آخرین خبرها

حفظ زیبایی ناخن

حفظ زیبایی ناخن : بعد از مانیکور کردن ناخن که ناخن به فرم و حالت زیبایی در میآید خواسته اکثر افراد این است که این حالت را حفظ نمایند حال در این مطلب نکاتی برای حفظ حالت زیبای ناخن ارائه خواهد شد .

زیبایی ناخن - حفظ زیبایی ناخن
حفظ زیبایی ناخن

حفظ زیبایی ناخن

ناخن ها نباید خیلی بلند باشند. ناخن های خیلی بلند خودشان مستعد آسیب پذیر بودن هستند. هم چنین ناخن های شما نباید از ته گرفته شوند به طوری که گوشت زیر ناخن هایتان بدون حفاظ باشد چون این کار خطر عفونت برای شما به همراه خواهد داشت.

همیشه از یک صابون نرم و بدون مواد پاک کننده خیلی قوی استفاده کنید.

یادتان باشد که برای انجام کار های خانه و یا باغچه بانی از دستکش های پلاستیکی ضخیم برای حفاظت از دست هایتان استفاده کنید.

از تماس مستقیم دست با شوینده ها حتماً اجتناب کنید.

دست خود را برای مدت زمان زیادی در آب قرار ندهید . این کار باعث ضعیف شدن ناخن های شما می شود.

برای تمیز کردن کثیفی زیر ناخن هایتان، دست هایتان را در کاسه ای آب گرم که در آن چند قطره شامپو ریخته شده است، برای چند دقیقه قرار دهید و سپس آن ها را با یک برس یا مسواک نرم تمیز نمایید.

اگر فرصت کافی دارید ناخن ها و پوست خود را با روغن زیتون و حرکات ضربه ای ضعیف ماساژ دهید. این کار باعث قوی تر و براق شدن ناخن های شما می شود. هم چنین حمام کردن در وان و استفاده از نمک حمام (Bath salt) هم به براق شدن ناخن ها کمک خواهد کرد. راه دیگر برای شفاف کردن ناخن ها ماساژ دادن آنها با استفاده از دانه خردل می باشد.

هم چنین می توانید برای ناخن های خود ماسک های خانگی تهیه کنید:

مواد لازم

یک قاشق چای خوری پوره آواکادو

یک قاشق چای خوری زرده تخم مرغ

یک قاشق سوپ خوری عسل

به میزان بسیار کم نمک

مواد اولیه بالا را با هم بزنید تا به یک ماده کرم مانند یک دست تبدیل شود و سپس این ماده را روی ناخن های خود و پوست اطراف آن قرار دهید و ناخن هایتان را ماساژ دهید. این کار را برای 30 دقیقه ادامه دهید و سپس ناخن هایتان را بشویید اگر تمایل داشتید می توانید از میزان بالاتری از این ماده روی ناخن هایتان استفاده کنید. به شرط اینکه در یخچال ماسکتان را نگهداری کنید می توانید آن را تا 1 ماه هم استفاده کنید. برای اینکه این ماسک به بهترین نحو اثرش را روی ناخن های شما داشته باشد نباید در 30 دقیقه ای که ماسک روی ناخن هاییتان است کار دیگری انجام دهید و به یاد داشته باشید که بهترین زمان برای استفاده از این ماسک بروی ناخن هایتان 2 ساعت قبل از خوابیدن است.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *