آخرین خبرها

پارک پیروزی مسکو

پارک پیروزی مسکو Victory Park به‌عنوان یاد بود پیروزی روسیه بر آلمان ساخته شده است. پارک پیروزی در منطقه تاریخی مسکو و بر روی تپه پوکلونایا Poklonnaya (به معنای تپه تعظیم) واقع‌شده است. این تپه یکی از بلندترین نقاط در مسکو به شمار می‏رود.

پیروزی مسکو - پارک پیروزی مسکو

 در زمان‌های قدیم، کوهنوردان و مسافران زیادی به‌منظور دیدن منظره‌ی کامل شهر مسکو، از این تپه بلند بالا می‌رفتند. این بخش از مسکو به تاریخ نظامی این کشور نسبت داده شده و به همین دلیل پس از پایان جنگ جهانی دوم، پارک پیروزی را در این مکان ایجاد کردند و ساخت آن اواسط دهه 1990 تکمیل شد.

مراسم افتتاحیه این مجموعه در پنجاهمین سالگرد پیروزی جنگ جهانی دوم برگزار گشت. این پارک دارای یک مجموعه‏ی کامل از اتومبیل‌های ضدگلوله ازجمله تانک‌های سبک و سنگین به‌جا مانده از سال‌های اولیه جنگ که در مبارزه برلین در سال 1945 حضور داشتند می‏باشد.

در این پارک، یک کلیسای ارتدکس، یک مسجد یادبود و یک کنیسه به یاد باورهای مذهبی و همچنین به یاد جان باختگان این جنگ، ساخته ‌شده است. پارک پیروزی به‌عنوان یک معماری تشریفاتی به همراه مجموعه‌ای از بناهای یادگاری و تاریخی شناخته ‌شده و یکی از محبوب‌ترین نقاط برای برگزاری جشن‌های مختلف ازجمله، جشن پیروزی، عید پاک و کریسمس محسوب می‏شود. این پارک در نزدیکی ایستگاه مترو پارک پوبدی Pobedy و در فاصله 20 دقیقه‌ای از مرکز شهر واقع‌شده است.

در مقابل غرفه اصلی پارک دو مجسمه  لنید رازوموسکی Leonid Razumovsky و دیگری نیکلای گرینشو  Nikolai Gorenyshev  قرار دارد. پارک پیروزی با مساحتی بیش از 68 هکتار، 100 نوع درخت مختلف را در خو جای‌داده  و از طرفی به آبگیرها و باغچه‌های زیبا و چشم‌نوازی مزین شده است. شریان اصلی پارک پیروزی، خیابان قهرمانان است که مجسمه برنزی متعلق به قهرمانان اتحادیه جماهیر شوروی در آن واقع‌شده است.

در این پارک، تورهای دوچرخه‌سواری، کافه‌های راحت و زیبا و آثار معماری الهام‌بخش زیادی وجود دارد که شما می‌توانید در حین قدم زدن در این پارک از این امکانات ویژه نهایت استفاده را ببرید. افراد زیادی برای دیدن جاذبه‌های دوران جنگ به پارک پیروزی می‌آیند. به‌منظور آشنایی با تاریخچه‏ی حضور روسیه در جنگ جهانی دوم، موزه جنگ این پارک کمک شایانی به شما می‌کند. در این موزه تمام رویدادها و اتفاق‌های جنگ جهانی دوم مانند حمله نازی‌ها به نیروهای شوروی ثبت‌شده و همچنین ورودی موزه‏ی نیز رایگان و در روزهای دوشنبه و در آخرین پنجشنبه هر ماه تعطیل است.

 

کلمات جستجو شده :
پارک پیروزی,پارک پیروزی مسکو,پارک پیروزی روسیه,مناظق دیدنی روسیه,پارک یادبود جنگ در روسیه,مناطق گردشگری روسیه,نقاط جهانگردی مسکو,منطقه ای زیبا در روسیه,پارک های مسکو

 

منبع : پارک پیروزی مسکو

5/5 - (2 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *