آخرین خبرها

طرز تهیه ی اردک بریان با سس پرتقال

Roast duck 300x286 - طرز تهیه ی اردک بریان با سس پرتقال

مواد لازم اردک بریان:
اردک درسته 2.5-2 کیلوگرمی 1 عدد (اردک را می توان از فروشگاه های شهروند تهیه کرد )
آیلیموی تازه 3 قاشق غذا خوری
روغن زیتون 3 قاشق غذا خوری
خردل 1 قاشق غذا خوری
پیاز 1 عدد متوسط
فلفل دلمه 1 عدد متوسط
گوجه فرنگی 1 عدد متوسط
کره آب کرده نیم فنجان
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
مواد لازم سس پرتقال:
آب پرتقال تازه 1 فنجان
آب لیموی تازه نیم فنجان
سرکه بالزامیک یا انگور قرمز 1 قاشق غذا خوری
آب 2 قاشق غذا خوری
شکر 1 قاشق غذا خوری
سیر له شده 4 حبه
کره نیم فنجان
آب مرغ 1.5 فنجان
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
روش تهیه اردک:
داخل شکم و بیرون اردک را خوب تمیز کرده، شسته و کنار بگذارید. پوست آنرا نکنید و فقط در صورت داشتن چربی های اضافه آنها را بگیرید.

پیاز، فلفل دلمه و گوجه فرنگی را نیم حلقه حلقه کنید.
در یک کاسه روغن زیتون، آب لیمو، خردل، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و بعد پیاز فلفل دلمه و گوجه نیم حلقه شده را درون آن ریخته با هم مخلوط کنید.
اردک را در یک ظرف مخصوص فر قرار داده و مخلوط تهیه شده در مرحله قبل را روی آن ریخته و تمام اردک را با مخلوط خوب آغشته کنید و سپس تمام مواد درشت شامل پیاز، فلفل و گوجه را داخل شکم اردک قرار دهید.
فر را از قبل گرم کنید تا به درجه حرارت 190 درجه سانتی گراد برسد. سپس اردک خود را درون فر قرار دهید و یک ساعت بپزید. سپس اردک را از فر خارج کرده و روی آن 4/1 فنجان کره با قاشق ریخته تا تمام سطح اردک آغشته به آن شود سپس مجددا درون فر گذاشته و 45 دقیقه دیگر به پختن ادامه دهید. مجددا از فر خارج کرده با 4/1 فنجان کره باقی مانده آغشته کنید و مجددا در فر به مدت 15 دقیقه به پختن ادامه دهید تا خوب برشته شود.

طرز تهیه سس پرتقال:
آب و شکر را داخل قابلمه کوچک جوشانده تا غلیظ شود و با حرارت کم ادامه دهید تا بصورت کاراملی و قهوه ای در آید. سپس سرکه، آب پرتقال و لیمو را کم کم اضافه و مخلوط کنید تا مایع یکدستی بدست آید و بعد نمک و فلفل را اضافه کنید.
در قابلمه کوچک دیگری کره و سیر له شده را ریخته و کمی تفت دهید و سپس آب مرغ را به آن اضافه کرده و در نهایت مایع بدست آمده در مرحاه قبل را به آن اضافه کنید. با حرارت ملایم به پختن ادامه دهید تا حجم سس شما کم شده و به غلظت مورد دلخواه برسد.

نکته:سطح کف ظرفی که اردک خود را درون آن پخته اید آب اردک بصورت غلیط چسبیده است. اگر اردک را درست پخته باشید و کف ظرف نسوخته باشد، ماده چسبیده با کف آن بهترین چیز برای مزه دار کردن سس شما است. شما می توانید پس از خارج کردن اردک از، سس تهیه شده در مرحله بالا را درون ظرف پخت اردک ریخته و کمی روی حرارت ملایم بچرخانید و با کف گیر چوبی مواد چسبیده به سطح کف آن را در سس حل کنید.

دورچین:

برای دورچین اردک می توانید سبزیجات بخار پز یا آب پز شده مثل لوبیا سبز، هویج، کلم بروکلی و یاو غیره استفاده کنید.

در کنار سبزیجات می توانید چند سیب زمینی آب پز کرده، سپس پوست آنرا کنده و بصورت قطعات درشت ببرید و بعد داخل ماهیتابه با چند حبه سیر حلقه شده، روغن زیتون یا کره و نمک تفت دهید و سرو کنید.

تزئین و سرو:
اردک خود را درون یک دیس بزرگ قرار دهید یک طرف سبزیجات قرار داده و طرف دیگر سیب زمینی ها را قرار دهید. روی اردک کمی از سس ریخته و با چند پر جعفری تزئین کنید. بقیه سس را بصورت گرم سر میز آورده پس از بریدن و سرو آن روی قطعات بریزید.

منبع : آلامتو

5/5 - (1 امتیاز)
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *