آخرین خبرها

رابطه ی رنگ و موفقیت

 تحقیقات زیادی در زمینه ی روانشناسی رنگها انجام شده است اما اینکه رنگها بتوانند کیفیت زندگی انسانها را افزایش دهند یا به زندگی آنها شور و نشاط ببخشند مسئله ی جالبی است برای کسب اطلاعاتی در این زمینه می توانید این مطلب رو مطالعه نمایید.

1. چگونه شهرت و اعتبارتان را تقويت کنيد؟
تا پيش از دهه 1920 رنگ قرمز به عنوان يکي از رنگ‌هاي محبوب پسربچه‌هاي کوچک مورد توجه قرار مي‌گرفت، اما بعد از آن به يکي از رنگ‌هاي مورد علاقه مردها براي نشان دادن احساسات و حتي خشم‌شان بدل شد. 10 سال بعد اين رنگ به يکي از رنگ‌هاي محبوب و درخشان براي لباس‌ها و پيراهن‌هاي زنانه تبديل شد؛ به گونه‌اي که در مدت زماني کوتاه بيش از 30درصد از زنان آن روز لباس‌هاي خود را به رنگ قرمز انتخاب مي‌کردند تا زيباتر به نظر برسند. رنگ قرمز يکي از رنگ‌هاي پرانرژي و باکيفيت است که استفاده از آن در آشپزخانه مي‌تواند به تحريک اشتهاي شما کمک کند و تاثير بسيار خوبي بر اشتهاي اعضاي خانواده داشته باشد.

قرمز رنگ موفقيت
اگر در جست‌وجوي شهرت و اعتبار هستيد بهتر است از رنگ قرمز براي رنگ‌آميزي يکي از ديوارهاي خانه استفاده کنيد. تماشاي اين رنگ به شما کمک مي‌کند تا انرژي بيشتري را به منظور افزايش شهرت، اعتبار و کاميابي در خانه جمع کنيد و به اين ترتيب پله‌هاي نردبان موفقيت را روز به روز پشت‌سر بگذاريد.

ورودي خانه را اين رنگي کنيد
اگر نمي‌توانيد يکي از ديوارهاي خانه را به رنگ قرمز درآوريد، مي‌توانيد يکي از رنگ‌هاي صورتي، زرشکي و آلبالويي را جايگزين قرمز کنيد. حتي مي‌توانيد در ورودي خانه را به رنگ قرمز درآوريد تا به اين ترتيب به افزايش جذب انرژي‌هاي موفقيت و کاميابي خود کمک کنيد. فقط فراموش نکنيد ديوار ضلع جنوبي خانه، بهترين ديوار براي رنگ قرمز، انرژي آتش، است.

5 - رابطه ی رنگ و موفقیت

2- چگونه پولدار شويد؟
براساس مطالعات انجام شده 23درصد از مردان و زناني که بالاي 50 سال دارند علاقه زيادي به استفاده از رنگ سبز در طراحي و دکوراسيون خانه‌هايشان دارند و از ميان افراد جوانتر تنها 14 درصد هستند که اين رنگ را به عنوان رنگ مورد علاقه‌شان انتخاب مي‌کنند، در حالي که انتخاب اين رنگ مي‌تواند تحول بزرگي در زندگي آنها ايجاد کند.

سبز رنگ تحول
انتخاب رنگ سبز براي ديوارهاي منزل مي‌تواند انتخاب خوبي براي تقويت انرژي چوب در خانه باشد. استفاده از رنگ سبز در اين بخش نه‌تنها موجب افزايش ميزان ثروت و رفاه اعضاي خانواده مي‌شود، بلکه به بهبود روابط خانوادگي نيز کمک مي‌کند.

بهبود سلامت با فنگ‌شويي
افرادي که در ضلع شرقي خانه از ترکيب رنگي سبز استفاده کنند، مي‌توانند ازتاثيرات اين رنگ بر سلامت جسم و روحشان نيز بهره‌مند شوند. در صورتي که تغيير رنگ ديوار خانه به رنگ سبز برايتان دشوار است مي‌توانيد از گياهان سبز رنگ يا اشياي دکوري سبز در اين ضلع از خانه‌تان استفاده کنيد.

3- چگونه در شغل‌تان موفق‌تر شويد
رنگ آبي يکي از پرطرفدارترين رنگ‌ها در جهان است. بيش از 40درصد مردم در جهان اين رنگ را دوست دارند و آن را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب مي‌کنند. اين گروه از افراد، آبي را به دليل خاصيت آرامش‌بخش بودنش مي‌ستايند و همواره سعي مي‌کنند وسايل و لباس‌هاي مورد نيازشان را به اين رنگ تهيه کنند.
بهتر است براي رنگ‌آميزي و دکوراسيون ضلع شمالي خانه از فاکتورهاي مربوط به آب استفاده کنيد. براي اين منظور مي‌توانيد ديوار اين ضلع از خانه را به رنگ آبي در بياوريد يا در دکوراسيون اين بخش از بلورهايي به رنگ آبي روشن استفاده کنيد. با اين روش علاوه بر آنکه مي‌توانيد به افزايش آرامش و ريلکسي اعضاي خانواده‌تان کمک ‌کنيد، مي‌توانيد ميزان تمرکز آنها را براي جذب فرصت‌هاي شغلي بهتر و شرايط کاري مناسب‌تر افزايش دهيد.

اراده‌تان را تقويت کنيد
افرادي که از رنگ آبي در دکوراسيون خانه‌شان استفاده مي‌کنند معمولا افرادي بااراده‌اند. اين افراد به دليل تماشاي رنگ آبي در طول روز به طور خودآگاه و ناخودآگاه به افزايش اراده خود کمک مي‌کنند و در عين حال مي‌توانند با ايمان و اراده قوي براي تحقق آرزوها و برنامه‌هايي که پيش رو دارند گام بردارند.

4- چگونه هوش و دانش‌تان را افزايش دهيد
رنگ زرد تقريبا جزء آخرين رنگ‌هايي است که مورد علاقه مردم قرار مي‌گيرد. تقريبا مي‌توان گفت کمتر از 5‌درصد از مردم به اين رنگ علاقه دارند و از آن براي دکوراسيون خانه يا حتي رنگ پوشش خود استفاده مي‌کنند.

زرد، رنگ درس خواندن
اگر دوست داريد از رنگ زرد در خانه خود استفاده کنيد بهتر است آن را در ضلع جنوب‌غربي خانه به کار ببريد. لازم نيست حجم بزرگي از ديوار يا خانه را به اين رنگ درآوريد. تنها کافي است يک تابلو با طيف زرد يا يک دکور زردرنگ را در اين زاويه از خانه قرار دهيد تا به کمک آن از فوايد حضور رنگ زرد در خانه بهره‌مند شويد. اين رنگ موجب افزايش تحرک سلول‌هاي مغزي کودک ميشود.

اتاق سالمندان را زرد کنيد
يکي ديگر از کاربردهاي رنگ زرد خاصيت درماني آن براي کاهش دردهاي مفصلي و التهاب ناشي از بيماري روماتيسم است. سالمنداني که به اين بيماري مبتلا هستند مي‌توانند از رنگ زرد در دکوراسيون اتاقشان بيشتر استفاده کنند. آنها مي‌توانند از پرده زرد، آباژور زردرنگ يا حتي کاشي‌هايي به رنگ زرد براي تزيين اتاق خود استفاده کنند.

5- چگونه فرزنداني خلاق تربيت کنيد
افرادي که رنگ طوسي را در کنار رنگ سفيد در دکوراسيون خانه خود استفاده مي‌کنند افرادي مهربان و صلح‌طلب هستند. اين افراد اراده‌اي قوي دارند و به دليل تقويت انرژي فلز در خانه همواره در برابر مشکلات مانند کوه استوار و محکم هستند.

طوسي، رنگ خلاقيت
با انتخاب مبلمان طوسي يا کوسن‌هايي که در آن از طيف رنگي طوسي و طلايي استفاده شده، مي‌توانيد حس خلاقيت را در اعضاي خانواده تقويت کنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد کودکاني باهوش و خلاق تربيت کنيد که به فکر نوآوري‌اند.

افزايش حس همنوع دوستي
انتخاب رنگ طوسي براي دکوراسيون خانه بهتر است در ضلع غربي يا شمال غربي خانه صورت گيرد. شايد بهتر باشد از اين رنگ در قسمت ورودي خانه به شرط آنکه در ضلع غربي يا شمال غربي خانه واقع است، استفاده کنيد. افرادي که از اين رنگ در دکوراسيون خانه‌شان استفاده مي‌کنند، حس همنوع دوستي و کمک به ديگران را در ميان افراد خانواده خود تقويت مي‌کنند.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی هانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *