آخرین خبرها

بیوگرافی کریس اسفیریس

بیوگرافی کریس اسفیریس : یکی از بزرگترین آهنگسازان برجسته در زمینه موسیقی کلاسیک یا نیوایج  کریس اسفریس می باشد . کریس اسفیریس سبک مخصوص خود را در موسیقی دارد . با دانشنامه تی تیل برای مطالعه این متن همراه باشید .

ChrisSpheeris - بیوگرافی کریس اسفیریس
بیوگرافی کریس اسفیریس

بیوگرافی کریس اسفیریس ( chris spheeris )

در طول مدت ۱۵ سال فعالیت هنری حرفهای به تولید آلبومهای زیر دست یافت و دیدگاه خود از موسیقی را به جهانیان نشان داد. دیدگاهی که همه ما شنودگان حرفهای به نحوی آنرا ستایش میکنیم. تاثیرات خاصی که موسیقی این هنرمند بر شنونده می گذارد مطمئناً از جنس مختلفی نسبت به دیگر آهنگسازان سبک خود داراست:

Pathway to Surrender: 1988

Enchantment: 1991

Culture: 1993

Desires: 1994

Europa: 1995

Mystic Traveller: 1996

Eros: 1997

Dancing with the Muse: 1999

The Best of Chris Spheeris: 2000

Brio: 2001

Adagio: 2001

 کریس شیوه آثارش را از میان فرهنگها، بوسیله آلات رمانتیک موسیقیایی توسعه داد. ادیسه روحی و جغرافیایی که از موسیقیش توسط کیفیتی واحد، عجیب و غریب، احساسی و جهانی الهام گرفته شده است. ۱۷ ضبط وی در بیش از یک میلیون خانه پیدا می شود و ۵۰ فیلم مستندی که صاحب امتیاز اوست در سرتاسر جهان منتشر شد. آلبوم Enchantment، بسال ۱۹۹۱ با همکاری طولانی مدت دوست خلاقش Paul Voudouris عمومیت اسپانیانی را تکان داد و بعنوان کلاسیک مدرن مصور شد.

brio - بیوگرافی کریس اسفیریس

در سال ۱۹۹۵ کریس ضبط درخشانی در یونان را آغاز کرد زمانیکه Cypriot خواننده Constantina یکی از ساخته هایش را ضبط میکرد. با قدردانی از موفیتهای وی، کریس اظهار داشت: “افتخار بزرگی بود که در جایگاهی باشم برای برگرداندن چیزی به فرهنگ غنی یونانی که به زندگی و موسیقی من الهام بخش بوده.”

 در سال ۱۹۹۷ به همراه کمک تهیه کنندهاش، Robert Cory، جایزه سریال ۱۳ قسمتی Mystic Lands به کارگردانی Chip Duncan و راوی توسط بازیگری تحسین برانگیز Edward James Olmos را از آن خود کرد. در سال ۲۰۰۰ وارد دنیای جدیدی از موسیقی شد هنگامیکه Reakwon تعداد ۳ عدد از آهنگهای کریس را در ضبط آلبوم Immobilarity استفاده کرد.

 در سال ۲۰۰۱ دو آلبوم جدید دیگر به نامهای Brio و Adagio را عرضه داشت. Brio اثر مشترکی با گیتاریست و دوست همراهش، Antony Mazzella بود. Adagio یک تکنوازی پیانو بود که در آن آثار قدیمی و زیبای خود تنظیم شده در گیتار را با پبانو مینواخت.

احساسی جدید و قابل تحسین. در نوامبر سال ۲۰۰۱ سفیرس جایزهای بخاطر این آلبوم نیر دریافت نمود. وی بعنوان موسیقیدان سال برای کار Elios Society بخاطر فعالیت هنرمندانه و فرهنگیش شناخته شد.

او میگوید: “یک هنرمند نباید از ریسک کردن واهمه ای داشته باشد. ریسک کلیدی برای هنری بزرگ است. هنگامیکه یک هنرمند دست از ریسک کردن بر دارد همه چیز برای او تمام شده است.” با این جمله بشدت موافقم چراکه تمام بزرگانی که هنوز حرفی برای گفتن دارند، ابتدا به ساکن ریسک حرکتی را قبول کرده اند که دیگران تا قبل از آن این کار را نکرده بودند. مطمئناً آثار و موسیقی حیرت آور کریس سفیرس برای جملگی، تداعی کننده لحظه هایی از زندگی آنهاست. لحظه هایی که در آن قسمتهای تلخ و شیرین گنجانده شده است.

 موسیقی او به گونه ای نیست که بتوان آن را به آسانی درک کرد و برای صحبت کردن با این نوع موسیقی باید به تدریج در عالم متفاوت آن فرو رفت تا بتواند در مغز شما ته نشین شود.

 برای خرید مجموعه آثار کریس اسفریس اینجا کلیک نمایید.

منبع : دانشنامه تی تیل . بیوگرافی کریس اسفیریس

3/5 - (2 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *