آخرین خبرها

خانه را چند وقت یکبار ضدعفونی کنیم

K 285 264x300 - خانه را چند وقت یکبار ضدعفونی کنیم

خانه باید محلی امن برای ساکنان آن باشد و رعایت بهداشت، یکی از مواردی است که خانه را امن و مطمئن می‌کند اما این کار نباید باعث آزار اعضای خانواده شود. تمیز‌کردن خانه باید طبیعی و به اندازه و شستشو باید با مواد شوینده معمولی باشد نه شوینده‌های قوی و موادی که از آنها برای ضدعفونی‌ استفاده می‌شود…

تمیز‌کردن خانه فقط در شرایطی می‌تواند از شکل عادی و معمولی خارج ‌شود که بیماری خاص در خانه داشته باشید. اگر در خانه بیماری دارید که شیمی‌درمانی انجام می‌دهد یا به یکی از انواع بیماری‌های خودایمنی مبتلاست، باید برای تمیزکردن خانه، دقت بیشتری کنید البته نه به این معنا که شوینده‌ها را بیشتر کنید بلکه باید به مراقبت‌های خاص این بیماران، توجه بیشتری داشته باشید.

بهتر است در این مورد با پزشک معالج آنها صحبت کنید. ضدعفونی‌ وسایل خانه باید در شرایطی انجام شود که یکی از اعضای خانواده به بیماری زمینه‌ای عفونی مبتلا باشد؛ بیماری‌هایی مانند اسهال خونی، وبا یا انواع هپاتیت. در این صورت است که برای حفظ سلامت دیگر اعضای خانواده و جلوگیری از پیشرفت عفونت در بدن فرد بیمار باید بخش‌هایی از خانه تمیز و ضدعفونی شود.

عفونت جزو آلودگی‌هایی نیست که به چشم بیاید به همین دلیل بهتر است ریسک نکنید و با مواد ضدعفونی‌ ‌کننده خانگی، بهداشت منزل و سلامت اعضای خانواده خود را تامین کنید. دستشویی و حمام را باید بیشتر مورد توجه قرار دهید چرا که همه اعضای خانواده در روز بارها از آن استفاده می‌کنند و به همین دلیل عفونت به راحتی در آن منتقل می‌شود.

عدم رعایت بهداشت ممکن است باعث سرایت بیماری به همه اعضای خانواده شود در حالی که با مصرف درست و به جای آنتی‌بیوتیک‌هایی که پزشک تجویز کرده است، ابتلای دیگر اعضای خانواده تا حد ممکن کاهش می‌یابد. بی‌شک بهداشت گام مهمی در درمان بیماران عفونی است.

جام جم سرا

 

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی نرگس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *