آخرین خبرها

طرز تهیه مرباى زرشک

Barberry - طرز تهیه مرباى زرشک

مواد لازم:
زرشك قرمز تازه: یك كیلوگرم
شكر: 1200 گرم
وانیل: یك‌دوم قاشق چای‌خوری
جوهرلیمو: ‌یك قاشق چای‌خوری
آب ولرم: حدود یك لیتر
روش تهیه:
1 – زرشک را پاك كنید و خوب بشویید. داخل ظرف مناسبی بریزید و ظرف را با آب كاملا سرد پر كنید طوری كه روی زرشك‌ها را بپوشاند. زرشك‌ها را 2 تا 3 ساعت در آب خیس كنید تا گرد و خاك روی دانه‌ها كاملا ته‌نشین شود.

2 – زرشك‌ها را آبكش كنید، به آرامی شست‌و‌شو دهید و 200 گرم از شكر را لابه‌لای آنها بپاشید و به مدت 5-6 ساعت و حتی بهتر است یك روز داخل یخچال قرار دهید تا هم آب بیندازد و هم مزه‌دار شود.

3 – باقیمانده شكر را آسیاب كنید تا نرم شود بعد با یك لیتر آب ولرم و آب حاصل از زرشك و شكر مخلوط كنید، داخل قابلمه لعابی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شربت بجوشد. در آخر می‌توانید جوهرلیمو اضافه كنید. زرشك زود می‌سوزد پس دقت داشته باشید كه شعله ملایم باشد.

4 – زرشك را داخل شربت بریزید، دقت كنید اصلا مربا را هم نزنید. هر از گاهی دسته قابلمه را بگیرید و با حركت دادن آن،‌ مواد را مخلوط كنید. اواخر طبخ وانیل را اضافه كنید.

5 – كف روی مربا را با یك قاشق استیل بردارید. به محض قوام آمدن مربا، حرارت را خاموش كنید. اجازه دهید مربا، با در باز در مجاورت هوا قرار گیرد تا خنك شود و بعد داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و در یخچال نگهداری كنید.

نكته:
یكی از شایع‌ترین علل شكرك زدن مربا، جوشیدن بیش از حد آن است. البته اگر به اندازه كافی حرارت ندیده و نجوشیده باشد امكان كپك زدن خواهد داشت پس به زمان جوشیدن مربا كاملا دقت كنید.

منبع : آلامتو

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *