آخرین خبرها

طرز تهیه ی ترشي لبو و تخم‌ مرغ

 

432554 183 300x261 - طرز تهیه ی ترشي لبو و تخم‌ مرغ

روش تهيه:

1. سه تا چهار عدد تخم‌مرغ را 20دقيقه بپزيد. بعد از اينكه پخت پوستش را بكنيد. اگر تخم‌مرغ تازه باشد پوستش راحت كنده مي‌شود و به سفيده نمي‌چسبد.

2. سه عدد چغندر متوسط را به خوبي بشوييد و داخل قابلمه بگذاريد و تا جایی آب بريزيد كه روي چغندر‌ها را بگيرد. سعي كنيد مقدار آب زياد باشد تا حين پخت آب آن تمام نشود و احتياج به اضافه كردن آب نداشته باشد.

3. وقتي چغندر نيم‌پز شد، شش قاشق غذاخوري شكر اضافه كنيد. بعد از اينكه چغندر كاملا پخت و نرم شد از روي حرارت‌ برداريد. در يك قابلمه ديگر براي اينكه ترشي خوشبو شود و بوي تخم‌مرغ از بين برود يك عدد پياز را نواري باريك خرد كنيد به همراه يك پيمانه سركه سفيد، يك دوم پيمانه آب، يك پيمانه آب چغندر پخته، يك دوم پيمانه شكر و يك قاشق چاي‌خوري نمك به مدت يك ربع با حرارت كم بجوشانيد و كنار بگذاريد تا خنك شود.

4. در يك ظرف در‌دار تخم‌مرغ‌ها را بچينيد و سه عدد چغندر پخته را بين تخم‌مرغ‌ها بگذاريد. مخلوط سركه را روي آنها بريزيد تا تمام تخم‌مرغ‌ها را بپوشاند. سپس ظرف را به مدت يك تا دو روز داخل يخچال قرار دهيد تا تخم‌مرغ‌ها رنگ بگيرند و به جواهرات خوردني تبديل شوند.

5. هنگام سرو مي‌توانيد چغندر را اسلايس كنيد و تخم‌مرغ را از وسط يا به‌صورت حلقه‌اي برش بزنید، روي مقداري چغندر و پياز قرار بدهيد و از بازي رنگ‌ها لذت ببريد.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *