آخرین خبرها

جدا کردن usb از کامپیوتر

dff - جدا کردن usb از کامپیوتردر ويندوز روي دکمه Safely Remove Hardware کليک مي کنيد يا در مک و لينوکس آن را Eject مي کنيد؟ يا اينکه بدون هيچ کدام از آنها حافظه را از کامپيوتر جدا مي کنيد؟ به نظر شما انجام اين کار لازم است يا نه؟

کاربران مک و لينوکس هميشه دکمه Eject را مي بينند اما موضوع در مورد ويندوز به نظر کمي عجيب مي رسد. گاهي اوقات گزينه جدا کردن امن وجود دارد و گاهي اوقات آنقدر ها هم دم دست نيست. در ادامه متوجه مي شويد که چرا ويندوز در اين مورد متفاوت عمل مي کند.

ماجراي کش نوشتن اطلاعات
جدا کردن حافظه فلش وقتي که کامپيوتر بيچاره مشغول نوشتن اطلاعات روي آن است اصلا کار اخلاقي نيست و ممکن است سبب شود که اطلاعات شما خراب بشوند. به صورت پيش فرض بسياري از سيستم عامل ها داراي امکاني هستند که به آن کش (Cache) نوشتن اطلاعات مي گويند تا سرعت بيشتري داشته باشند.

وقتي شما اطلاعاتي را روي يک درايو ديگر مثلا روي يک فلش کپي مي کنيد، سيستم عامل ابتدا صبر مي کند تا اين درخواست ها به ميزان معيني برسد و همه آنها را با هم انجام بدهد. (به خصوص براي کپي کردن فايل هاي کوچک) وقتي شما دکمه Eject را ميزنيد در واقع به سيستم عامل مي گوييد که اين کش را خالي کند و کارهاي در ليست انتظار را به پايان برساند. بنابراين اگر بدون زدن اين دکمه، حافظه را جدا کنيد ممکن است برخي کارهاي انجام نشده باقي مانده باشد و اطلاعاتي را از دست بدهيد.

چرا ويندوز متفاوت است؟

index - جدا کردن usb از کامپیوتر

سيستم عامل مک و لينوکس از سيستم کش براي نوشتن اطلاعات به صورت پيش فرض براي تمام درايو ها استفاده مي کنند. اما ويندوز در اين مورد کمي متفاوت عمل مي کند و اين امکان را براي درايوهايي که به عنوان removable شناسايي مي کند غيرفعال مي کند. چرا که به اين نتيجه رسيده که ممکن است افراد بدون اينکه به اين پيچيدگي ها توجه کننده حافظه را از کامپيوتر جدا کنند! بنابراين با اين کار احتمال آسيب ديدن به اطلاعات شما کمتر مي شود.

به همين خاطر است که شما براي بعضي از حافظه هاي يو اس بي گزينه Safely Remove Hardware را نمي بينيد. چون ويندوز آن را به عنوان يک حافظه پرتابل شناسايي کرده و براي آن سيستم کش را خاموش کرده تا با خيال راحت حافظه را متصل و هر وقت که خواستيد از کامپيوتر جدا کنيد!

اما با اين وجود ويندوز همچنان بعضي از حافظه هاي فلش را به عنوان removable نمي شناسد و به همين دليل براي آن امکان کش نوشتن اطلاعات را روشن مي کند تا سرعت بيشتري داشته باشد. براي همين شما براي برخي حافظه هاي فلش دکمه جدا کردن امن را فعال مي بينيد.

در واقع در سيستم عامل ويندوز 7 شما مي توانيد خودتان اين تنظيم را براي هر کدام از حافظه هاي فلش تان جداگانه تنظيم کنيد. کافي است به Device Manager رفته و در بخش Disk Drives روي درايو مورد نظرتان کليک راست کنيد و در بخش Properties روي برگه Policies گزينه Quick Removal را انتخاب کنيد تا بتوانيد از اين به بعد اين حافظه را سريع تر از کامپيوتر جدا کنيد.

به هر حال…

5 - جدا کردن usb از کامپیوتر

دانستيد که بر خلاف لينوکس و مک، سيستم عامل ويندوز به شما اين امکان را مي دهد که بتوانيد با خيال راحت تر بدون زدن يک دکمه اضافي، حافظه فلش را از کامپيوتر جدا کنيد. اما ماجرا فقط در مورد کش نوشتن اطلاعات نيست. گاهي اوقات يک نرم افزار مشغول استفاده از يک فايل روي حافظه شما است و در چنين مواقعي اين امکان ويندوز هم ديگر به درد شما نمي خورد. بنابراين بهترين کار اين است که کاربر هر سيستم عامل که هستيد حافظه هاي يو اس بي را با يک کليک و با خيال راحت از کامپيوترتان جدا کنيد.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *