آخرین خبرها

چگونه جیمیل بسازیم

ایجاد جیمیل

امروزه داشتن جیمیل برای ما خیلی مهم است. گاهی اوقات برای رفتن به سایت و عضو شدن در آن نیاز به جی میل داریم. باید ابتدا یک حساب کاربری بسازیم. سرعت جیمیل فوق العاده است. امیدوارم که بتونم راهنمای شما در ساختن جی میل باشم.

57 ChangGmailPic - چگونه جیمیل بسازیم

 
ابتدا آدرس www.gmail.com را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کرده  وارد  صفحه  ورود جی میل شوید. و یا در صفحه گوگل در گوشه سمت چپ کلمه ورود را کلیک کنید (اگر زبان سیستم تان انگلیسی باشد در گوشه سمت راست کلمه sing in را کلیک نمائید ). گزینه
 در سمت راست صفحه را کلیک نمائید تا وارد صفحه ثبت نام شوید

223x300 - چگونه جیمیل بسازیم

حالا در صفحه ثبت نام

2 231x300 - چگونه جیمیل بسازیم

در این صفحه ابتدا نام و نام خانوادگی خود را در باکسهای اول و دوم وارد نمائید . حتماً لازم نیست اسم واقعی خود را بنویسید هر اسمی مثلا اسم وبلاگتان را بنویسید يا اسم مستعار می توانید اسمهای فارسی هم بنویسید.

 در باکس سوم ترکیبی را که می خواهید ایمیلتان باشد را به زبان انگلیسی بنویسید. می توانید از ترکیب حروف و کلمات و… استفاده نمائید مثلا به این شکل yadbegir.123 سپس روي   check availability کلیک نمائید تا گوگل در دسترس بودن آن را بررسی نماید در صورتی که ترکیب وارد شده قبلا توسط شخص ديگري استفاده شده باشد، گوگل چند تا ترکیب پیشنهاد می کند . یکی از آنها را انتخاب نموده و یا با اضافه کردن عدد و حرف به ترکیب وارد شده دوباره کلید بررسی در دسترس بودن را کلیک نمائید .
بالاخره پس از چندبار امتحان کردن ترکیب دلخواهتان را بدست خواهید آورد .


در باکسهای پنجم  پسورد جی میلتان را وارد نمائید و در باكس ششم براي اطمينان بيشتر درست بودن پسورد را يك بار ديگر وارد نماييد . برای پسورد از ترکیب حروف و اعداد و کاراکترهای ویژه می توانید استفاده نمائید (به زبان انگلیسی) . تعداد کاراکترهای پسورد نباید کمتر از ۶ کاراکتر باشد . مثلا (fasl85^%#) اگر تعداد کاراکترها کم باشد گوگل تذکر خواهد داد .
لازم به یاد آوری است که به غیر از آدرس ایمیل بقیه موارد را پس از ایجاد جی ایمیل می توانید تغییر دهید .


در ادامه دو جمله را مشاهده می کنید که در سمت چپ متن ها  مربعی تیک خورده وجود دارد . در مورد شماره هفت می گوید پسورد در کامپیوترتان ذخیره شود و شماره هشت نگهداری سابقه جستجوی شما در گوگل را پیشنهاد می دهد . هنگامی که در گوگل جستجو می کنید مثلا يكي از موارد : نوشته ، سایت ، وبلاگ و عکس در گوگل به ترتیب روز و ماه و سال ذخیره می شود که می توانید با مراجعه به سابقه ، جستجوهای قبلی خود را دوباره مشاهده نمائید .


در باکس نهم سئوال امنیتی از شما پرسیده می شود كه ميتوانيد سوال را خودتان تعيين كنيد مثلا نام اولین معلمتان و یا شماره تلفن و … یکی از سئوالات را انتخاب نماييد حالا جواب آن را در باکس دهم(به زبان انگلیسی) بنویسید . سئوال امنیتی و جوابش را یادداشت نمائید تا در موقع لزوم در دسترس باشد.
در باکس يازدهم ايمیلی را وارد نمائید . این ايمیل برای زمانی است که پسورد جی میلتان و نیز سئوال امنیتی را فراموش کرده باشید . اگر امیل نداريد بنویسید y@y.com در باکس دوازدهم کشورخود را انتخاب نماييد مثلا اگر در ايران زندگي ميكنيد ایران را انتخاب کنید .
در باکس سيزدهم حروف کج بالای باکس را وارد نمائید . حروف به بزرگی و کوچکی حساس نیستند . تمام اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد جی میل را تکمیل نموده اید.

3 300x148 - چگونه جیمیل بسازیم

 حالا روي  I accept create my account  کلیک نمائید. اگر اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید وارد این صفحه می شوید که در آنجا نیز جمله I’m ready – show account خواندم، حسابم را نشان بده را کلیک کنید .
اگر در صفحه ثبت نام اطلاعات نادرست باشد به صفحه ای منتقل خواهید شد که اطلاعات نادرست را با رنگ زمینه زرد رنگ نشان میدهد ، با کلیک برگه اصلاحیه دوباره به صفحه ثبت نام منتقل می شوید . پس از اصلاحات مورد نظر حتما کد امنیتی (حروف کج) را وارد کنید و مراحل را ادامه بدید تا حسابتان ایجاد شود .
پس از کلیک I accept creat my account  جمله وارد صفحه جی امیل خود خواهید شد. در ردیف بالا کلماتی وجود دارد که خدمات و امکانات گوگل هستند و یا تنظیمات و اختیارات جی ایمیل .
در ستون سمت چپ جلوي inbox عدد یک را مشاهده می کنید ، با کلیک بر روی جمله Gmail is different … ایمیلی که از طرف سرویس جی ایمیل گوگل برایتان آمده باز می شود در آن توضیحاتی در باره این سرویس داده و ضمناً با باز کردن آن جی ایمیل شما اکتیو يا(فعال) می شود

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی arvin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *