آخرین خبرها

از بین بردن کسالت

براي اين که به زندگي احساس بهتري ببخشيد و حسي جديد داشته باشيد بايد روش هايي را در زندگي به کار ببنديد. در اينجا  روش هاي تازه و جديد را براي اين که در روزهاي دلگير و خسته کننده پاييز و زمستان احساس بهتري پيدا کنيد به کار ببنديد.

exercise - از بین بردن کسالت
exercise

1– دوست خودتان باشيد

سعي کنيد همان طور که با صميمي ترين دوستانتان برخورد مي کنيد، با خودتان نيز رفتار کنيد. وقتي که دوستي يا کسي که به او علاقه داريد در وضعيت روحي بدي به سر مي برد و از شما کمک مي خواهد براي او چه مي کنيد؟ از او مي خواهيد تا نگران نباشد. به او مي گوييد استراحت کند يا به نوعي سرخودش را گرم کند و به مشکلش فکر نکند و … در اين حالت و در اين روزها به خودتان نيز همان توصيه ها را بکنيد.

2 – رنگ نارنجي

از زمان هاي قديم «رنگ درماني» جزو موارد بسيار مهمي بوده که توسط روان شناسان شناخته شده است. از رنگ ها براي کاهش استرس در بيماران و دادن آرامش به آنها استفاده زيادي شده و مي شود. روان شناسان معتقد هستند که رنگ نارنجي باعث افزايش حس خوشبيني، اشتياق و شانس آوردن است. براي اين که اين احساس در شما شناور شود چند شاخه گل نارنجي در گلدان بگذاريد و به آنها نگاه کنيد. تابيدن نور نارنجي يا ليوان هايي به اين رنگ نيز به شما احساس شادي مي دهد. اکنون که دراوايل زمستان هستيم مي توانيد يک سبد نارنگي، خرمالو يا پرتقال روي ميز بگذاريد.

3 – شکلات بخوريد

زنان به خوردن شکلات بخصوص قبل از عادت ماهيانه علاقه مند هستند زيرا تحقيقات نشان داده که شکلات باعث مي شود حالات و روحيات افراد تغيير کند. شکلات ميزان سروتونين و اندروفين خون را زياد مي کند و اين دو هورمون باعث شادماني مي شود. سعي کنيد گاهي شکلات بخوريد، تا اين احساس در شما تقويت شود.

4 – آنچه را دوست داريد بنويسيد

هر چيزي را که مورد علاقه تان است و به آن عشق مي ورزيد روي کاغذي بنويسيد. اين کار حس خوبي به شما خواهد داد. زيرا متوجه مي شويد که با برگشت به خاطرات گذشته زماني به آنچه و آن کساني که در کنارتان زندگي کرده اند احساس محبت داشته ايد.

5 – موسيقي گوش کنيد

سعي کنيد براي لحظاتي موسيقي گوش کنيد. با موسيقي مي توانيد به آرامش ذهني برسيد و مشکلات را فراموش کنيد. حتي اگر شده اين کار براي دقايقي يکنواختي زندگي را از بين مي برد.

6 – با رنگ ها بازي کنيد

به سراغ مداد رنگي، گواش، آبرنگ و ماژيک کودکتان برويد و مثل آنها شروع به نقاشي کنيد. نقاشي حالات دروني تان را بازگو مي کند؛ همانطور که يک کودک نيز با نقاشي احساس درون خود را به خوبي نشان مي دهد. با بازي کردن با رنگ ها احساس آرامش و شادي به شما دست خواهد داد.

7 – خدا را سپاس بگوييد

به ياد سه موفقيت آخرتان بيفتيد و با سپاسگزاري و شکرگزاري از خداوند و کشيدن يک نفس عميق، انرژي بيشتري ذخيره کنيد.

8 – به عکس هاي قديمي نگاه کنيد

آلبوم هايتان را ورق بزنيد و به عکس دوستان و اقوام نگاه کنيد. با ديدن آنچه که در گذشته بوده و خاطرات سال هاي قبل لبخندي روي لب هاي شما خواهد نشست و احساس خوبي در وجودتان برپا خواهد شد.

9 – پيغام جديد تلفني بگذاريد

اگر تلفن همراه تان يا تلفن خانه تان پيغام گير دارد، جملات جديد و متفاوتي روي آن بگذاريد. مي توانيد روي اين پيغام گير بگوييد: «براي دعوت کردن من به ميهماني يا شام، بعد از شنيدن صداي بوق پيغام بگذاريد!» مي توانيد جوکي تعريف کنيد يا جمله اي طنز روي پيغام گيرتان ضبط کنيد. اين کار، به خود شما و کسي که به شما تلفن زده شادي مي بخشد.

10 – بوهاي شادي آفرين

بعضي از بوها براي تغيير احساس انسان شناخته شده اند. گل رز، بابونه، شمعداني معطر، ليمو و بالنگ از جمله اين بوها هستند. اين بوها را به عنوان خوشبوکننده و معطرکننده هوا و فضا مورد استفاده قرار دهيد.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *