید ، همانگونه که

چت روم (Chat room ) به معنای اتاق گفتگواست

چت روم در حقیقت اتاقی است که در آن افراد بدون آن که یکدیگر را ببینند با ایمیل و از طریق اینترنت با هم در ارتباط با موضوعی خاصی به نوشتاری گفتگو می پردازند .و یا شاید ممکن است دو نفر به تنهایی به صحبت خصوصی بپردازند .

به عبارت دیگر اتاق گفتگونوشتاری سرویسی است که از طریق اینترنت ایجاد شده و به فرد این امکان را میدهد که در هر زمان با بیش از یک نفربا روش نوشتاری ارتباط بر قرار کند. افراد استفاده کننده ازچت می توان تمام افرادی را که ازچت استفاده می کنند را به
دو دسته تقسیم نمود:

( 1) گروه اول: روحانیون ، داعیان دین، اساتید دانشگاها، دانشجویان ، طلاب علوم دینی و پژوهشگرانی هستند که به قصد آشنایی با عقاید وافکار مختلف ، نظرات گوناگون و برقراری گفت و گوی صریح و بی‌پرده با مردم وارد محیط های گفت و گوی مجازی می‌شوند. این دسته هدفشان استفاده بهینه ودرست ازچت است .

( 2) گروه دوم : بیکارانی اند که برای دوست یابی، پرکردن بخشی از اوقات فراغت و یا ارضای برخی تما‌یلات و نیازهایی که در چارچوب روابط عادی اجتماعی قادر به تسکین آن نیستند وارد دنیای مجازی می‌شوند.

این دسته در حقیقت ازچت و چت روم سوء استفاده نموده و عمر و پولشان را در راهی بی سود و مضر به هدر می دهند.
و ای چه بسا که این کارشان باعث بدبختی و هدر رفتن تمام ثروت و نابودشدن دنیا وآخرتشان شود. از بیان نمودن استفاده کنندگان از چت خود مشخص شد که چت دارای مزایا و مضراتی است و اینکه کدام یک دامنگیر چتگر می شود بستگی دارد که از کدام دسته استفاده کننده گان باشد و برای بهتر متوجه شدن مزایا و مضرات چت مناسب می دانم که هر یک از مزایا ومضرات چت را جداگانه توضیح دهم تا خوانندگان عزیز و گرامی بهتر بتوانند در باره استفاده از چت تصمیم بگیرند.

مزایای چت

آری چت دارای مزایا و فوایدی است که می شود به امور زیر اشاره نمود:
( 1 ) دسترسی به گروه وسیعی از افراد ( کاربران آن لاین ) در یک لحظه.
(2) هزینه اندک تماس با دیگران ‌ حتی با نقاط بسیار دور و دست جهان ( در
مقایسه با سایر وسایل ارتباطی مانند تلفن،بی‌سیم،فکس و…)
( 3) امکان ارتباط نوشتاری با افراد متعدد به صورت هم زمان.
( 4) امکان ارسال و دریافت فایل، عکس ، نامه و صرفه جوئی در هزینه و وقت .
این بود یک روی سکه چت که همان روی زیبای آن باشد ولی اگرسکه چت را بر گردانده به روی زشت و نازیبای آن نگاه کنیم مضرات زیر را خواهیم دید.

مضرات چت

( 1 ) استفاده بیش از حد از چت‌های اینترنتی نامناسب می‌تواند منجر به اختلالات روانی درازمدت در افراد شود.
زیرا هر قدر فاصله بین دنیای واقعی و تخیّلی افراد بیشتر شود، این امر می‌تواند منجر به افسردگی و بروز اختلالات روانی در افراد شود.

(2 ) با توجه به این که بیشتر کاربران چت روم‌ها را جوانان نا آشنا به واقعیت های اجتماعی تشکیل می‌دهند،افراد سودجو و فرصت طلب ،حضور گسترده‌ای در برخی چت روم‌ها دارند و مترصد فرصت هستند تا با اغفال جوانان، آنها را به بزه کاری سوق دهند.

( 3 ) برخی از چت روم‌ها وجود دارند که رعایت اصول اخلاقی را ملزم نمی‌دانند، لذا افراد استفاده کننده از این چت رومها دچار فسادات اخلاقی و فکری می شوند به منظور حفظ شئونات اخلاقی، اغلب این چت روم‌ها از سوی مراجع ذی صلاح مسدود می‌شوند.

( 4 ) زوج یابی اینترنتی نیز پدیده‌ای جدید و در حال گسترش است و برخی جوانان به منظور آشنائی با همسر آینده خود وارد محیط چت می‌شوند؛ وبا این طریق خودشان را گرفتار کار سخت تری می کنند. ای چه بسا که باعث نابوی دنیا وآخرت آن فرد شود.

( 5 ) گذشته از کسانی که نیازهای گوناگونشان آنها را به چت روم‌ها می‌کشاند، عده‌ای از افراد به قصد مزاح و فریب دیگر کاربران وارد چت روم‌ها می شوند و از دادن اطلاعات غلط و دست انداختن دیگران لذت می‌برند.
به طوری که برخی افراد متاهل، مسن یا فقیر خود را مجرد، جوان و ثروتمند جا می‌زنند. برخی از چت‌کنندگان حتی در پاره‌ای از موارد هویت جنسی خود را دگرگون معرفی می کند

(6) با استفاده نا آگاه و غلط بسیاری از اطلاعات و مسایل شخصی خویش را انسان از دست می دهد.

(7) گاهی فردی با استفاده نا آگاه از چت باعث آبرو ریزی خویش می گردد.

( 8) غیرقابل اعتماد بودن اطلاعات رد و بدل شده درچتها و گفتگوهای اینترنتی است.

(9 ) در صورت درست استفاده نکردن ضایع شدن عمر وپول فرد در این راه نادرست.

(10) مشکلات سیاسی و اجتماعی برای خود ایجاد کردن.

(11) دچار پریشانیهای فکری، عقیدتی و اخلاقی شدن.

3.7/5 - (66 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *