آخرین خبرها

آرایش کنید و خوش عکس شوید

همه دوست داریم  زیبا باشیم و بیشتر از همه نیار به داشتن پوستی زیبا و شفاف داریم در این مطلب با ما همراه باشید تا مراحلی برای داشتن یک پوست زیبا را یاد بگیرید.

ar4 2535 300x198 - آرایش کنید و خوش عکس شوید

كار را با پوست مرطوب شروع كنيد
قبل از آنكه سراغ مواد آرايشي‌ خود برويد بايد پوست‌تان را به خوبي بشوييد و اگر بتوانيد روي آن لايه‌برداري مختصري انجام دهيد و درنهايت هم با كرم مرطوب‌كننده مناسب با نوع پوست خودتان خشكي را كاملا دور كنيد تا پوست به راحتي پذيراي مواد آرايشي باشد.

نوع پوست‌تان را بشناسيد
اگر مي‌خواهيد دچار مشكلات پوستي نشويد هنگام انتخاب هر محصول پوستي بايد حواس‌تان باشد كه با نوع پوست شما سازگار باشد؛ مثلا كساني كه پوستي چرب  و مستعد آكنه دارند بايد سراغ محصولات فاقد چربي (oil free) بروند يا كساني كه پوست خشك و معمولي دارند بايد محصولاتي را انتخاب كنند كه حاوي مرطوب‌كننده باشد. پوست‌هاي حساس هم بايد به‌دنبال محصولات غيرحساسيت‌زا (hypoallergenic) و غیرکومدون‌زا (noncomedogenic) باشند. توضيحات كامل‌تر را مي‌توانيد در صفحه بعد  پيدا كنيد.

رنگ مناسب را چطور انتخاب كنيد؟
اگر مي‌خواهيد يك كرم‌پودر جديد بخريد نبايد رنگ آن را پشت دست امتحان كنيد چرا كه رنگ‌ آن همساني چنداني با پوست صورت ندارد. براي انتخاب اول رنگي را كه فكر مي‌كنيد با پوست شما سازگارتر است، انتخاب كنيد. بعد از تيره‌ترين تا روشن‌ترين آن را روي خط فك‌تان بگذاريد سپس زير نور طبيعي برويد و بازتاب هر كدام از آنها را چك كنيد؛ رنگي كه روي صورت شما چندان مشخص نباشد انتخاب خوبي است.

كرم‌پودرتان را همراه با فصل عوض كنيد
پوست شما در همه فصل‌ها رنگي يكسان ندارد و در برخي فصل‌ها تير‌ه‌تر است و بعضي فصل‌ها روشن‌تر از طرف ديگر رنگ پوست با سن هم تغيير مي‌كند، بنابراين نبايد انتظار داشته‌ باشيد رنگي را كه سال قبل براي‌تان مناسب بوده‌ در حال حاضر هم مناسب باشد؛ شما بايد به طور مرتب رنگ كرم‌پودرتان را با توجه به رنگ پوست‌تان تغيير دهيد تا مبادا روي پوست بيش از اندازه تيره يا روشن به نظر برسد.

سبز و بنفش انتخاب کنید
اگر روي صورت‌تان جاي زخم يا جوش يا حتي لكي وجود دارد استفاده از كرم‌هاي گريم (PRIME)  مي‌تواند براي صاف كردن و يك‌رنگ كردن پوست شما حسابي به كار آيد، كرمي كه پايه‌سبز دارد، مي‌تواند به خوبي قرمزي‌ها را بپوشاند چرا كه سبز در تضاد كامل با قرمز است. اگر هم پوستي رنگ‌پريده و بي‌طراوت داريد توصيه مي‌كنيم سراغ كرمي با پايه بنفش برويد تا كمي به پوست جان بدهد.

كانسيلر را فراموش نكنيد
شما مي‌توانيد با استفاده از كانسيلر مقدار كمتري كرم‌پودر استفاده كنيد؛ البته بايد يادتان باشد كه روي پوست، رنگ كرم‌پودر را با كانسيلر كاملا مخلوط كنيد تا مرز ميان آنها مشخص نشود.

حالا نوبت كرم‌پودر است
پشت دست شما مي‌تواند مانند پالت نقاشي عمل كند به شرط آنكه كاملا تميز باشد. بايد چند قطره از كرم‌پودر را روي پشت دست بگذاريد و بعد با برس مخصوص كرم‌پودر آرام روي آن بزنيد و رنگ را روي پوست صورت پخش كنيد؛ بايد  رنگ را دورتا دور صورت و اطراف گردن كاملا يكنواخت پخش كنيد؛ كناره‌هاي گوش را فراموش نكنيد و درنهايت با برس رنگ صورت را كاملا يكنواخت كنيد تا مبادا تكه‌اي پر رنگ يا كم‌رنگ باشد.

به صورت حجم دهيد
اگر بخواهيد يك آرايش كامل داشته‌ باشيد بايد كمي تكنيك‌هاي گريم را به كار ببريد؛ مثلا براي مشخص كردن حالت صورت مي‌توانيد با استفاده از پودري نسبتا  تيره‌تر از رنگ پوست خودتان كناره‌هاي صورت را سايه بيندازيد؛ كافي است با يك برس آرايشي مخصوص پودر كه سر آن كوچك و زاويه‌دار است  كناره‌هاي صورت و خط رويش موها را تيره كنيد، شما بايد منحني نزديك استخوان گونه و زير خط فك را به شكل عدد 3 پودر تيره بزنيد و سپس رنگ را پخش كنيد تا مرز ميان رنگ‌ها مشخص نباشد.

چه كارهايي با برنزه كننده‌ مي‌توان كرد
پودرهاي برنزه‌كننده مي‌توانند تاثيري بيشتر از آنچه شما تصورش را بكنيد، داشته ‌باشند. شما مي‌توانيد با اين پودرها درخشندگي متفاوتي به صورت‌تان ببخشيد؛ كافي است با يك برس نسبتا بزرگ آرايشي مقدار كمي از پودر برنزه‌كننده را برداريد و روي قسمت‌هايي بزنيد كه معمولا بر اثر نور خورشيد تيره مي‌شوند، يعني اطراف استخوان‌هاي گونه، قسمت پاييني بيني و كناره‌هاي صورت. با اين كار آرايش شما بسيار طبيعي‌تر جلوه مي‌كند. يادتان نرود كه رنگ‌ها را يكنواخت كنيد.

اگر مي‌خواهيد عكس بگيريد
اگر برنامه عكاسي داريد توصيه مي‌كنيم سراغ مدادها يا سايه‌هاي روشن‌كننده برويد چرا كه مي‌توانند جلوه خاصي به صورت شما بدهند؛ كمي از روشن‌كننده را در وسط بيني و در امتداد استخوان ابرو (بالاي پلك) جاي سايه‌ چشم بزنيد تا اين قسمت‌ها را برجسته‌تر نشان دهيد (در شكل اين نقاط به خوبي نشان داده شده ‌است).در نهايت هم رنگ را يكنواخت كنيد.

كدام كرم‌پودر را بخريد

کسانی که پوست براقی دارند
کسانی که پوست براق و شفافی دارند یعنی پوست‌هایی که مثل آینه می‌درخشد اما گاهی هم جوش‌های ریزی در آن دیده می‌شود بهتر است بعد از زدن ضدآفتاب مخصوص پوست از پنکیک استفاده کنند چراکه در این مواقع پنکیک هم قدرت پوشانندگی خوبی برای جوش‌ها دارد و هم این‌گونه پوست‌ها را جوان‌تر نشان خواهد داد.که البته نباید هیچ‌گاه پنکیک را دور چشم‌ها زد بلکه تنها با گذاشتن و برداشتن پد پوست را  باید کمی مات کرد.

کسانی که پوست خشک دارند
اگر پوستی خشک دارید و همیشه مجبورید آن را با انواع کرم‌های مرطوب‌کننده مرطوب نگه دارید بهتر است در بعضی موارد، نه همیشه، از پنکیک در پایان آرایش‌تان استفاده نکنید چرا که در هر سنی که باشید خشکی پوست‌تان باعث می‌شود که با پنکیک خطوط چهره بیشتر مشخص شود، راه بهتر آن است که پس از استفاده از ضدآفتاب مخصوص پوست‌تان تنها از یک کرم پودر خوب استفاده کنید و در صورتی که دوست داشتید پوست‌تان مات دیده شود کرم‌‌‌پودر مات بخرید و روی ضدآفتاب‌تان بزنید.

اگر پوستی کدر دارید
اگر پوستی کدر و دارای جوش و همین‌طور لک‌های به‌جا مانده از جوش دارید، ابتدا ضدآفتاب فاقد چربی خود را بزنید، سپس از یک کرم‌پودر خوب که قابلیت پوشانندگی خوبی دارد، استفاده کرده و تمام نقاط پوست را با آن بپوشانید و با حرکت آرام ضربه زدن آن را خوب روی پوست بخوابانید و در پایان کار آرایش هم پد یا همان ابر پنکیک را برداشته و با حرکت گذاشتن و برداشتن روی پوست، آن را کمی از براقی به ماتی برسانید. باز هم در نظر داشته باشید که پد را اطراف چشم‌ها نمالید.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی هانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *