آخرین خبرها

طرز تهیه نان نارگیلی

طرز تهیه نان نارگیلی که نانی بسیار لذیذ با دستور پخت ساده و مواد اولیه ای که به راحتی در هر منزلی پیدا میشود را در دانشنامه تی تیل قرار داده ام برای تهیه نان نارگیلی با ما همراه باشید.

نارگیلی - طرز تهیه نان نارگیلی
نان نارگیلی

مواد لازم  نان نارگیلی

مواد لازم:آب گرم: نصف ليوان

شير گرم: نصف ليوان

 مايه خمير: 1 قاشق سوپخورى پر + 1 قاشق سوپخورى شكر

شكر: يك چهارم ليوان

تخم مرغ: 1 عدد همزده

روغن: يك چهارم ليوان

نمك: يك هشتم قاشق چايخورى

آرد: 4 تا 5 ليوان

 مواد سس:

شير: يك و يك چهارم ليوان

پودر نارگيل: يك و نيم ليوان

شكر: نصف ليوان

طرز تهيه: مايه خمير و 1 قاشق سوپخورى شكر را با آب گرم مخلوط كرده و مي گذاريم پف كند.

3 ليوان آرد را با نمك مخلوط و يك بار الك مىكنيم. وسط آرد را گود كرده و شكر و شير و روغن و تخم مرغ زده شده را ريخته و مايه خمير آماده را هم اضافه كرده و با قاشق چوبى كمكم با آرد مخلوط مىكنيم. اگر خمير شل است كمكم آرد اضافه كنيد.

به اندازهاى آرد لازم است كه خمير جمع شود و قابل ورز دادن باشد.

خمير را 10 تا 15 دقيقه ورز دهيد.

در ظرف مناسبى كمى روغن ريخته و خمير را يك دور در روغن بچرخانيد و روى ظرف را پلاستيك كشيده و در جاى گرم 1 الى 1/5 ساعت استراحت دهيد.

بعد از 1 ساعت به خمير سر بزنيد و انگشت خود را كمى در خمير فرو كنيد اگر قسمت فرو رفته برنگشت خمير آماده است. يعنى استراحتش كافيست.

خمير كه آماده شد اول پف خمير را خوابانده و بعد از ظرف خارج كنيد.

ظرف مناسب و ديواره دارى را چرب كنيد و از خمير گلولههايى به اندازه نارنگى جدا كرده و خوب گرد كنيد و با فاصله ازهم بچينيد و يك كيسه پلاستيك را هم چرب كنيد كه موقع پف كردن گلوله ها به آنها نچسبد و روى خمير را با اين پلاستيك بپوشانيد و در جاى گرم بگذاريد تا 2 برابر شوند. حداكثر تا 45 دقيقه نه بيشتر. 10 دقيقه كه از استراحت خمير گذشت فر را روى درجه 200 روشن كنيد كه فر آماده و گرم باشد.

در اين فاصله سس را آماده كنيد. شير نيمه گرم و شكر را مخلوط كرده و كمى هم بزنيد و پودر نارگيل را اضافه كنيد.

گلوله ها 2 برابر كه شدند پلاستيك را برداشته و سس را روى تمام خمير بريزيد و در طبقه اول از قسمت پايين فر به مدت 30 تا 35 دقيقه بپزيد. تا وقتى كه روى نان تغيير كند و قهوهاى شود.

نكته: حتما از ظرف ديواره دار استفاده كنيد كه مايع سس ضمن پخت بيرون نريزد. ظروف ديواره دار پيركس هم بسيار مناسب است. در ضمن براى چرب كردن ظرف بهتر است از كره استفاده كنيد.

 منبع : دانشنامه تی تیل   طرز تهیه نان نارگیلی

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی vahid ezati

دوست دارم دارم تا تمام چیزی را که می دانم در اختیار بازدید کنندگان وب سایت قرار دهم پیشنهادات و انتقادات شما بنده را خوشحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *