آخرین خبرها

روش یادگیری تایپ تند | آموزشگاه انلاین تایپ ده انگشتی

من خودم از آن دسته از افردای بودم که وقتی یکی از دوستان یا همکارانم را که بصورت ده انگشتی و سریع تایپ می کردند می دیدم آرزو داشتم بتوانم روزی شبیه آنها تایپ کنم شنیدن صدای تایپ سریع برایم بسیار دلنشین بود ولی هر بار که می خواستم تایپ ده انگشتی را یاد بگیرم با مشکلاتی رو به رو می شدم .گذشته از آن که چه موانع و مشکلاتی برای یادگیری تایپ ده انگشتی مقابل من بود تا بتوانم این کار را بیاموزم امروز این مطلب را تهیه کرده ام تا شما دوستان نیز اگر برای یادگیری تایپ ده انگشتی و سریع با مشکل روبه رو هستید بتوانبد به سادگی تایپ سریع را بیاموزید .

تایپ ده انگشتی فارسی - روش یادگیری تایپ تند | آموزشگاه انلاین تایپ ده انگشتی

روش یادگیری تایپ تند

باید بندانید یادگیری این کار به کمی تمرین و روش مناسب احتیاج دارد که روش مناسب را به شما خواهم آموخت و تنها تمرین باقی می ماند که بایستی کمی همت داشته باشد .

شما بایستی به این نکته توجه داشته باشید که افرادی که در روز  زمان زیادی را صرف کارکردن با رایانه , موس و کیبورد می کنند

نکته ديگري که بايد به آن توجه کنيد اين است که ممکن است بسياري از کاربران مدت زمان زيادي باشد که کار با رايانه را تجربه مي‌کنند اما هنوز طريقه صحيح تايپ را به خوبي ياد نگرفته و به شيوه اشتباهي که از ابتدا به آن عادت کرده‌اند، از صفحه‌کليد استفاده مي‌کنند.

بايد بدانيد که تايـپ 10 انگشتـي بهترين و سريع‌ترين مدل تايپ حـروف و کلمات است و با استفاده از اين روش شما مي‌توانيـد بدون نگاه کردن به صفحه‌کليد، با سرعتي بيش از 5 برابر افراد عادي يعني چيزي حدود 180 حرف در دقيقه را به آساني با يک سرعت متوسط تايپ کنيد. اگر شما هم به اين روش علاقه داريد به شما پيشنهاد مي‌کنيم که اين مطلب را دنبال کنيد.

ده انگشتی - روش یادگیری تایپ تند | آموزشگاه انلاین تایپ ده انگشتی

آموزشگاه انلاین تایپ ده انگشتی

تایپ کردن سریع بصورت ده انگشتی و بدون نگاه کردن به کیبورد نیاز به مهارتی دارد که شما می بایستی آن را در آموزشگاه های مجازی یا واقعی تایپ ده انگشتی بیاموزید زمان مورد نیاز برای یادگیری این مهارت در آموزشگاه های واقعی حدودا  4 ماه می باشد که با توجه به توانایی های هر فرد متغیر می باشد ولی در آموزشگاههای مجازی تایپ ده انگشتی(( هم تایپ )) مدت زمانی کمتر حدودا دو هفته نیاز است  تا بتوانند به صورت کامل اين شيوه را آموزش ببينند اما بايد گفت که شما در يک جلسه هم مي‌توانيد تمامي نکات مربوط به اين شيوه را ياد گرفته و پس از آن در صورتي که به شکلي مرتب تمرين داشته باشيد در حد يک تايپيست حرفه‌اي ظاهر شويد.

ده انگشتی - روش یادگیری تایپ تند | آموزشگاه انلاین تایپ ده انگشتی
تایپ ده انگشتی

شروع تایپ ده انگشتی

گام اول

براي اين که نحوه صحيح تايپ کردن را بياموزيد قبل از هر چيز خوب به صفحه‌کليد خود نگاه کنيد. مي‌بينيد که دو تا از دکمه‌هاي روي صفحه کليد شما روي خود برجستگي‌هاي کوچکي دارند. اين دو دکمه به شما کمک مي‌کنند که بتوانيد موقعيت ديگر دکمه‌ها را شناسايي کنيد. حروف F و J روي اين دو دکمه قرار گرفته‌اند. شما بايد انگشت اشاره دست راست خود را روي حرف J و انگشت اشاره دست چپ خود را روي حرف F قرار دهيد.

گام دوم

در قدم بعدي بايد دو انگشت شست خود را روي دکمه Space قرار دهيد و 6 انگشت باقي مانده را روي دکمه‌هاي کناري حروف F و J قرار دهيد و به اين ترتيب به صفحه‌کليد خود تسلط خواهيد داشت.

گام سوم

در گام بعدي بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که هر کليدي را که مي‌خواهيد فشار دهيد بايد از ميان انگشت رديـف وسـط، فقط يک انگشـت را کـه به آن دکمـه نزديـک‌تر است از جاي خـود بلنـد کرده و براي فشردن کليـد مورد نظر اقدام کنيـد. پـس از اين که انگشت‌تان را بـه جاي اوليه‌اش باز گردانديد به سراغ حرف بعدي و انگشت بعدي برويد و به اين نکته توجه داشته باشيد که هر دکمه‌اي را که مي‌خواهيد فشار دهيد، فقط يک انگشت را براي فشردن آن از جاي خود حرکت دهيد و دوباره آن را به جاي خود باز گردانيد.

برای شروع تایپ چه کار کنیم

شايد بهتر باشد که براي شروع به کار متن‌هاي ساده‌اي را انتخاب کنيد و بدون اين که بخواهيد تمرکز اصلي خود را روي اين موضوع بگذاريد که آيا دست‌هاي‌تان در حالت صحيحي قرار گرفته است يا نه، شروع به تايپ کنيد. زيرا در اين حالت پس از چند خط که تايپ کرديد به صورت ناخود آگاه مي‌بينيد که انگشتانتان به صورت خودکار يک به يک از جاي خود بلند مي‌شوند و شما هم جاي تمامي حروف را در ذهنتان ثبت کرده و ديگر نيازي نداريد تا به صفحه‌کليد نگاه کنيد.

به ياد داشته باشيد که مهم‌ترين مسئله در تايپ صحيح اين است که به اندازه کافي تمرين داشته باشيد تا بتوانيد به آساني جاي حروف مختلف را پيدا کرده و بدون اين که به صفحه‌کليد نگاه کنيد، تايپي سريع داشته باشيد.

برای یادگیری بهتر آموزش تایپ سریع اینجا رو کلیک کنید تا به آموزشگاه مجازی تایپ ده انگشتی هدایت شوید

آموزشگاه مجازی تایپ ده انگشتی

4.1/5 - (9 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *