اکثر جاذبه‌های مهم یکاترینبورگ Yekaterinburg در مرکز شهر متمرکز شده‌اند. برخی از مکان‌های محبوب برای پیاده‌روی شامل خیابان عابر پیاده مرکزی،مملو از مغازه‌ها و کافه‌ها، نیمکت‌های بزرگ و مجسمه‌های برنز واقعی و آب‌نما هستند که کسانی را که مایل به گرفتن عکس هستند همواره به خود جذب می‌کنند.

    گردشگری - جاذبه‌های مهم یکاترینبورگ Yekaterinburg

معرفی جاذبه های یکاترینبورگ

در این قسمت از سایت کی بریم سفر قصد داریم شما را با جاذبه های یکاترینبورگ که مهم ترین آنها عبارتند از پلوتینکا Plotinka موزه معدن شناسی اورال (ural) تور پیاده‌ روی خط قرمز سینما تئاتر کولیزی Kolizey کلیسای خونین (Church on the Blood) تئاتر اپرا یکاترینبورگ (Yekaterinburg State Opera Theater) پارک پیروزی (victory park) خانه آهنگر کریلو  Kirillov  تئاتر اپرا یکاترینبورگ (Yekaterinburg State Opera Theater) آشنا کنیم با ما همراه باشید .

روسیه - جاذبه‌های مهم یکاترینبورگ Yekaterinburg

پلوتینکا Plotinka

پلوتینکا Plotinka در یکاترینبورگ Yekaterinburg با استفاده از چوب کاج اروپایی اورال Ural (درختی که در آب نمی پوسد بلکه فقط سخت‌تر و قوی‌تر می‌شود) ساخته‌شده است. این ساختمان یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌ها در مقایسه با ساختمان‌های موجود در روسیه محسوب می‏شود. پلوتینکا Plotinka مانند یک پل طبیعی به نظر می‌رسد؛ در یک‌طرف آن رودخانه و از سوی دیگر آن برکه شهر وجود دارد. دانش آموزان برای استراحت و دوستداران تاریخ و نیز زوج های جوان برای گرفتن عکس به اینجا می‌آیند. در تابستان شما می‌توانید یک قایق اجاره کنید و یا به اردک‌ها غذا بدهید. در حوالی خیابان‌ها، موزه هنرهای زیبا و صنایع، معماری و طبیعت اورال Ural وجود دارد. پلوتینکا Plotinka بدون شک مکان مورد علاقه برای ساکنان این شهر است که در آن تعداد زیادی از جشنواره‌ها و تعطیلات عمومی برگزار می‌شود.

پیاده‌ روی خط قرمز سینما - جاذبه‌های مهم یکاترینبورگ Yekaterinburg

موزه معدن شناسی اورال (ural)

این موزه توسط ولادیمیر پلپنکو Pelepenko Vladimir تاسیس شده است. موزه معدن شناسی اورال Ural با توجه به شور و شوق خالق خود به سنگ ها در دهه 1970 آغاز به کارکرده است. ولادیمیر پلینکو در جستجوی این مواد معدنی، نه‌تنها کل اورال Ural، بلکه سایر استان‌های روسیه و بسیاری از کشورهای خارجی را نیز جست‌وجو کرد. این موزه مجموعه‌ی منحصربه‌فردی از مواد معدنی، استخوان و سنگ های حجاری ‌شده است که حدود 10000 قطعه را شامل می‌شود. بخش فریبنده این مجموعه، ظاهر زیبایی‌شناختی و شرایط خوب آن‌ها است. نمونه های تراش خورده به ‌عنوان سنگ زینتی که به‌ طور عمده نشأت‌گرفته از منطقه اورال و همچنین از سایر بخش‌های روسیه ارائه‌ گشته است. مجموعه پلپنکو Pelepenko طیف گسترده‌ای از سنگ‌های نیمه قیمتی را در بر می گیرد و به ‌طور مداوم با نمایشگاه‌های جدید به‌روز می‌شود. این مجموعه دارای ارزش علمی و هنری بالا است و به ‌عنوان یکی از بهترین مجموعه‌ها در تمام روسیه به شمار می رود.

 

 

.jpg - جاذبه‌های مهم یکاترینبورگ Yekaterinburg

تور پیاده‌ روی خط قرمز

تور پیاده‌روی خط قرمز در یکاترینبورگ Yekaterinburg یک مسیر توریستی عابر پیاده در مرکز تاریخی یکاترینبورگ Yekaterinburg است که توسط رنگ قرمز ویژه‌ای بر روی آسفالت علامت‌گذاری شده، این مسیر شش و نیم کیلومتر طول دارد و دایره‌ای شکل است، بنابراین شما می‌توانید دقیقا به محل شروع برگردید. 35 منظره جالب که با استفاده از شماره‌های خاص مشخص‌شده‌اند در این مسیر وجود دارد. تور خط قرمز یک پروژه ملی ابداع ‌و اجرا شده توسط ساکنان این شهر بوده که در سال 2011 این پروژه از صفحات مجله زندگی Live Journal خارج شد و یک وب‌ سایت را به خود اختصاص داد.

 

 

Plotinka - جاذبه‌های مهم یکاترینبورگ Yekaterinburg

سینما تئاتر کولیزی Kolizey

این سینما و تئاتر مدرن در یک ساختمان تاریخی مهم واقع‌شده، یک بنای تاریخی که در آن تاریخ سینما در یکاترینبورگ Yekaterinburg آغازشده است. این ساختمان در سال 1845 به‌عنوان اولین تئاتر شهری ساخته شد. در سال 2002 تئاتر بازسازی شد و افتتاحیه بزرگ آن به‌عنوان روز سینما روسیه شناخته شد. این مکان شامل یک سالن بزرگ تئاتر و دو سالن سینما با ظرفیت 291 صندلی است. سالن بزرگ آن، میزبان جشنواره‌های مختلف فیلم، ازجمله جشنواره انیمیشن برای خانواده‌هاست. در طبقه دوم این ساختمان یک کتابخانه رایگان وجود دارد که در آن شما می‌توانید کتاب‌های موردعلاقه خود را برگزیده و مطالعه کنید. دیوار این سالن با آثار هنرمندان محلی تزئین شده است.

کلیسای خونین (Church on the Blood)

این کلیسا در محل اعدام آخرین تزار روسیه، نیکلای دوم Nicholas II که پس از انقلاب فوریه استعفا داد، واقع‌شده است. این کلیسا به دلیل اینکه در کنار همسر پادشاه، پنج کودک و نوکران آن‌ها نیز به قتل رسیدند تحت عنوان کلیسای خونین نامیده می‌شود. امروزه این کلیسا برای برگزاری جشن یاد بود قربانیان بی‌گناه اختصاص داده‌شده است و یک محل بزرگ برای زیارت محسوب می‏شود. معبد به شکل پنج گنبدی و با سبک روسی ساخته‌شده است. بخش فوقانی کلیسا به‌ عنوان معبد عمومی استفاده می‌شود و در قسمت زیرین موزه  با یک ‌راه پله مارپیچ واقع شده است. برای بسیاری از شهروندان، کلیسای در خون یک مکان محبوب برای پیاده‌روی و عکاسی جشن‌های عروسی است.

تئاتر کولیزی - جاذبه‌های مهم یکاترینبورگ Yekaterinburg

پارک پیروزی (victory park)

این پارک جنگلی بزرگ در مرکز یکاترینبورگ Yekaterinburg واقع‌شده است. در این پارک همراه با کلیدهای آلاچیق خصوصی به شما کیسه‌های زباله و سفره یک‌بارمصرف سفید داده خواهدشد. همه ‌چیز در اطراف پارک پیروزی victory park تمیز و بدون آثاری از زباله است. این پارک برای فعالیت‌های مختلف مناسب و شامل نیمکت‌ها و نقاط پراکنده در اطراف آن برای کباب پزی است. در طول ماه‌های گرم تابستان بازدیدکنندگان می‌توانند دوچرخه اجاره کنند. مینی گلف و یا والیبال ساحلی بازی کنند و در طول زمستان  با اجاره ی چوب اسکی به ورزش و سرگرمی بپردازند.

 

خانه آهنگر کریلو Kirillov

خانه آهنگر خودآموخته Kirillov شبیه به خانه ی افسانه‌ای است که منتقدان هنری آن را به هنر ساده و بی‌تکلف نسبت داده‌اند. این خانه در نزدیکی یکاترینبورگ Yekaterinburg و در روستای کوچکی از کونارا Kunara قرار دارد. خالق این معماری یک آهنگر معمولی، سرگئی کریلو Sergei Kirillov  بوده که به‌طور خستگی‌ناپذیری بیش از 15 سال برای ساخت خانه‌اش کارکرد. ازجمله ویژگی‌های این خانه، نقاشی الگودهی شده و زیورآلات سنتی و طراحی با استفاده از نمادهای ارتدوکس، گل و ستاره اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‏شود. امروزه گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن خانه کریلو Kirillov می‌آیند و بسیاری از رهنماهای  تور، بازدید از این معماری شگفت‌انگیز را پیشنهاد می‌کنند.

در روسیه - جاذبه‌های مهم یکاترینبورگ Yekaterinburg

رستوران منحصربه‌فرد ورتیکال Vertikal

رستوران منحصربه‌فرد ورتیکال Vertikal واقع در طبقه 51، بلندترین برج موجود در یکاترینبورگ Yekaterinburg محسوب می شود. غذاهای خوشمزه‌ی سرآشپز و یک لیست نوشیدنی خوب و متفاوت شما را شگفت‌زده خواهد کرد. هیچ جایی بهتر از این رستوران در یکاترینبورگ Yekaterinburg برای تجربه ناهارخوری مشرف‌ به افق شهر وجود ندارد. صدف تازه ویژه Gilardo گیلاردو، فیله سگ دریایی با مارچوبه فالس ریسوتو risotto false، سوپ سیب‌زمینی با هشت‌پا و پنیر بری و یا غذایی فوق‌العاده مانند پای خرگوش با کنگر فرنگی و سیب پخته را حتما در این رستوران امتحان کنید.

تئاتر اپرا یکاترینبورگ (Yekaterinburg State Opera Theater)

اجرای تئاتر در اپرای یکاترینبورگ Yekaterinburg را از دست ندهید. اپرا اکادمیک و تئاتر یکاترینبورگ Yekaterinburg یکی از جاذبه‌های اصلی فرهنگی مسکو است و به ‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های اپرا در روسیه به شمار می‏رود. اجرای تئاتر و هنرمندان آن‌ را به ‌مراتب فراتر از مرزهای منطقه Sverdlovsk ساخته و به‌طور مداوم مخاطبان را تحت تأثیر قرارمی دهند. تئاتر اپرا در خیابان اصلی، لنینا Lenina، واقع‌شده و نمای مجلل آن در شب روشن می‌شود. این ساختمان به سبک تئاتر کلاسیک در وین Vienna و ادسا Odessa ساخته‌شده و مجموعه‌ای از تئاترهای اپرا معروف و محبوب همچون یوجین انجین، بی بی پیک، ازدواج فیگارو، دریاچه قو و رومئو و ژولیت در میان دیگر اجراهای این سالن شناخته‌شده است.

معدن شناسی اورال - جاذبه‌های مهم یکاترینبورگ Yekaterinburg

آب و هوای یکاترینبورگ کلیک کنید

کلمات کلیدی جستجو شده :

پلوتینکا , موزه معدن شناسی اورال ,تور پیاده‌ روی خط قرمز سینما تئاتر کولیزی,کلیسای خونین,تئاتر اپرا یکاترینبورگ,پارک پیروزی,خانه آهنگر کریلو ,تئاتر اپرا یکاترینبورگ,جاذبه های گردشگری,جاذبه های توریستی,جاذبه های گردشگری روسیه,جاذبه های گردشگری یکاترینبورگ,