آخرین خبرها

منابع غذایی برای جذب اهن

L6343068637121 200x100 - منابع غذایی برای جذب اهنآهن یک عنصر ضروری است که به بدن کمک می‌کند اکسیژن را به همه نقاط بدن برساند. در زمان کمبود آهن ، اکسیژن نمی‌تواند به همه قسمت‌های بدن برسد

در نتیجه موجب ، ضعف، خستگی و کم خونی می‌شود. در زیر برخی از مواد غذایی که سرشار از آهن بوده و باید در رژیم غذایی شما باشد را ذکر می‌کنیم:

 1. گوشت

یکی از بهترین و غنی‌ترین منابع آهن است. یک یا دو تکه گوشت بدون چربی در ساندویچ‌ها یا با سبزیجات بهترین راه برای ارتقاء آهن دریافتی بدن است. نه تنها منبع غنی آهن است بلکه جذب بهتر آهن از دیگر مواد غذایی که با گوشت مصرف می‌شود نظیر نان و سبزیجات را ممکن می‌سازد.

 2. میوه و آب میوه

 میوه‌هایی نظیر سیب، انجیر، انگور، پرتغال ، موز حاوی میزان خوبی از آهن است و همچنین حاوی ویتامین‌هایی است که به جذب آهن از غذاهایی که به همراه آب میوه مصرف می‌شود کمک می‌کنند. به گزارش پرشین وی آب پرتغال و یا کمی موز را به صبحانه هر روز خود اضافه کنید تا جذب آهن در بدن شما زیاد شود.

 3. گیاهان خشک شده

 نه تنها آن‌ها ارزش دارویی دارند بلکه منبع آهن و همین طور مواد مغذی و معدنی هستند. این گیاهان خشک شامل شنبلیله، پونه کوهی ، گشنیز، جعفری و نعناع است که اگر در رژیم غذایی باشند آهن به بدن شما می‌رساند.

 4. جگر

جگر منبع بسیار خوب آهن است. این منبع به خصوص برای زنان باردار بسیار مفید است . همچنین حاوی ویتامین است و اغلب برای درمان کم خونی تجویز می‌شود. جگر می‌تواند از هر نوع باشد، جگر اردک، مرغ، بوقلمون ، گوسفند یا گوساله ، آهن کافی برای رساندن به بدن دارند.

 5. خاویار

 خاویار یا تخم ماهی منبع غنی آهن است . اگرچه اغلب به عنوان یک غذای لوکس و زینتی در نظر گرفته می‌شود.

 6. برگه زرد آلو

علاوه بر منبع خوب آهن ، برگه زردآلو همچنین حاوی ویتامین A و پتاسیم است. برگه زرد آلو را در برنامه غذایی خود قرار دهید و آهن را به میزان کافی به بدن خود برسانید.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *