آخرین خبرها

گاتچینا شهری در مرکز استان لنینگراد

گاتچینا Khotchino شهری در مرکز استان لنینگراد در کشور روسیه محسوب می‏ شود. شهر گاتچینا بر روی تپه‌ی Izhorskaya و در شمال رودخانه‌ی Izhora قرار دارد. لنینگراد نیز در شمال غربی روسیه، در فاصله‌ی 45 کیلومتری و در جنوب غربی سنت پترزبورگ واقع شده. است. گاتچینا با مساحت تقریبی 29 کیلومترمربع، دارای جمعیت 93،792 نفر (تا 14 اکتبر،2010) است. این شهر بیشترین جمعیت را در منطقه‌ی لنینگراد دارا می باشد و همچنین به دلیل وجود کاخ گاتچینا که تزار بزرگ روسیه برای مدتی در آن سکونت داشته، شهرت جهانی یافته است.

Khotchino شهری در مرکز استان - گاتچینا شهری در مرکز استان لنینگراد

تا سال 1929، گاتچینا Khotchino و در فاصله‌ی زمانی بین سال‌های (1944_1929) Krasnogvardeysk نامیده می‏شد . اولین اشاره از شهر  Khotchino در تاریخ در سال 1499 میلادی، زمانی صورت پذیرفت که شهر در اختیار نووگورود بود. قبل از این تاریخ شهر Khotchino جزء لیوونی و سوئد بود و در سال 1720 به ناتالیا (خواهر پیترکبیر) تعلق گرفت. پس از سال 1721، این شهر به روسیه بازگردانده و در اثر ساخت ‌و سازهای بین سال‌های 1766 و 1772 رشد قابل‌توجهی کرد.

Khotchino شهری در مرکز استان لنینگراد - گاتچینا شهری در مرکز استان لنینگراد

کاخ گاتچینا قصر تابستانی مورد علاقه‌ی کاترین دوم بود، این کاخ توسط معمار ایتالیایی آنتونیو رینالدی (بزرگ‌ترین معمار نئوکلاسیک) در سال 1766 به سبک قرون‌وسطایی و الگو گرفته از معماری کاخ‌های انگلستان ساخته‌شده است. ساخت این بنا حدود 15 سال به طول انجامید. کاخ مذکور دارای 600 اتاق، یک سالن تئاتر، بسیاری از آثار هنری و برج تقریباً 6 ضلعی باریک است و از سنگ آهک در متریال این بنا استفاده کرده‏اند.

 

این کاخ در جنگ جهانی دوم در سال 1941 توسط نازی‌ها اشغال شد و به‌شدت آسیب دید. پس‌ازآن کار بازسازی کاخ شروع شد که حتی امروزه پس از گذشت 60 سال همچنان ادامه دارد. در حال حاضر این کاخ به یک موزه تبدیل‌گشته ؛ و برای بازدید عموم قابل ‌استفاده است.

 

این ساختمان توسط پارک بسیار زیبایی احاطه‌ شده و به سبک قلعه‌ی شوالیه‌ای شکل ‌گرفته است. کاخ گاتچینا منحصر به ‌فردترین قصر شاهی در اطراف سنت پترزبورگ به شمار می‏رود و همچنین معماری خاص آن باعث شده که در نگاه اول به رنگ و گچ کاری آن به‌مراتب کمتر دقت شود.

Khotchino - گاتچینا شهری در مرکز استان لنینگراد

گاتچینا از زیباترین شهرهای روسیه محسوب می‏ شود و جذابیت‌هایی از دوران قدیم تا پویایی و مدرنیته، خیابان‌های سرسبز و آرام و شرکت‌های صنعتی مدرن، موسسه فیزیک هسته‌ای سنت پترزبورگ و قصر شاهی از عناصر برجسته‌ی گاتچینای امروزی است. جالب است بدانید که گاتچینا مهد هواپیماهای نظامی روسیه است و اولین زیردریایی روسی سفر خود را از دریاچه‌های گاتچینا شروع کرد.

خیابان Shady  و پارک‌های گاتچینا و شخصیت‌های برجسته‌ای چون ژوکوفسکی (شاعر و مترجم سبک رومانتیسم)، کوپرین (نویسنده، خلبان و کاشف)، بوتکین (پزشک)، روبینستین (موسیقی‌دان)، چایکوفسکی (موسیقی‌دان) و همچنین بسیاری از مردم روسیه همه و همه معرف فرهنگ و هنر روسیه‌اند.

هسته‌ی تاریخی گاتچینا در کاخ شاهی و پارک حاشیه‏‏ی آن در مکانی پر از تپه‌های زیبا و دریاچه‌های بی‌نظیر قرار دارد که در تابستان محلی مناسب برای پیک‌نیک، گذران اوقات فراغت و پیاده‌روی و همچنین در زمستان از زیبایی بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

.jpg - گاتچینا شهری در مرکز استان لنینگراد

کاخ دیر Priory Place، یک ساختمان کوچک که شبیه به کلیسا است و پارک گاتچینا (پارکی که در اطراف کاخ شاهی قرار دارد) و غیره از دیگر آثار بسیار ارزشمند گاتچینا به شمار می‏ رود.

 

 

کلمات جستجو شده :

معرفی گاتچینا,گاتچینا,جاذبه های گردشگری روسیه,جاذبه های توریستی مسکو ,جاذبه های جهانگردی در شهر لنینگراد,در لنینگراد کجا برویم,سایت کی سفر,

منبع: گاتچینا شهری در مرکز استان لنینگراد

5/5 - (13 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *