آخرین خبرها

افزایش فروش محصولات

Untitled 1 200x100 - افزایش فروش محصولاتگروه نرم افزاری تی تیل امروز برایتان 4 روش بسیار اساسی برای بازار یابی و فروش بهتر محصولتان قرار داده است اگر کسب و کاري را شروع کرده ايد و مشترياني داريد ، بنابرين فروش شما قابل افزايش است. نکته مهم آن است که از روشهاي مناسب……

براي افزايش فروش استفاده کنيد. بعضي از اين روشها بلافاصله فروش را افزايش مي دهند. حال به چهار روش اشره مي کنيم.

1.هنگامي که مشتري محصولي را مي خرد ، محصولي ديگر نيز به او پيشنهاد کنيد.يکي از يافته هاي جالب من در زمينه بازاريابي ، مشاهده حالتي بنام “حالت خريد” است. مشتري معمولا در ابتدا در حالت دفاعي است، سئوالات زيادي مي پرسد ، از محصول ايراد مي گيرد و وقتي بلاخره قانع شد که محصولي را بخرد ، وارد “حالت خريد” شده است. در اين زمان خيلي راحت مي توان محصولات ديگري به او فروخت. همين موضوع باعث مي شود که وقتي شخصي يک دوربين عکاسي خريد ، بتوان به او يک کيف ، باتري اضافي و سه پايه و … فروخت. مشتري براي خريد محصولات بعدي مقاومت نمي کند و وسواس زيادي نشان نمي دهد. بنابرين هرگاه مشتري کالايي را سفارش داد ، کالاهاي مرتبط ديگري را به او توصيه کنيد. هيچگاه پيشداوري نکنيد که  چون مشتري در خريد اول مقاومت زيادي نشان داده ، پس کالاهاي ديگر نخواهد خريد.

2.هيچگاه تخفيف ندهيد!تخفيف يکي از هزينه هاي پنهان هر کسب و کاري است که در غالب موارد به آن اهميت داده نمي شود. بجاي دادن تخفيف ، کالايي را معادل مقدار تخفيف به مشتري هديه بدهيد. مثلا اگر کالايي را ده هزار تومان مي فروشيد و مشتري تقاضاي تخفيف مي کند ، به او يک کالاي هزار توماني جايزه دهيد. با اينکار بجاي يک کالا دو کالا فروخته ايد و نکته مهم ديگر آن است که کالاي هزار توماني براي شما هزينه اي کمتر از هزار تومان دارد. لذت تخفيف گرفتن خيلي زود به فراموشي سپرده مي شود ، ولي هديه تا مدتها در ذهن مشتري مي ماند و بهانه اي براي تعريف اين موضوع به ديگران مي شود. بنابرين به تفيف بعنوان هزينه و ضرري جدي براي کسب و کارتان نگاه کنيد.

3.به مشتريان غيرفعال بفروشيد.در هر کسب و کار ، مشترياني وجود دارند که ديگر خريد نمي کنند. طبق نظرسنجي که در آمريکا صورت گرفته ، مهمترين دليل آن قطع ارتباط بين فروشنده و مشتري مي باشد. پس در ارتباط بودن با مشتريان کليدي مهم براي فروش بيشتر است. فهرستي از مشتريان غيرفعال تهيه کنيد و سپس براي آنها يک کارت پستي بفرستيد و به آنها يادآوري کنيد که براي شما باارزش هستند. همچنين مي توانيد يک فروش ويژه براي آنها در نظر بگيريد تا دوباره به مشتريان فعال شما بپيوندند. راه ديگر آن است که با آنها تماس بگيريد تا محصولات جديد را به آنها معرفي کنيد. هميشه بخاطر داشته باشيد که فروش به مشترياني که حداقل يکبار از شما خريد کرده اند بسيار آسانتر از فروش به مشتريان جديد است. بنابرين هميشه با مشتريان ارتباط داشته باشيد و حتي اگر آنها براي مدتي از شما خريد نمي کنند ، باز با آنها تماس گرفته و ارتباط خود را با آنها حفظ کنيد.

4.چيزي با ارزش به مشتريان بدهيد که براي شما هزينه زيادي نداشته باشد.شما مي توانيد براي محصولات خود يک جايزه در نظر بگيريد و براي مدتي محدود به تمام کساني که از شما خريد مي کنند آن جايزه را نيز ارائه کنيد. جايزه مي تواند يک کتاب الکترونيکي کوتاه بصورت PDF باشد که پس از هر خريد ، به آدرس ايميل مشتري فرستاده  شود. مثلا اگر مخلوط کن مي فروشيد مي توانيد راهنمايي تهيه کنيد و طرز تهيه چندين نوشيدني ميوه را که با مخلوط کن قابل تهيه است براي مشتري ارسال کنيد. اينکار براي شما هزينه چنداني ندارد و باعث افزايش فروش خواهد شد. اگر محصولاتي را مي فروشيد که کار با آنها خيلي ساده نيست ، مي توانيد طرز استفاده از وسيله را توضيح داده و آنرا بصورت صوتي ذخيره کنيد. سپس راهنماي صوتي را بر روي سي دي به مشتريان بدهيد. مطمئن باشيد مشتريان براي افراد ديگر نيز ، از کسب و کار شما صحبت خواهند کرد.
نکته مهم آن است که به مشتريان يادآوري کنيد که شرط تعلق جايزه به آنها آن است که خريد آنها تا قبل از تاريخ مشخصي انجام پذيرد. بدين ترتيب فروش شما بلافاصله افزايش خواهد يافت.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *