آخرین خبرها

نکته هایی مهم برای سالم نگه داشتن پوست

034567819017175102a - نکته هایی مهم برای سالم نگه داشتن پوست

5 توصیه یک متخصص پوست برای داشتن پوستی زیبا و درخشان
برای داشتن پوستی درخشان و زیبا ورزش کنید
حسابی عرق کردن به طور منظم رابطه مستقیم با درخشندگی پوستتان دارد. ورزش کردن گردش خون را افزایش می دهد و عضلات شما را قوی و سفت می کند و باعث این می شود که سطح پوستتان بدرخشد و زیباتر جلوه کند! ورزش هم چنین استرس شما را از بین می برد؛ می دانیم که بسیاری از مشکلات مانند آکنه، اگزما، پسوریازیس و ریزش مو به دلیل داشتن استرس رخ می دهند که می توانید به راحتی با ورزش کردن آن ها را کاهش دهید. من عاشق دوچرخه زدن، دویدن، کار با وزنه، کیک بوکسینگ و طناب زدن هستم. به دنبال فعالیت هایی باشید که از آن ها لذت می برید و آن ها را به طور منظم انجام دهید؛ با این کار پوستتان هم زیباتر به نظر می آید.

خوابیدن روی صورت شما را از داشتن پوستی زیبا و درخشان محروم می کند
این فقط یک خرافه نیست. خوابیدن روی صورتتان باعث می شود تا پوستتان زودتر پیر شود؛ چون فشاری که در طول ساعات شب به پوستتان می آید می تواند باعث چروک و از دست دادن حجم بیشتری در سمتی شود که روی آن می خوابید. این قضیه در روز ها، هفته ها و سال هایی که این کار را انجام می دهید باعث چین و چروک و آویزان شدن بیشتر پوست می شود. به پشت خوابیدن با اینکه برای خیلی افراد سخت است، حالت ایده آل برای خوابیدن است. اعتراف می کنم که خودم هم گاهی روی صورتم می خوابم، اما شما را تشویق می کنم که تا جایی که می توانید به پشت خوابیدن عادت کنید، زیرا راهی آسان برای کند کردن کار زمان در چروک کردن پوستتان است که واقعا می تواند تفاوت ایجاد کند.

از یاد بردن پاک کردن آرایش یکی از اشتباهات برای نداشتن پوستی درخشان و زیباست
در طول روز آرایشی که روی پوستتان است می تواند باکتری و کثیفی را در حالی که در حال زندگی روزمره هستید به خود جذب کند به خصوص اگر در محیط شهری زندگی می کنید. شستن صورتتان با یک پاک کننده ملایم در شب، کلون های باکتری ها را که روی صورتتان رشد کرده اند کاهش می دهد (چندش آور است ولی حقیقت دارد). اگر شما شب هنگام صورت خود را نشویید، وضعیت های ایجاد کننده باکتری ها مانند آکنه بدتر می شوند و ممکن است پوستتان به دلیل کاهش لایه برداری کم کم بی روح و تیره شود. اگر با ریمل روی مژه هایتان بخوابید، ریمل می تواند مژه هایتان را خشک و بعد باریک کند. شما هم که دوست ندارید این اتفاق بیفتد، چون همه با مژه های بلند و پر جوان تر به نظر می آیند.

برنزه کردن با سولاریوم
امکان ندارد، هرگز! اول از همه اینکه باعث سرطان می شود؛ تحقیقات نشان می دهد که استفاده از سولاریوم قبل از سن سی سالگی خطر ابتلا به مِلانوما (کشنده ترین نوع سرطان پوست) را تا آخر عمر تا ۷۵% افزایش می دهد. هم چنین همه کسانی که از سولاریوم استفاده کرده اند بیشتر در خطر این هستند که به ملانومای چشم، squamous cell و basal cell carcinomas دچار شوند. دوم می رسیم به زیبایی: براساس اشعه هایی که سازمان بهداشت جهانی آن ها را سرطان زاترین ها اعلام کرده است و اشعه های سولاریوم از آنهاست، این اشعه ها باعث چین و چروک، شل شدن و لکه افتادن زودرس پوستتان می شوند.

یرون رفتن بدون کرم ضد آفتاب
استفاده از کرم های ضد آفتاب با اِس پی اِف ۳۰ یا بالاتر به طور روزانه به کاهش آثار پیری در پوست کمک می کند، زیرا ۹۰ درصد پیری قابل مشاهده پوست به دلیل اشعه های یو ویِ خورشید است. این لایه محافظ هم چنین خطر ابتلا بهسرطان و دیگر مشکلات رایج پوستی مانند پسوریازیس و rosacea در اثر گرمادیدگی ناگهانی را کاهش می دهند. صورت، گوش ها و گردن من همیشه وقتی از خانه خارج می شوم با کرم ضدآفتاب بلوکه شده اند. وقتی در هوای گرم که دست و پاهایم هم در معرض آفتاب هستند به بیرون می روم، برای آن ها هم از کرم ضدآفتاب استفاده می کنم. آیا این ضرب المثل را شنیده اید که “چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟” این در مورد استفاده از ضدآفتاب کاملا صادق است چون پیشگیری همیشه بهتر از این است که به دنبال درمان لکه های پوستی یا چین و چروک باشیم.

منبع : آکا ایران

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *