آخرین خبرها

زندگینامه ی ثروتمندترین مرد جهان

شاید اطلاع از زندگی نمونه هایی از افراد موفق در زمینه ی موردنظر شما بتواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری دهد. در اینجا زندگینامه ی یکی از ثروتمندترین مردان جهان را برای شما آورده ایم شاید بعضی از این موارد برای شما و در حال حاضر امکان پذبر نباشد اما آگاهی از آنان نیز بی تاثیر نخواهد بود.
وارن بافت ، پولدار ترین مرد جهان است، اولین شغل او در سن13 سالگی با روزنامه فروش آغاز شد و توانست در مدت کوتاهی مزرعی کوچک برای خود خریداری کند و تا به الان دارایی های خالص خود را به 52 میلیارد دلار برساند . در ذیل رموز موفقیت او ذکر شده است :
بافت بزرگترین سهام دار امریین ایسپرس و ژیلت اند در شهر اوماها و مدیر عامل و بزرگترین سهامدار«بریشایر هات اوی» نیز میباشد . او در سال 2006 توانست 83 درصد از دارایی های خود را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس که تقریبا 30 میلیارد دلاربراورد میشد اهدا کرد .
او به فردی اقتصادی و فروتن در جهان شناخته شده است به طوری که هنوز در خانه ای زندگی میکند که در سال 1985 خریداری کرده و قیمت ان به 31 هزار دلار میرسد . او اولین سهام خود را در سن 11 سالگی خریداری کرد و از این که دیر اقدام کرده بسیار ناراحت است او می‌گوید: «فرزندانتان رابه سرمایه گذاری تشویق نمایید او درباره آخرین ولخرجی بزرگ خود می‌گوید: «داشتن پول زیاد نتوانست راه زندگی مرا تغییر دهد اما در مقابل خریدن هواپیما نمی‌توانم مقاومت کنم » بافت درباره شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری‌اش می‌گوید: «بریشایر بخشی از من است که هیچ‌گاه نتوانسته‌ام از آن جدا شوم. اما فکر نمیکنم بخواهم دارایی‌هایم را در شش یا هشت سال آینده پنج برابر کنم. همین مبلغ هم اکنون به اندازه کافی زیاد است و می‌توانم با آن کارهای زیادی انجام بدهم.

.jpg - زندگینامه ی ثروتمندترین مرد جهان
او درباره بیل‌گیتس می‌گوید: «اگر قرار است کسی شرکت مرا تصاحب کند، امیدوارم آن آدم، بیل باشد».بافت همیشه خودش اتومبيل شخصي خود را مي‌راند و هيچ راننده يا محافظ شخصي ندارد. هرگز با جت شخصي سفر نمي‌كند هرچند كه مالك بزرگ‌ترين شركت جت شخصي دنياست.
شركت بافت از 63 شركت تشییل شده است. او هر ساله تنها يك نامه به مديران اجرایي اين شركت‌ها مي‌نويسد و اهداف آن سال را ابلاغ مي‌یند. او هرگز جلسات يا مكالمات تلفني را بر مبناي يك شيوه قاعده‌مند برگزار نميکند و به مديران اجرایي خود 2 اصل آموخته است: اصل اول این است که «هرگز ذره‌اي از پول سهامداران خود را هدر ندهید» و اصل دوم می‌گوید «اصل اول را فراموش نكنيد».
او به كارهاي اجتماعي شلوغ تمايلي ندارد. سرگرمي او پس از بازگشت به منزل، درست كردن مقداري ذرت بوداده (پاپكرن) و تماشاي تلويزيون است.
وارن بافت نه با خودش تلفن همراه حمل مي‌كند و نه كامپيوتري بر روي ميز كارش دارد. او همیشه به جوانان می‌گوید: «از كارت‌هاي اعتباري دوري کنید و به خودتان متكي باشید؛ پول انسان را نمي‌سازد، بلكه انسان است كه پول را ساخته. ضمنا تا جایی یه می‌توانید، ساده زندگي كنيد. به توصيه‌هاي ديگران توجه نكنيد فقط به آنها گوش كنيد اما كاري را كه فكر مي‌كنيد درست است انجام دهيد. دنبال مارك‌هاي معروف نباشید. آن چيزهایي را بپوشيد كه به شما احساس راحتي دست مي‌دهد. پول خود را به خاطر چيزهاي غيرضروري هدر ندهيد. تنها به خاطر چيزهایي خرج كنيد كه واقعا به آنها نياز داريد. اين زندگي شماست. چرا به ديگران اين فرصت را مي‌دهيد كه براي زندگيتان تعيين تكليف کنند».
بافت، فارغ‌التحصيل دانشگاه نبراسكاست و فوق‌ليسانس خود را در رشته اقتصاد از دانشكده بازرگاني كلمبيا تحت نظارت بنجامين گراهام گرفته است. سرمايه‌گذار و نويسنده معروف، فيليپ فيشر در بينش و فلسفه سرمايه‌گذاري بافت تاثير زیادی گذاشته است.
بافت ییی از مخالفان سرسخت انتقال ثروت از يك نسل به نسل بعدي است. شاید برای همین است که اعلام كرده بخش زیادی از ثروتش پس از مرگ او به بنياد بافت منتقل شود. ارزش هر سهم شركت سرمايه‌گذاري او در حال حاضر 83 هزار دلار است. او درباره سرمایه‌گذاری می‌گوید: «شناسايي يك سرمايه‌گذاري خوب و دل بستن به آن، بهتر از پريدن از يك سرمايه‌گذاري به سرمايه‌گذاري ديگر است.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی هانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *