آخرین خبرها

روشهای امنیتی در اینترنت

1)  ابتدا کل اطلاعاتي را که در هاردتان ذخيره نموده ايد و داشتن آنها را ضروري مي دانيد در حافظه جانبي اعم از هارد اکسترنال (خارجي) سي دي يا فلش مموري بسته

به حجم اطلاعات فوق، ذخيره نموده سپس همان حافظه هاي جانبي را از کامپيوتر جدا نماييد.

 internet security identity - روشهای امنیتی در اینترنت


2) سپس کل درايوها را فرمت از نوع کند نماييد.


3) سپس يک سي دي ويندوز داراي برنامه بوت ايبل خودکار، در دستگاه قرار داده کامپيوتر را ري استارت نموده و برنامه بوت را اجرا نماييد کل درايوها را حذف نموده و از بين ببريد چون بعضي فايلهاي جاسوس بين فاصله دو درايو مخفي مي شوند و نرم افزارهاي امنيتي نمي توانند آنها را شناسايي نمايند. سپس مجدداً پارتيشن بندي (درايو سازي) نموده و ويندوز و برنامه هاي کامپيوترتان را نصب نماييد.


5) يک فلش مموري چندين گيگابايتي به کامپيوتر خود وصل نموده و من بعد هرگونه فايلي که از اينترنت دانلود مي‌نماييد در آن ذخيره نماييد.


6) هنگام وارد نمودن رمز خود در سايتهاي بانکي و يا مشابه (خريد اينترنتي) که از شما شماره حساب و رمزتان را ميخواهند حتما از کيبورد مجازي آن سايت و يا کيبورد کامپيوترتان استفاده کنيد. از ذخيره اطلاعات فوق در کامپيوتر از طريق کليک کردن سايت مربوطه خودداري نماييد مگر آنکه نياز باشد. در اينصورت بايد به ياد داشته باشيد که پس از خروج از آن سايت حتماً و سريعاً از طريق بخش اينترنت آپشن واقع در کنترل پنل کامپيوترتان رموز (و نيز نشاني سايتهاي بازديد شده تان را چون براي بعضي جاسوسها اينکه شما وارد چه سايت هايي ميشويد مهم است) کاملاً پاک نماييد. حتماً حتي پس از خروج از اينترنت باز همين روش را اجراء نماييد.


7) به ياد داشته باشيد که بيشترين فايلهاي جاسوس در سايتهاي غير اخلاقي و سايتهاي خبري و سياسي وجود دارند بنابراين بايد در مراجعه با اينگونه سايت ها احتياط نماييد.


8) اشخاص ناشناخته را عضو اد ليست (ياهو) مسنجرتان نکنيد و هر ايميلي را باز نکنيد. از هر شخصي چه بصورت آنلاين و چه بصورت ايميل و حتي سي دي، فايل قبول نکنيد. همه نرم افزارهاي امنيتي نمي توانند به صورت قطعي فايلهاي جاسوسي را شناسايي نمايند.


9) من بعد هيچ گونه فايلي را که مايل نيستيد ديگران آنرا از کامپيوترتان سرقت کنند در کامپيوترتان نگهداري نکنيد چه در هارد و چه در سي دي رام کامپيوترتان. در حقيقت شما بايد کامپيوترتان را خالي از هرگونه فايلي که مايل به سرقت آنها نيستيد نموده و در صورتي که مي خواهيد محتواي سي دي را ملاحظه نماييد بايد اينترنت را قطع نموده و پس از پايان کار به ياد داشته باشيد که سي دي را از سيدي رام خارج نماييد.


10) هنگامي که کامپيوتر به اينترنت متصل نيست اطلاعات داخل فلش مموري که از اينترنت دانلود و ذخيره موقت نموده‌ايد را در هارد اکسترنال (خارجي) سي دي رايت نموده و از کامپيوتر جدا نموده و کل فلش مموري را مجدداً فرمت نموده من بعد هنگام لزوم مشاهده محتوي فلش مموري، سي دي و هارد اکسترنال و هارد کامپيوتر ديگري، اينترنت را قطع نماييد.


11) ضمن اينکه هميشه هر فايلي را قبل از باز نمودن بايد با نرم افزار امنيتي خود اسکن و ويروس يابي مي نماييد حتماً اسامي فايلها و فولدرهاي مهم در هارد و فلش مموريتان را هم بصورت نامشخص و منحرف کننده بگذاريد مثلاً بجاي واژه عکسهاي من بنويسيد عکسهايي از شهر تبريز.


12) چنانچه لازم است که از هارد کامپيوترتان استفاده نماييد هميشه به ياد داشته باشيد اطلاعاتي را در هارد آن ذخيره نماييد که سرقت و يا دستکاري آنها براي شما دردناک نباشد. هر هفته کامپيوتر خود را بوسيله باد نيمه گرم و شديد يک سشوار و سپس يک جارو برقي غبار روبي نماييد. چنانچه براي شما امکان داشته باشد يک ويندوز کاملاً اصل تهيه نماييد چون بعضي از خود ويندوزها و برنامه هاي کامپيوتر و نيز ياهو مسنجر و امثالهم هم داراي فايل‌هاي جاسوسي هستند بنابراين چنانچه توانايي مالي داشته باشيد مناسب است.

بطور کلي يک دستگاه کامپيوتر را مختص ورود به اينترنت نماييد و يک دستگاه ديگر مخصوص کارهاي معمولي روزانه خود (کار با هارد و سي دي و فلش و ذخيره ها و تبادلهاي اطلاعاتي تان). شما با اجراي اين موارد امنيتي مي توانيد تا ميزان بسيار زيادي کامپيوترتان را از دسترس هکرها و جاسوسان در امان نگهداريد.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی Vahid Ezati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *