آخرین خبرها

طرز تهیه استیک جگر

طرز تهیه استیک جگر :امروز قصد داریم آموزش استیک جگر یا همان خوراک جگر که مورد علاقه بسیاری است را به شما علاقه مندان به هنرآشپزی یاد دهیم .طرز تهیه استیک جگر بسیار ساده بوده و نیاز به زمان زیادی هم ندارد . جگر یكی از غنی‌ترین منابع گوشت‌ها و شامل آهن زیادی است اما به علت این كه محل تجمع سموم بدن حیوان است (ارگان دفع سموم بدن) توصیه می‌شود؛ در صورت تمایل در هر هفته حداكثر یك بار و آن هم به میزان ۱۵۰ گرم مصرف شود.

تهیه استیک جگر - طرز تهیه استیک جگر
طرز تهیه استیک جگر

طرز تهیه استیک جگر

مواد لازم جهت تهیه استیک جگر ( خوراک جگر)

جگر براي هر نفر   ————–۲ تكه

سيب زميني كوچك —————۱ عدد

پيازچه ————————-۱عدد

سير————————–۱ الي۲ عدد

روغن زيتون و نمك ———-قدري

 طرز تهيه  استیک جگر (خوراک جگر )

 ابتدا سيب زميني را پخته و به شكل مكعبهاي ريز خردكنيد.

تكه هاي جگر رابه قطر يك سانتيمتر ببريد وبا كمي نمك وروغن ويك ليوان آب روي حرارت بسيار ملايم در ماهيتابه رژيمي گذاشته تا آرام آرام بپزد چنانچه جگر خوب پخته نشده بود كمي آب اضافه كنيد تا كاملا  بپزد ودر پايان پخت آب کمي برايش باقي بماند .جگر را در ظرف بكشيد وبا سيب زميني و سير سرخ شده و پياز چه تزيين كنيد .

خواص جگر :

آهن یكی از عناصر كمیاب در بدن بوده و نقش بسیار حیاتی دارد، معمولا در بدن به دو شكل قابل جذب یا سریع‌الجذب و یا سخت جذب وجود دارد.

آهنی كه به صورت سریع‌الجذب است در مواد غذایی همچون انواع گوشت‌ها (مرغ و ماهی و گوشت سایر پرندگان و نیز گوشت غده‌ای یا شكمی مانند دل، قلوه، جگر و زبان) وجود دارد.

مواد غذایی همچون تخم‌مرغ، حبوبات، دانه كامل غلات و سبزیهای غده‌ای نیز حاوی آهن هستند اما آهن موجود در آنها از نوع دیر جذب است و لازم است برای تسهیل جذب آهن در آنها با مواد غذایی خورده شوند كه جذب آنها را آسان كرده و یا با موادی مصرف نشوند كه مانع جذب آهن آنها شود.

 سبزی‌ها و میوه‌ها به علت داشتن ویتامین C و تسهیل جذب آهن در كنار مصرف حبوبات و تخم مرغ و غذاهایی كه حاوی آهن دیر جذب‌اند، مصرف شوند و از مواد غذایی كه جذب آهن آنها را به تاخیر می‌اندازد نظیر نوشابه و چای خودداری شود.

منبع : دانشنامه تی تیل / طرز تهیه استیک جگر

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *