آخرین خبرها

سیستم عامل بادا

bada 200x100 - سیستم عامل بادابادا یک سیستم­ عامل موبایل است که کمپانی سامسونگ الکترونیک آن را برای استفاده در محدوده­ای از تلفنها شامل تلفنهای ویژه (که ارزان ­قیمت­ تر هستند) تا تلفن­های هوشمند پیشرفته توسعه می­دهد.

بادا (به انگلیسی: Bada) نام سیستم‌عاملی است که به وسیلهٔ سامسونگ الکترونیکس برای گوشی‌های تلفن همراه ساخته می‌شود. نسخهٔ اوّل این سیستم عامل در فوریهٔ ٢٠١٠ به دنیا معرّفی شد و نسخهٔ دوم این سیستم عامل در آگوست ٢٠١١ معرفی شد. شرکت سامسونگ به منظور کمک به رشد این سیستم عامل، ممکن است در سال ٢٠١٢ بادا را به سیستم عامل متن‌باز تغییر دهد. (بادا یک لغت کره ای و به معنای دریاست).

نسخه دوم آن نسبت به نسخه اول ، به طرز اعجاب آوری تغییر یافته و جذاب تر و بهتر شده است و حالا می‌تواند حتی با سایر سیستم عامل ها رقابت کند.

ضمن اینکه بادا بعد از ویندوزفون دومین سیستم عامل برتر سال 2011 لقب گرفت.

چشم انداز

شعار بادا “تلفن هوشمند برای همه” است. بادا اصلا دنبال رقابت با آندروید و آیفون نیست! بلکه بادا به دنبال بازاری کشف نشده است. بادا میخواهد کسانی را که از موبایل های معمولی (feature phone) استفاده میکنند، به سوی خود جذب کند. به همین دلیل است که قیمت گوشی هایی با سیستم عامل بادا، بسیار کمتر از معادل های اندرویدی اش است.

سامسونگ اپس

سامسونگ برای پشتیبانی سیستم عامل بادا، فروشگاه نرم افزارهای بادا را راه اندازی کرد تا مشتریان سامسونگ به راحتی بتوانند به هزاران برنامه و نرم افزار دسترسی داشته باشند. تا آگوست ٢٠١١ تعداد ١٣٠٠٠ نرم افزار برای سیستم عامل بادا نوشته شده و از این سایت قابل دانلود است.

ساموسنگ اپس نخستین مارکتی است که برای ایرانی ها خرید نرم افزار ها و بازی های پولی را آزاد کرده و ایرانی ها هم میتوانند به نرم افزارها و بازی های اورجینال دسترسی پیدا کنند.

معماری سخت افزار و نرم افزار

بادا از روی هسته لینوکسی FreeBSD و OpenBSD ایجاد شده است و یک نسخه بادا سیستم عاملی MultiTasking است، بدین معنا که سیستم عامل در هر لحظه میتواند بیش از یک برنامه اجازه ی اجرا دهد .

رابط کاربری بادا کنترل هایی را که برنامه نویسان بیشتر لازم دارند( مانند listbox, colorPicker و …) را بصورت embed شده دارد. سیستم عامل بادا از فلش به طرز گسترده ای پشتیبانی میکند و فلش 9 را در داخل خود دارد. شما می توانید فایل های فلش را در برنامه ی خود Embed کنید و از اجرای آنها در گوشی هایی با سیستم عامل بادا اطمینان کامل داشته باشید . سیستم عامل بادا فرایند مولتی تاچ را پشتیبانی میکند، همچنین شتاب سنج، مغناطیس سنج و سنسوری برای حرکت گوشی دارد.

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *