آخرین خبرها

حقایقی از مذهب روسیه | قبل از سفر به روسیه بخوانید

حقایقی از مذهب روسیه از گذشته تا امروز » امروزه در زندگی معنوی و عمومی مردم روسیه دین نقش مهم و برجسته‌ای را ایفا می‌کند. در این میان اکثریت مردم این کشور معتقد به فرقه‌های دین مسیحی ارتدوکس orthodox هستند. روسیه در زمان سلطه پرنس ولادیمیر Vladimir در سال 988 دین مسیحیت را در مراسمی در مناسک بیزانس Byzantine به‌عنوان مذهب رسمی کشور برگزید.

روسیه - حقایقی از مذهب روسیه | قبل از سفر به روسیه بخوانید

نام‌گذاری روسیه در کلیسای ارتدوکس مسیحی صورت گرفت. تاج‌وتخت پدرسالاری و شاهی توسط اولین شاه روسی در مسکو در سال 1589 برقرار شد. نیکونNikon در طول سال‌های 1652 تا 1658 پادشاه روسیه و مسکو بود که تلاش‌های بسیاری در مقابل کشیشانی که به دنبال ایجاد تغییرات در آیین مسیحی بودند انجام داد و در مقابل اقدامات آن‌ها ایستادگی کرد و همچنین کتاب‌های مذهبی زیادی را در راستای بهبود برنامه‌های خدماتی و تعلیم دینی مردم تأمین کرد. این نظام شاهی در روسیه تا اوایل قرن 18 جان سالم به دربرد. در سال 1718 پیتر کبیر نظام کنترل اجتماعی و اشتراکی را در کلیسای روسی معرفی و مرسوم کرد، اما این نوآوری تنها تا سال 1921  پابرجا ماند. در سال 1917، شورای محلی کلیسای ارتدوکس روسی، یک قطعنامه‌ای را که بر اساس اصلاح و ترمیم حکومت شاهی بود به تصویب رساند. پس از تحولات سال 1917، کلیسای ارتدوکس روسی راه سخت و پیچیده‌ای را طی نمود. در اواخر دهه 1980، تلاش‌های بسیاری به‌منظور تجدید سازمان و نوسازی سیستم اقتصادی و سیاسی این کشور انجام شد. اصلی‌ترین و عمده‌ترین تغییرات به امید احیای روابط بین دولت و کلیسا صورت گرفت.

مردم روسیه چیست - حقایقی از مذهب روسیه | قبل از سفر به روسیه بخوانید

در سال 1988 در روسیه، هزاران مسیحی جشن بزرگ مذهبی خود را برگزار کردند. در این سال همچنین 1610 جامعه مذهبی جدید که بسیاری از آن‌ها معتقد به ارتدوکس orthodox بودند، در کشور روسیه ثبت شدند. در سال 1990 یک سری قوانین جدید در مورد آزادی مذهب به تصویب رسید که بر اساس این قوانین بسیاری از محدودیت‌های موجود از جوامع مذهبی حذف شدند، به‌طوری‌که به آن‌ها اجازه فعالیت داده شد.

مردم روسیه - حقایقی از مذهب روسیه | قبل از سفر به روسیه بخوانید

مذهب در روسیه امروزی

مذهب در روسیه امروزی » درحالی‌که کشور روسیه کشوری چند قومیتی و چند مذهبی است، اما طرفداران کلیسای ارتدوکس روسی بیش از نیمی از تعداد کل مردم را در این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. در رده دوم مسلمانان شیعه و سنی با جمعیتی حدود 19 میلیون نفر بیشترین تعداد را دارند. در این کشور بیش از 800 مسجد و کلیسا وجود دارد که عمدتاً در باشقیرستان (Bashkortostan)، داغستان (Daghestan)، اوستیای شمالی (North Ossetia)، تاتارستان (Tatarstan) و چچنیا (Chechnya) قرار دارند.

مردم روسیه - حقایقی از مذهب روسیه | قبل از سفر به روسیه بخوانید

در این زمان بسیاری از کلیساها و صومعه‌سراها بازگردانده شدندکه ازجمله آن می‌توان به صومعه دانیال مقدس  St. Daniel ، مرکز اداری و مذهبی کلیسای ارتدوکس روسیه اشاره کرد. برخی از آمارشناسان درصد افراد باایمان و معتقد را 40% از کل فدراسیون روسیه تخمین زده‌اند. حدود 9000 انجمن متعلق به بیش از چهل اعتراف‌نامه به‌طور رسمی در این کشور به ثبت رسیده‌است. اکثریت مردم روسیه معتقد به مذهب مسیحیت هستند. این کشور دارای بیش از 5000 کلیسای ارتدوکس روسی است. بسیاری از این کلیساها با صرف بودجه‌های محلی از نوساخته و یا تعمیر شده‌اند.

روسیه دارای 150 کشیش کاتولیک،دوحوزه و یک آکادمی تا قبل از انقلاب سال 1917 بود; که همه ی آن‌ها در زمان شوروی متوقف شدند و مؤمنان و نژاد لیتوانی‌ها به سیبری و آسیای مرکزی تبعید شدند. در حال حاضر 83 انجمن و ادارات وابسته پیوندیافته با واتیکان در مسکو برای اروپاییان روسیه تأسیس‌شده است. 4 اسقف و 165 کشیش در میان تقریباً 1300000 کاتولیک در این کشور وجود دارد.

یهود و روسیه

همچنین درصد بسیار کمی از مسیحیان نیز در این کشور وجود دارند که متعلق به کلیسای ارتودوکس نیستند. فدراسیون روسیه دارای 42 انجمن یهودی است; که بیش از 10% آن‌ها در مسکو ساکن هستند. از طرفی 8% از افراد این کشور خود را به‌عنوان افراد بی مذهب و بدون اعتقاد معرفی کرده‌اند.

 

کلمات جستجو شده :

دانستنی های قبل از سفر به روسیه,مذهب مردم روسیه,زبان مردم روسیه,سفر به روسیه,دانستنی های هنگام سفر به روسیه,مسیحیت در روسیه,

Rate this post

نقد و بررسی

0

User Rating: 4.75 ( 1 votes)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *