آخرین خبرها

طرز تهیه ی ته‌چين لبو با قارچ

 

424062 515 226x300 - طرز تهیه ی ته‌چين لبو با قارچ

چي لازم دارم؟

ماست چكيده: يك ليوان
قارچ خرد شده: يك و نيم پيمانه
تخم‌مرغ: سه عدد
لبو: چهار الي پنج عدد
آب لبو: نصف پيمانه
روغن و كره: به ميزان لازم
زعفران دم شده: مقداری
برنج: چهار پيمانه
فيله مرغ: شش عدد
پياز و پياز داغ: به مقدار فراوان

چطور بپزم؟

1. پياز را در كمي روغن تفت داده، فيله مرغ را همراه با زعفران، نمك و كمي كره بپزيد. بعد برنج را آبكش كرده و يادتان باشد كمي زنده‌تر از هميشه باشد تا بعد از دم كردن، له نشود.

2. سپس سه عدد تخم‌مرغ كامل، يك ليوان ماست و آب غليظ لبو را با كمي روغن و نمك مخلوط كرده و درنهايت يك چهارم برنج را داخل اين مخلوط بريزيد تا مواد لازم براي ته‌ديگ ته‌چين آماده شود.

3. حالا روغن و كره را داخل تابه داغ مخلوط كنيد؛ مقدار بيشترش را براي مرحله آخر داخل ليوان تميزي بريزيد و مقدار كمي از آن را داخل تابه باقي بگذاريد. حالا يك رديف از مايه سرخابي (لبو رنده شده، ماست، تخم‌مرغ، نمك، روغن و برنج) را كف تابه بريزيد. لبوهاي پخته شده را با درجه درشت رنده كنيد و قسمتي از آن را روي مخلوط برنج سرخابي بريزيد. بعد يك لايه برنج سفيد ساده رويش بريزيد. حالا فيله‌هاي مرغ را با پياز داغ و كمي آب باقي‌مانده از مرغ (حدود چهار، پنج قاشق) روي محتويات تابه بريزيد و با پشت قاشق سطح مواد را خوب فشار دهيد و صاف كنيد. درنهايت مقداري از برنج سفيد را با زعفران تركيب كنيد و به‌عنوان لايه نهايي روي محتويات تابه بريزيد.

4. در انتها باقي‌مانده روغن و كره را روي تمام مواد بريزيد و روي ظرف را با فويل بپوشانيد؛ روي فويل دو سوراخ كوچك ايجاد كنيد كه بخار اضافي غذا خارج شود و برنج‌تان خمير نشود!

5. تابه را مدت يك‌ونيم ساعت روي شعله ملايم بگذاريد. بعد از پايان كار، شعله را خاموش كنيد و اجازه دهيد ته‌چين كمي خنك شود تا به‌صورت قالبي از ظرف جدا شود.

فوت كوزه‌گري: مي‌توانيد قبل از برگرداندن تابه داخل ديس، ظرف را تكان محكمي بدهيد و ببينيد كف ته‌چين از ظرف جدا شده است يا نه. تابه را داخل آب سرد بگذاريد تا حسابي خنك شود و سپس آن را دمر کنید.

منبع : برترین ها

Rate this post
نت های پیانو نت های ویولن نت های سنتور نت های گیتار

درباره‌ی صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *