آخرین خبرها

طرز تهیه ی تارت گیلاس، خوشمزه و پرطرفدار

a03539442284102a 240x300 - طرز تهیه ی تارت گیلاس، خوشمزه و پرطرفدار

مناسب برای :8 نفر

زمان آماده سازی : بیش از 1 ساعت

مواد لازم تارت گیلاس :

مواد لازم
اندازه
مقدار / کالری
گیلاس
450 گرم
100 گرم / 60 کالری
پنیر خامه ای
170 گرم
نامشخص
خامه
¾ پیمانه
100 گرم / 350 کالری
شکر
⅓ پیمانه
100 گرم / 400 کالری
بیسکویت سبوس دار
9 عدد
100 گرم / 330 کالری
کره
6 قاشق غذاخوری
100 گرم / 737 کالری
مربای تمشک بی هسته
1 قاشق غذاخوری
100 گرم / 300 کالری
عصاره وانیل خالص
به مقدار لازم
نامشخص

طرز تهیه تارت گیلاس :

*. فر را از قبل روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.بیسکویت های سبوس دار بیسکویت ها باید ابعادی برابر با cm ۵۴ × ۱۳ داشته باشند- را به همراه ۲ قاشق غذاخوری شکر داخل غذا ساز می ریزیم تا اندازه ای که خوب آسیاب شوند. کره ذوب شده را اضافه می کنیم و دوباره غذا ساز را روشن می کنیم تا خوب با هم ترکیب شوند.

*. مخلوط را داخل یک ظرف ۲۳ سانتی متری تارت که ته آن قابل جداشدن باشد (مانند قالب های کمربندی) می ریزیم. با استفاده از ته پیمانه که باید خشک باشد، مخلوط را محکم به ته و دیواره ظرف فشار می دهیم. آن را حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه داخل فر می گذاریم، تا زمانی که قهوه ای شود؛ بعد روی یک سینی مشبک یا قفسه می گذاریم تا خنک شود.

*. در این حین با استفاده از همزن برقی با درجه متوسط در کاسه ای بزرگ، پنیر خامه ای که دمای آن برابر با دمای محیط است، وانیل و ¼ پیمانه شکر باقی مانده را مخلوط می کنیم و سپس تا جایی هم می زنیم که سبک و پفکی شود. خامه را کم کم اضافه کره و تا جایی هم می زنیم که وقتی همزن را بالا می آورید موادی که به آن چسبیده اند، به حدی نرم باشند.

*. که بعد از چند لحظه خود را بگیرند. مخلوط را روی بیسکوییت خنک شده می ریزیم و گیلاس های تازه و شیرین بدون هسته را روی آن پخش می کنیم.در یک قابلمه کوچک، مربا و ۱ قاشق غذا خوری آب را با هم مخلوط می کنیم. آن را حدود ۲ دقیقه روی شعله کم گرم می کنیم تا آبکی شود. با استفاده از قلمو، این ماده لعابی را روی گیلاس ها می مالیم. تارت را حداقل ۳۰ دقیقه و حداکثر ۱ روز در یخچال می گذاریم، (یادتان باشد روی آن را بپوشانید).

خواص گیلاس :

*. خوردن گیلاس قبل از غذا شخص را سیر مى کند و جلوى اشتها را مى گیرد و در عین حال او را چاق نمى نماید و این ، به علت آن است که قند گیلاس با قند انگور متفاوت است و روى همین اصل ، براى مبتلایان به مرض قند بسیار نافع بوده و خوردنش ضررى ندارد، هیچوقت گیلاس را بعد از غذا و سر سیرى نخورید. زیرا معده را سنگین و ایجاد تخامه مى نماید.

منبع : آکا ایران

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *