آخرین خبرها

جاذبه های گردشگری سامارا

سامارا شهری کوچک با جمعیتی بیش از یک‌میلیون نفر واقع در غرب روسیه است. رشد این شهر پس از جنگ جهانی رونق به سزایی یافت و در سال‌های اخیر به بخش گردشگری آن توجه ویژه‌ای شد تا بتوان سامارا را به شهری دلپذیر و جذاب برای گردشگران تبدیل کند. از قدم زدن در کنار ساحل رودخانه و اسکیت سواری تا رفتن به موزه‌ها و رفتن به تپه‌ی zhiguli همه و همه سامارا را به شهری کوچک اما جذاب مبدل ساخته است.

گردشگری 1 - جاذبه های گردشگری سامارا

لیست جاذبه های برتر شهر سامارا

  1. موزه‌ی هنر سامارا Samara Art Museum
  2. پناهگاه زیرزمینی استالینStalin’s Bunker
  3. گالری هنر کودکان Children’s Art Gallery
  4. گالری ویکتوریا Gallereya Victoria
  5. موزه‌ی Albamin
  6. مسجد سامارا Samara Mosque
  7. تپه‌ی Zhiguli

گردشگری روسیه - جاذبه های گردشگری سامارا

موزه‌ی هنر سامارا Samara Art Museum

موزه جزء مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی هر شهر محسوب می شود. موزه ی هنر سامارا یکی از بزرگترین موزه های روسیه می باشد و در مرکز تاریخی سامارا ساخته شده است. این موزه در ساختمان Clacissist قرار دارد که در ابتدا محل سکونت خانواده ی بازرگانی به نام  Shihobalov بوده است، اما درسال 1897 توسط هنرمندان سامارا و به مدیریت گولووکین Golovkin به موزه ی هنر مبدل شد. در موزه‌ی هنر سامرا بیش از 16 هزار اثر هنری قرار دارد که عمدتاً آثاری از هنرمندان روسیه می‏باشد.

.jpg - جاذبه های گردشگری سامارا

پناهگاه زیرزمینی استالینStalin’s Bunker

در سال 1941، زمانی که جنگ داخلی روسیه با شکست مواجه شد؛ به دلیل تهدید اشغال مسکو توسط نیروهای نازی، فرمان ساخت وسازهای مخفی در چند شهر روسیه صادر شد که یکی از این شهرها سامارا بود.

این پناهگاه ویژگی‌های به خصوصی را دار می باشد، در طبقه‌ی زیرین آکادمی فرهنگ و هنر واقع شده  است و یک‌راه مخفی برای ورود به آکادمی در پشت پناهگاه وجود دارد. پناهگاه در عمق 14 متری از سطح زمین قرار دارد و برای دسترسی به طبقات بالایی از آسانسور استفاده می‌شود. این پناهگاه در جنگ جهانی دوم مورداستفاده قرار گرفت.

و جاذبه های گردشگری - جاذبه های گردشگری سامارا

 

گالری هنر کودکان Children’s Art Gallery

در سال 1990 برای اولین بار در سامارا مکانی برای نمایش هنر کودکان روسیه ساخته شد. گالری کودکان در مرکز خانه‌ی klodt واقع‌شده است. این خانه شبیه به یک قلعه‌ ی افسانه ای و حاوی مجموعه‌ای از هنرهای کودکان است.

های گردشگری سامارا - جاذبه های گردشگری سامارا

گالری ویکتوریا Gallereya Victoria

این گالری توسط بهترین هنرمندان منطقه‌ی ولگا تأسیس‌شده و مکانی مناسب برای مشاهده‌ی آثار هنری و حتی خرید آن‌هاست.

منبع :جاذبه های گردشگری سامارا

.jpg - جاذبه های گردشگری ساماراگردس

موزه‌ی Albamin

یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های منطقه ولگا موزه‌ی Albamin است؛ که بیش از 180 هزار شیء در آن نگهداری می‌شود. مجموعه‌ای از آثار مربوط به علوم باستانی (فسیل‌شناسی، کانی‌شناسی، جانورشناسی، گیاه‌شناسی) ازجمله فسیل یافته شده در تپه‌ی zhiguli ؛ مجموعه‌ای بسیار جالب سکه‌شناسی و کتاب‌های کمیاب قرن 18 و 19 در این موزه قرار دارند.

 

 

مسجد سامارا Samara Mosque

این مسجد یکی از بزرگ‌ترین مسجدهای روسیه محسوب می‏شود که در سال 1990 از آجر قرمز ساخته‌شده است.

 

تپه‌ی Zhiguli

یکی از زیباترین و پرافتخارترین مناطق سامارا ، مناظر بسیار زیبای تپه‌ی Zhiguli  است. Zhiguli  بخش عظیمی از طبیعت سامارا را تشکیل می‌دهد.

 

 

موزه‌ی هنر سامارا Samara Art Museum , پناهگاه زیرزمینی استالینStalin’s Bunker , گالری هنر کودکان Children’s Art Gallery ,گالری ویکتوریا Gallereya Victoria ,موزه‌ی Albamin ,مسجد سامارا Samara Mosque ,تپه‌ی  Zhiguli  دریاچه بایکال مرواریدِ سیبری

 

5/5 - (3 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *